(23 Aralık 2013). Türkiye’de Mesleki Teknik alanındaki gelişmeler incelendiğinde, gerekli insan gücünün sağlanması için bireyin katılacağı eğitim sürecinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

T.C. KAHRAMANMARAŞ VALİLİĞİ İl Millî Eğitim Müdürlüğü
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Mesleki Tanıtım ve Yöneltme Hizmetleri
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
İLİMİZDE BULUNAN ANADOLU-ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
Sınav Rehberliği Konusunda
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
İLKÖĞRETİM SONRASI ÜST ÖĞRENİM KURUMLARI.
T.C. KÜTAHYA VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Mesleki ve Teknik Eğitim
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Ali Güven Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 19/06/2003 tarih ve 1998 sayılı Makam Olur’ ları ile Hızırbey Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi olarak.
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
BAHÇEŞEHİR İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI.
Haliliye Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
2014 – 2015 ÖĞRETİM YILI TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU TOPLANTISI
KAHTA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ALAN SEÇİMİ Ali PARMAKSIZ Rehberlik Öğretmeni. Alan seçimi ne zaman yapılır? Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında; Alan seçimi 9 uncu sınıfın sonunda.
ELMADAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
TERCİH DÖNEMİ ORTAOKUL SONRASI TARSUS ORTAÖĞRETİM KURUMLARI.
T.C. MERSİN VALİLİĞİ TARSUS İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ TEMSA GLOBAL SAN. VE TİC. A.Ş. ARASINDA YAPILAN EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
OKULUN GENEL GÖRÜNÜM RESMİ VE OKULUN AMBLEMİ KONULACAK.
FATİH MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Mesleki ve Teknik Eğitim
KARTAL ŞEHİT BURAK CANTÜRK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Karşılaştırmalı Eğitim
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
KAYSERİ OKUL SANAYİ İŞBİRLİĞİ PROTOKOLLERİ
Sunum transkripti:

(23 Aralık 2013)

Türkiye’de Mesleki Teknik alanındaki gelişmeler incelendiğinde, gerekli insan gücünün sağlanması için bireyin katılacağı eğitim sürecinin niteliği önemli bir husus arzetmektedir. Bu noktada eğitimin hem toplumsal kalkınmaya katkı sağlayacak hem de sosyal ortamda gereksinim duyulacak bireylerin teknik becerilerini geliştirecek şekilde verilmesi gerekmektedir.

Toplumların doğal kaynakları, sahip oldukları insan gücü ve bunlardan faydalanma durumları o toplumun refah düzeyini belirlemektedir. Meslekî ve teknik eğitim ise insan gücü yetiştirme aracı olarak burada aktif rol oynamaktadır.

Mesleki Eğitim ve Öğretimin il düzeyinde uygulanması Avrupa’da Mesleki Eğitim ve Öğretim sisteminin bölgesel düzeyde idare edilmesine, eğitim i ç i n işverenlerden toplanan ödeneklerin idare edilmesine, öğretim programı tasarlanmasına ve Mesleki Eğitim ve Öğretim okullarının yönetimine sosyal ortakların katılımına ilişkin yaygın bir gelenek bulunmaktadır.

Örneğin, Danimarka’da, yerel işletmelerle işbirliğini kolaylaştırmak için sosyal ortaklar Mesleki Eğitim ve Öğretim Okulları yerel eğitim komitelerinde temsil edilmektedirler. Temsilciler, yerel sosyal ortaklara danışan Ulusal Ticaret Komiteleri tarafından atanmaktadırlar. Bu durumda merkezler/okullar öğretim programını şirketlerle yakın işbirliği içerisinde oluşturmaktadırlar

Mesleki Eğitim ve Öğretimin sağlanmasının yerel iş piyasası ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadığını değerlendirmek ve Mesleki Eğitim ve Öğretim programlarının uygulanması hususunda, MEB’e konuya ilişkin önerilerde bulunmak üzere 1986 yılında 3308 sayılı Kanun ile İl Mesleki Eğitim Kurulları kurulmuştur

İl Mesleki Eğitim Kurulları, Mesleki Eğitim ve Öğretim okullarının, kuruluşlarının ve işletmelerinin planlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi konusunda kararlar almaktadırlar ve il valisine tavsiyede bulunmaktadırlar. Sosyal diyalogun etkisini iyileştirmek için İl Mesleki Eğitim Kurulu il İl İstihdam Kurulu birleştirilmiştir.

ALİ CENGİZ BİRDAL 8

1-Gamp Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 2-Atatürk Kız teknik ve Meslek Lisesi 3-Kars Ticaret Meslek Lisesi 4-Faik-Fikriye Anadolu Sağlık Meslek Lisesi 5-Sarıkamış METEM 6-Kağzıman METEM 7-Sarıkamış Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi 8-Sarıkamış Anadolu Sağlık Meslek Lisesi 9-Haydar Aliyev Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ALİ CENGİZ BİRDAL 9

1-Susuz Çok Programlı Lisesi 2-Selim Ş.Teğmen Gökhan YAŞARTÜRK Ç.P.L. 3-Sarıkamış Karaurgan Fehim YENİCE Ç.P.L. 4-Kağızman Ç.P.L. ALİ CENGİZ BİRDAL 10 İlimizde 2013/2014 Eğitim Öğretim yılında mesleki ve teknik eğitim vermeye başlayacak ÇPL olarak dönüştürülen Okullar

