TURGUT CANSEVER Betül ÜNAL 20946094.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Advertisements

Fatih Camii.
GERİ DÖNÜŞÜM FABRİKASI
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Içmimarlık nedir?.
Tek ve Çok Ailelik Konutlarda Mekan Örgütlenmesi ve Plan Tipleri
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
Müze Nedir?.
AVRUPALI SEÇKİN DESTİNASYONLAR European Destinations Of Excellence (EDEN)
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
Tempietto Kilisesi, Roma
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
İstanbul & Pecs. Avrupa Birliği Başkenti Olmak Ülkenin bilinirliğinin artması Gelen turist sayısının artması Ekonomik açıdan gelişim Şehrin tanıtımı için.
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
BİZANS MİMARLIĞI.
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
1/500 Çizim Tekniği Topografya; arazinin eğim çizgilerinin gösterilmesi, eğim kotlarının yazılması, Ev/çok katlı bina ve bahçe girişlerinin gösterilmesi,
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
El Sanatları Bölümü  Halıcılık ve Kilimcilik Programı  Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Programı  Geleneksel El Sanatları Programı Mimarlık ve Şehir Planlama.
İLİMİZ DİĞER KÜLTÜR KAYNAKLARINDA OLDUĞU GİBİ KÜTÜPHANELER YÖNÜNDEN DE ZENGİN BİR GEÇMİŞE SAHİPTİR. HALK KÜTÜPHANESİ İLK DEFA ‘MİLLİ KÜTÜPHANE’ ADI İLE.
ADIM ADIM TÜRKİYE GÜZEL TÜRKİYE’M-2.
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Yakutiye Medresesi - Erzurum
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Kurulduğu 1993 yılından günümüze kadar, otuz yıllık mesleki birikimin önderliğindeki deneyimli ve dinamik kadrosu, zengin bitki çeşitlerine sahip fidanlığı.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
KENTSEL DÖNÜŞÜM YÖNTEMLERİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Türkiye' de Müzecilik ve Osman Hamdi Bey
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
MARMARA ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK MERKEZİ Öğrenci Kulüpleri 1.Çalıştayı Prof.Dr. Refika BAKOĞLU Uluslararası Sürdürülebilirlik Uygulama.
HALK MİMARİSİ.
YATAK YAPMA.
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
MİMARLIK VE ŞEHİR PLANLAMA BÖLÜMÜ
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
BÖLÜM HAKKINDA 2004 yılında kurulan bölümümüzde; dilin bir araç olarak kullanıldığı sözel anlatımlar, geleneksel gösteri sanatları, toplumsal uygulamalar, festivaller.
MİMARİ PROJE V--KAVRAMLAR;
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
MODERN B İ REY VE TOPLUMUN ZAMAN ANLAYI Ş I a)Günlük Yaşam  Günlük yaşamda,alışkanlıklarda,bakış açısında,ilgi alanlarında değişiklikler öne çıktı. 
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

TURGUT CANSEVER Betül ÜNAL 20946094

Özgeçmiş Turgut Cansever 1920’de Antalya’da doğmuştur. Galatasaray Lisesi ve İDGSA Mimarlık Bölümü'nde okumuştur. 1951'de mimarlık bürosunu kurmuştur. 1960’da Marmara Bölgesi Planlama Teşkilatı Başkanlığı ve 1961’de İstanbul Belediyesi Planlama Müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur. 1975-80 arasında İstanbul Belediyesi’nde, 1979’da Ankara Belediyesi metropol planlama, yeni yerleşmeler, kent merkezleri ve koruma danışmanlığı  yapmıştır. 1983’te ise Ağa Han Büyük Jüri üyeliği yapmıştır. 22 Şubat 2009’da hayatını kaybetmiştir.

Cansever, mimar olmasının yanısıra, önemli bir düşünürdür Cansever, mimar olmasının yanısıra, önemli bir düşünürdür. Mimarlığını felsefi temeller üzerinde yükseltme gayretinde bulunmuştur. Bu nedenle ‘bilge mimar’ olarak anılır. Dünyada 3 kez Ağa Han Mimarlık Ödülü’ne layık görülmüş tek mimardır.

