PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Kavramı.
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
ÇEVRESEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜNDE EKONOMİK ANALİZLER
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
KAPASİTE SEÇİMİ VE PLANLAMASI
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bilgi Yönetimi Performansının Ölçülmesinde Yöntemler
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplu pazarlık gücü.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
KALİTE KONTROLÜ VE KALİTE GELİŞTİME ARAÇLARI
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
BALANCED SCORECARD Dr. İdil V. EVCİMEN Ar. Gör. Cihangir GÜMÜŞTAŞ Gözde GENÇSOY H.Hande ERKAN Nilüfer BÜYÜKYILMAZ
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Süreç Yönetimi.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Başlık Düzeni Alt Başlık.
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SİCİL PERFORMANS.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
KURUM KÜLTÜRÜ.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sunum transkripti:

PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI Performans ölçme ve değerlendirme 2014-2015 güz

PERFORMANS KAVRAMI Günümüzde tüm kuruluşlar, diğer alanlarda olduğu gibi hızlı bir değişim ve dönüşüm süreci içine girmişlerdir Bu süreçte başarılı olabilmeleri, sahip oldukları kaynakların kalitesine bağlıdır İnsan kaynaklarını etkili şekilde yöneten ve kullanan kuruluşların, bunu başaramayanlara göre gelecekte daha başarılı olacakları kaçınılmazdır

PERFORMANS KAVRAMI Kuruluşların performans konusuna bakış açıları günümüze gelene kadar sürekli gelişen ve değişen bir seyir izlemiştir Bu süreçler içinde önemini yitiren, yeni ortaya çıkan veya daha fazla önem kazanan performans yönetimi anlayışları gündeme gelmiştir

PERFORMANS KAVRAMI En düşük maliyette, en çok üretim ve yüksek kârı hedefleyen geleneksel yönetim anlayışından Günümüzün rekabetçi anlayışının gereği olarak, müşteri doyumu, kalite, yenilik gibi, çok farklı ölçütlere ağırlık vererek, geleceğin örgütünü hedefleyen yönetim anlayışına geçiş

PERFORMANS KAVRAMI Performans, genel olarak amaçlı ve planlanmış bir etkinlik sonucunda elde edileni, nicel ve/veya nitel olarak belirleyen bir kavramdır Diğer bir şekliyle belirlenmiş olan bir hedefe ulaşım seviyesinin ölçümüdür

PERFORMANS KAVRAMI Performans seviyesinin belirlenebilmesi için, gerçekleştirilen etkinliğin sonucunun bir şekilde değerlendirilmesi gereklidir Değerlendirmeye esas alınan ölçünün anlaşılabilir, anlatılabilir, somut ve objektif olması gerekir Değerler ölçüm sistemi sonucunda belirlenir ve bu değerlerin her biri iyi-kötü, yeterli-yetersiz, başarılı-başarısız, birinci - onuncu… gibi birer performans göstergesidir

PERFORMANS KAVRAMI Performans, amaçlı ve planlı faaliyetler sonucunda ulaşılanı nicel ve nitel olarak belirleyen bir kavram olup, mutlak ya da göreli olarak açıklanabilir Hizmette etkinlik, üretimde verimlilik ve tutumluluk, genel anlamda performansı tanımlamaktadır Bir işi yapan bireyin, bir grubun ya da bir kuruluşun o işle amaçlanan hedefe ne ölçüde ulaşabildiğinin nicel ve nitel olarak ifadesidir Kısaca herhangi bir işte gösterilen başarı derecesidir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Performans kavramı, çok çeşitli unsurların ya da boyutların bir araya gelmesinden oluşan bir olgu olarak düşünülmelidir Performansın bazı boyutları, zaman içerisinde önemini kaybederken bazıları daha önemli hale gelmiş, bazı unsurlar ise yeni ortaya çıkmıştır Diğer yandan performansı oluşturan unsurlar, sunulan mal ve hizmetlerin çeşidine göre farklılaşabilmektedir Örneğin bazı hizmetlerde kalite ön planda iken, bazılarında miktar ön plana çıkabilmektedir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Etkenlik Etkililik Verimlilik Esneklik Kalite Yenilik Ekonomiklik Karlılık

PERFORMANSIN BOYUTLARI Ekonomiklik Ekonomiklik en az masrafla girdi kaynaklarını uygun kalitede elde etme olarak tanımlanmaktadır. İdeal olarak bütün ilgili masrafların ekonominin değerlendirilmesine dahil edilmesi gerekir Performans kavramı ve unsurlarında yaşanan değişim sürecinde, değişmeyen ve önemini kaybetmeyen tek boyut ise ekonomikliktir İstenilen amacı en düşük maliyetli kaynaklarla ve en uygun zamanda gerçekleştirmeyi öngörür

PERFORMANSIN BOYUTLARI Ekonomiklik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Karlılık  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Verimlilik Verimlilik, kuruluşun hedeflerini göz önünde tutarak, belirli girdilerle en yüksek çıktının elde edilmesini veya sabit değer ve miktardaki çıktının en az girdiyle elde edilmesini ifade eder Bu tanıma göre, verimlilik iki biçimde sağlanabilir: Birincisi, aynı girdiler kullanılarak çıktı artırılabilir; İkincisi ise, belirli bir orandaki çıktıya, girdilerin azaltılması ile ulaşılabilir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Verimlilik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Verimlilik Yönetim sürecinde verimliğin sağlanmasında; yönetimin türü, planlama, örgütleme, koordinasyon, uzmanlık ve iş bölümü zaman kayıplarının önlenmesi moral, denetim, eğitim, çalışma yerinin fiziksel koşulları gibi etkenler rol oynamaktadır

PERFORMANSIN BOYUTLARI Etkenlik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Etkililik  

PERFORMANSIN BOYUTLARI Esneklik Esneklik, organizasyonun piyasadaki değişikliklere hızlı ve etkili şekilde uyum sağlayabilmesiyle ilgili bir kavramdır Esneklik, bir performans ölçüsü olup, sistem tasarımında sistem yapısı, organizasyon, sistem elemanları, materyal, bilgi ve enerji akışları olarak tanımlanırsa, esneklik de uzun vadede sistemi iyileştiren önemli bir değişkendir

PERFORMANSIN BOYUTLARI Kalite Kalite, bir ürün ya da hizmetin belirlenen ya da olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır Kalitenin getirileri: Müşteri memnuniyetinin artması Pazar payının artması Karın artması Çalışan memnuniyetinin artması Maliyetlerin azalması Yüksek rekabet gücü

PERFORMANSIN BOYUTLARI Yenilik Yenilikte temel nokta, yapılan yenilik ve değişimlerin katma değer yaratmış olması ve bulunan ürün/hizmetin ticarileştirilebilmesidir Yenilik sadece üretilen ürün ya da hizmetlerle sınırlı olmayıp bu ürün ve hizmetleri meydana getirmek için gerçekleştirilen tüm süreç ve faaliyetler için söz konusu olabilmektedir Örneğin, üründe herhangi bir yenilik ve değişim olmasa bile, bu ürünü farklı bir yöntemle pazarlamak ya da insan kaynakları yönetimi bakımından yeni bir ücret ve performans sistemi kullanmaya başlamak da yenilik olarak ifade edilmektedir