İl Genelinde Mesleki Okul ve kurumlarda Eğitim verilen dallar: 1)Web Programcılığı 2)Bilgisayar Teknik Servisi 3)Elektrik Tesisatları ve Pano Monitörlüğü 4)Bilgisayarlı Makine İmalatı 5)Metal Doğrama 6)İç mekan ve mobilya teknolojisi 7)Isıtma ve Doğalgaz İç Tes. 8)Yapı Tesisat Sistemleri 9)Otomotiv Elektromekanik 10)Bilgisayarlı Muhasebe 11)Acil Tıp Teknisyenliği 12)Hemşirelik 13)Yönetici Sekreterliği 11 ALİ CENGİZ BİRDAL

14) Erken Çocukluk Eğitimi 15)Hazır giyim Model Makineciliği 16)Saç Bakımı 17)El ve Makine Nakışı 18)Mutfak 19)Betonarme Yapı Sistemleri 20)Kaynakçılık ALİ CENGİZ BİRDAL 12

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİ SAYISI MESLEKİ LİSELERİ ÖĞRENCİ SAYISI GENEL LİSE ÖĞRENCİ SAYISI ALİ CENGİZ BİRDAL YILI ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİ SAYISI

ORTAÖĞRETİMMESLEK LİSELERİGENEL LİSELER 51,2320,5630,67 ALİ CENGİZ BİRDAL 14

ALİ CENGİZ BİRDAL 15

ALİ CENGİZ BİRDAL 16

ALİ CENGİZ BİRDAL 17

ALİ CENGİZ BİRDAL18

Genel Liseler ALİ CENGİZ BİRDAL19

Kız Meslek Lisesi ALİ CENGİZ BİRDAL20

Endüstri Meslek Liseleri ALİ CENGİZ BİRDAL21

Merkez GAMP Endüstri Meslek Lisesi ALİ CENGİZ BİRDAL22

Kağızman METEM ALİ CENGİZ BİRDAL23

Sarıkamış METEM ALİ CENGİZ BİRDAL24

Merkez GAMP Teknik Lise ALİ CENGİZ BİRDAL25

Merkez Ticaret Meslek Lisesi ALİ CENGİZ BİRDAL26

Merkez Sağlık Meslek Lisesi ALİ CENGİZ BİRDAL27

KARS İLİNDE OKUL TÜRLERİNİN TÜM DERSLEDEKİ BAŞARI SIRALAMASI

KARS İLİNDEKİ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KURUMLARININ TÜM DERSLERE GÖRE BAŞARI SIRALAMASI ALİ CENGİZ BİRDAL29

Eylem Planı Ekip Listesi ALİ CENGİZ BİRDAL30

Meslekî ve teknik eğitimin tanıtılması ve geliştirilmesi amacıyla Bakanlığımızın 2007/30 sayılı “Meslekî ve Teknik Eğitimde Tanıtım ve Yöneltme Çalışmaları” konulu genelgesinde bahsedilen hükümler doğrultusunda Kars ili ve ilçelerinde Tanıtım ve Yöneltme komisyonları oluşturuldu. ALİ CENGİZ BİRDAL31

İl ve ilçelerdeki Tanıtım ve Yöneltme komisyonları meslekî ve teknik eğitimi tanıtım ve yönlendirme çalışmaları kapsamında daha fazla ve ortaokul 7,8 ve lise 9. sınıf öğrenci, veli ve öğretmenlerine ulaşarak Meslekî ve Teknik Eğitim veren okullarımızın içeriğini anlatmak, ALİ CENGİZ BİRDAL32

Öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda öğrenim görmelerine imkan hazırlamak ve tüm geleceklerini etkileyecek meslek seçiminde doğru karar vermelerine yardımcı olmak adına çalışmalar yapmakla görevlendirilmişlerdir. ALİ CENGİZ BİRDAL33

Kalkınma planlarında, MEB şûra kararlarında Ortaöğretim’in Mesleki ve Teknik Eğitim ağırlıklı bir yapıya kavuşturulması ortaöğretim çağ nüfusunun AB’ye üye ülkelerde olduğu gibi % 65’inin Meslekî ve Teknik ortaöğretimde, %35 ‘inin de genel ortaöğretimde öğrenim görmesi hedeflenmektedir. (Sayı:B.08.0.MÜB /668, Konu:Meslekî ve Teknik Eğitimde Tanıtım ve Yöneltme Çalışmaları, tarih: ) ALİ CENGİZ BİRDAL34

Bu hedefe ulaşabilmek için akademik başarısı yüksek olan öğrencilerin de ilgi, yetenek ve ihtiyaçları doğrultusunda Meslekî ve Teknik Eğitim veren okulları tercih etmelerini sağlamaktır. ALİ CENGİZ BİRDAL35

Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK) Genel Kurulu kararı ile 2012 Yılında üniversite sınavlarında uygulanacak katsayı oranları, meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerle genel liselerde öğrenim gören öğrenciler için eşitlenmiştir. ALİ CENGİZ BİRDAL36

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün hazırlamış olduğu Ulusal Meslekî Bilgi Sistemi’nin amacı, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini fark edip meslek seçimi, alan ve iş değiştirme gibi konularda onlara destek olmaktır. Ulusal Meslekî Bilgi Sistemi ALİ CENGİZ BİRDAL37

Bu sistemin uygulanmasıyla öğrenciler, meslekî gelişim ve kendini tanımalarına destek olabilecek ölçme araçları ile eğitim ve iş piyasasına ilişkin bilgi ve kaynaklara ulaşabileceklerdir. Ulusal Mesleki Bilgi Sistemine adresinden ulaşılabilir. ALİ CENGİZ BİRDAL38

39 A.Cengiz BİRDAL