Ödülleri Uluslararası Ödüller Türk Tarih Kurumu Binası, Ankara Ahmet Ertegün Evi, Bodrum Demir Tatil Köyü, Bodrum, Ulusal Ödüller Mimarlar Odası  Mimar Sinan Büyük Ödülü, 1992 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür ve Sanat Büyük Ödülü, 2005

Kitapları Osmanlı ve Selçuklu Mimarisinde Sütun Başlıkları, Doktora Tezi,  1949  (Yayınlanmamıştır) Modern Mimarinin Sorunları,  Doçentlik Tezi,  1960 Düşünceler ve Mimari,  T.T.K. Basımevi, 1981 Şehir ve Mimari,  1992 Ev ve Şehir,  1994 Kubbeyi Yere Koymamak,   1997 İstanbul'u Anlamak,  1998 Mimar Sinan, Albaraka Türk Kültür Yayınları, 2005

Tasarım Kuramı Turgut Cansever, eski Türk mimarisinin zengin birikiminden faydalanılması gerektiğini savunmuştur. Mimari çalışmalarında yerel tarihten ve çevreden aldığı formlara, yeni teknoloji ve malzemeleri katmıştır. Çağdaş çizgiyi yakalamış; fakat gelenekten kopmamıştır. Yani, yapılarında sentezlere ulaşmış, yeniyle eskiyi bütünleştirmeye çalışmıştır. Bu düşüncesinde ilk hocalarından biri olan Ernst Diez’in kullandığı “genetik estetik” kavramının büyük payı vardır. Bu kavrama göre herkesin genlerinde, gelenekleri büyük bir yer edinmiştir ve biz ancak, bu genlerimizle, yani geleneklerimizle “yeni” olanı üretebiliriz.

Cansever’in sanat ve mimari anlayışında beslendiği ana damar Türk-İslam medeniyetidir. Şehir planlamacıların aynı Osmanlıların yaptığı gibi en az müdahale, en az planlama, en fazla katılım ve en fazla tabiat-insan dengesini gözeten bir mimari üslup ile yeni şehirler kurması gerektiğini söylemiştir. Cansever, teknolojiyle ortaya çıkan gökdelenlere karşı doğa ile bütünleşmiş, çevre ile barışık projelerle gündeme gelmiştir. Geçmişten aldığını bugünün ihtiyaçlarıyla karıştırıp, yarınlara “Türk Mimarisi” adına bir şeyler bırakmanın mücadelesini yapmıştır.

Ahmet Ertegün Evi 1980 Ağa Han Mimarlık Ödülü Turgut Cansever, bu projesinde, Bodrum’da bulunan ve neredeyse yüz yaşında olan iki eski evi bir araya getirmiştir. Ağa Han Mimarlık Ödülü ise, eski yapıların fonksiyonelliğini yitirmeden ve güzel bir çevre yaratacak şekilde yeniden kullanılmasının mümkün olduğunu ispat ettiği için verilmiştir.

İki bloğu birleştiren çizgisel ek bina, yeninin eskiyle başarılı bir şekilde nasıl bütünleşebileceğini göstermektedir. Bu proje aynı zamanda Bodrum’da gün geçtikçe kaybolmakta olan geleneksel ev tipinin korunmasını sağlamıştır.

Ertegün Evi, bulunduğu caddeye paralel 3 lineer mekandan oluşur; birincisi mevcut yapı, ikincisi tek katlı ek yapı ve duvarlarla sınırlandırılmış bahçe. Bu ev, Cansever’in sözleriyle; “geçmiş, bugün ve gelecek arasındaki bağı kurmasının yanısıra, varolan ile eklenen yapı arasındaki ilişkinin nasıl olabileceğini göstermektedir.”

