REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK.
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
OKUL REHBERLİK HİZMETLERİ
İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
ABDİ İPEKÇİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİKLE ELELE.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Rehberlik,  bireyin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitelerini geliştirmesi,  çevresine dengeli ve sağlıklı.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HİZMETLERİ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

REHBERLİĞİN TANIMI VE ÖNEMİ Rehberlik bireye yardım etme işidir. Rehberlik bir süreçtir. Rehberlik hizmetlerinin merkezinde birey vardır. Rehberlik bilimsel ve profesyonel bir yardımdır. Rehberliğin esası bireyin kendini gerçekleştirmesine yardım etmektir.

REHBERLİK Rehberlik, kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitesini kendine uygun düzeyde gerçekleştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye verilen psikolojik yardımdır.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİNİN İLKELERİ Rehberliğin temelinde insan hak ve sorumlulukları ile yakından ilgili demokratik ve insancıl bir anlayış vardır. Rehberlik uygulamalarında öğrenci ile yakından ilgili olan herkesin anlayış ve işbirliği içinde çalışması gerekir. Rehberlik anlayışı, her türlü çalışması ile öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemini ön görür.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİNİN İLKELERİ Rehberlik yardımının esası, öğrencilerin kendi kişiliklerini daha iyi anlamalarını, problemlerine çözüm yolları bulmada onları kendi kendilerine yeterli bir duruma gelmelerini sağlamaktır.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİNİN İLKELERİ Rehberlik bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal olan bütün kapasitelerini kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun bir düzeyde geliştirmesi için öğrencilere yardım etmelidir. Öğrencilere rehberlik yardımı verirken onları türlü yönleri ile tanımak gerekir.

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİNİN İLKELERİ Rehberlik uygulamaları her okulun amaç ve ihtiyaçlarına uygun olan alanlarda yoğunlaştırılmalıdır. Rehberlik hizmetleri planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir düzeyde sunulmalıdır.

PSİKOLOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE YANLIŞ ANLAYIŞLAR Psikolojik Danışma ve Rehberlik yardımı bireye tek yönlü olarak doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir. Psikolojik Danışma ve Rehberliğin temelinde bireye acımak, onu kayırmak, her sıkıntıya düştüğünde bireye kanat germek gibi bir anlayış yoktur.

PSİKOLOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE YANLIŞ ANLAYIŞLAR Psikolojik Danışma ve Rehberlik bireyin sadece duygusal yanı ile ilgilenmez. Psikolojik Danışma ve Rehberlikte kullanılan bütün yöntemler ve teknikler amaç değil, sadece araçtır.

PSİKOLOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE YANLIŞ ANLAYIŞLAR Psikolojik Danışma ve Rehberlik bu yardımı alan birey bakımından akademik bir öğrenme konusu ya da ders değildir. Rehberlik bir disiplin görevi değildir; rehberlik yargılamaz ve ceza vermez. Psikolojik Danışma ve Rehberlik her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir.

REHBERLİK HİZMET ALANLARI Alıştırma - Oryantaston Bireyi Tanıma Bilgi Toplama ve Yayma Psikolojik Danışma Yerleştirme (Okul İçi) İzleme

REHBERLİK HİZMET ALANLARI 7. Danışmanlık (Konsültasyon): Okul öğretmen ve yöneticilerine ve velilere yönelik. 8. Araştırma ve Değerlendirme (Okul içi araştırmalar) 9. Çevre ve Veli ile İlişkiler

İLKÖĞRETİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ Çocuğun kendini tanımasına, yetenekleri, ilgileri kişilik özellikleri başarıları ve olanakları arasındaki ilişkiyi kavramasına yardımcı olmak. Sosyalleşme süreci içinde çocuğun başkalarının gereksinimlerine karşı duyarlılık sağlamasını sağlamak; sosyal ilgilerini ve bir gruba ait olma duygusunu geliştirmek.

İLKÖĞRETİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ Öğrencinin amaçlı ve sorumlu bir kişi olmasına yardım etmek;akademik yeterliliğin anlamlı ve özel bir amaç durumuna gelmesi için gerekli olan öğrenme ve çalışma güdülerini geliştirmelerine yardım etmek Kendi kendini yönlendirmesine, problem çözme ve karar verme ve öğrenmeyi öğrenmesine yardımcı olmak.

İLKÖĞRETİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ Çocuğun sağlıklı bir kişilik, tutum ve değerler kazanması gerçekçi bir benlik geliştirmesine, kendini kabul etmesine, yaşamın gerektirdiği işleri yapma cesareti geliştirmesine yardım etmek ve desteklemek. Kişiler arası ve gruplar arası insan davranışlarını geliştirmesini,insan ilişkilerinde beceriler kazanmasını ve olgunlaşmasını sağlamak.

İLKÖĞRETİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ Öğrencilerin bilişsel, duygusal, kişisel ve sosyal gereksinimlerini karşılamak için ders içi ve dışı tüm eğitim programlarına yardımcı olmak. Öğrenimin bireyselleştirilmesini desteklemek, bireyin kişisel özellikleri ile eğitim programlarını bağdaştırmak, rehberlik ilke ve yöntemlerinin öğretmenler, yöneticiler ve tüm çalışanlar tarafından kullanılmasına yardımcı olmak ve desteklemek.

İLKÖĞRETİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ Bireyin kişisel değerleri ile okul ve toplumun yaşam kuralları ve istendik değerlerini birbirleri ile bağdaştırmak, toplum ve ulus bilincini geliştirmek. Aile ortamında, insan ilişkileri ve çocukla olan ilişkilerinde karşılaşılan sorunlarla ilgili olarak, ana-babalara yardım etmek.

ÖĞRETMENLERİN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ İLE İLGİLİ GÖREVLERİ Sınıfta psikolojik sağlığa uygun bir atmosfer sağlama. Sınıfta etkili bir öğrenmenin meydana gelmesi için gerekli anlayış ve öğrenme ortamını sağlama. Öğrencilerin kendileri için daha gerçekçi ve tutarlı benlik tasarımları geliştirmelerine yardım etme.

ÖĞRETMENLERİN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ İLE İLGİLİ GÖREVLERİ Öğrencilerin kendini ve problemlerini anlaması ve çevresi ile olan ilişkilerini daha da geliştirmesi için onlara yardım etme. Onların kuvvetli ve zayıf yönlerini öğrenmelerine yardım etme. Öğrencilerin iyi çalışma ve beceri alışkanlıklarını kazanmalarına yardım etme.

ÖĞRETMENLERİN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ İLE İLGİLİ GÖREVLERİ Öğrencilerine dengeli, tutarlı ve uyumlu bir davranış örneği olma. Öğrencilerin kendilerini gerçekleştirebilmeleri için yararlanabilecekleri her türlü yardım ve fırsatlar hakkında tanıtıcı bilgiler verme ve gerektiğinde bunlardan yararlanabilmeleri için onları teşvik etme. Öğrencilerin duygusal yaşamlarını anlamaya ve tanımaya çalışma.

ÖĞRETMENLERİN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ İLE İLGİLİ GÖREVLERİ Öğrencilerin kendi gelecekleri için eğitsel ve mesleki plan yapmalarına ve bu planları uygulamalarına yardım etme. Okul psikolojik danışma ve rehberlik programında yer alan hizmetlerin gerçekleştirilmesine yardım etme ve bunun için kendisine verilen görevleri yapma. Ayrıca okul yöneticilerinin de görevleri vardır.

OKUL YÖNETİCİLERİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ İLE İLGİLİ GÖREVLERİ Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini okulun tüm eğitim programının ayrılmaz ve tamamlayıcı bir yanı olarak gerçekçi bir programa bağlama. Gerekli olan uzman ve yardımcı personeli sağlama; yönetici, uzman, öğretmen ve diğer ilgili personel arasında işbölümü yapma ve yakın işbirliği kurma. Çevre ile iyi ilişkiler kurarak, okuldaki psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarını çevreye tanıtma. Okul müdürü psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarından doğrudan doğruya sorumlu olup, o uygulamaların her boyutu ile yakından ilgilenmelidir.

ALTINDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ TEŞEKKÜR EDERİM Mayıs 2006 ALTINDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