Türk Tarih Kurumu 1980 Ağa Han Mimarlık Ödülü Ödül, çağdaş yapı teknolojisini, geleneksel fikir ve ilkelerle birleştiren bir mimari yapı olduğu için verilmiştir.

Merkezi avlu, geleneksel Osmanlı avlularının içe dönük karakterini yansıtmaktadır. 1930’lardan beri Ankara’da yapılan binaların belirgin ortak özelliği olan “uluslararası üsluba” tepki olan bu bina, geleneklerden neler öğrenilebilineceğinin kanıtıdır.

Demir Tatil Köyü 1992 Ağa Han Mimarlık Ödülü Cansever bu projede, tüm köyde, çağdaş gereksinimlere yanıt verecek şekilde yerel malzemenin kullanıldığını ve yerel mimari elemanların projeye uyarlandığını ifade etmiştir.

Yerleşme; bir, iki veya üç katlı olmak üzere belirli sayıda üretilmiş ev tiplerinin bir araya bir bütün halinde gelmeleriyle oluşmuştur. Ev tiplerinin tekrarıyla oluşan yerleşme, bölgede rutin bir düzen yaratmaz. Aksine bu ev tiplerinin ve standart mimari elemanlarının biraraya gelişlerindeki farklılıklar bölgede çeşitlilik yaratır. Ayrıca yapı grubunun sürekli büyüyebilen bir alanda kurulmasını sağlar.

Demir Evleri, pek çok tatil yerleşmesi gibi bir işleve sahip olmasına rağmen, mimarlığın gerçek değerlerini sunması açısından diğerlerine göre bir adım öne çıkmıştır. Osmanlı konut yerleşmelerinin yapısı ve bölgenin kendi kültürel geçmişi ile bağı kuran unsurları bütünlük içinde kullanılmıştır.

Su Altı Arkeoloji Araştırma Enstitüsü Çeşitli ülkelerde su altı kazı çalışmalarını sürdüren enstitünün Bodrum’daki merkez projesi 2 aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. Yapının ilk olarak enstitü binası ve konaklama yeri, daha sonra kütüphane, toplantı odası ve servis alanları yapılmıştır.

Yerleşim, mekan organizasyonu ve kullanılan mimari elemanlar, referanslarını Selçuklu ve Osmanlı anıtsal mimarisinden alır. Yapının, farklı işlevleri barındıran binaları bir külliyeden veya medreseden esinlenilerek yapılmıştır.

Enstitü binalarında yer alan odaların her biri ve avluya açılan koridor tonozla örtülüdür. Bu koridora paralel, kolon dizileriyle oluşturulmuş yarı açık mekan, avluyla bina arasında bir geçiş niteliğindedir.

Yapı grubuna çevreden farklı kotlarla ve farklı yönlerden girişler yapılmıştır. Bu şekilde yapının çevresiyle bütünleşmesi sağlanmıştır. Ana girişten ulaşılan açık merdiven ile farklı kotlardaki teraslara çıkılır.

Konaklama amacıyla yapılan bina ise, aralarında ortak mekanların bulunduğu simetrik, iki katlı, iki bloktan oluşur. İki ucu açık koridorun iki yanında odalar bulunur.

Tüm yapı grubunda Cansever, aynı Demir Evlerde olduğu gibi standart mimari elemanlar kullanmıştır. Yerel ve doğal malzeme ile çağdaş malzemenin birlikte kullanılmasıyla anıtsal bir mimari oluşturulmuştur.

Enstitü, ait olduğu bölgenin verilerine göre biçimlenmiş ve kültürel değerlerini taşımıştır. Yapının tüm yönlere açılması, çevreyle bütünleşmesi, topografyayı değiştirmeden yerleşmesi, bölgenin geçmiş mimarisini yansıttığı kadar ait olduğu kültürü de yansıtması Cansever’in mimari görüşünü desteklemektedir.

Kaynakça Osmanlı Şehri-Turgut Cansever Kubbeyi Yere Koyamamak-Turgut Cansever