DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER
Ünite Özeti Bu ünitede ‘Dünya’ nın hareketlerin çevremize etkisi nedir?’ sorusuna cevap ararken,dünyanın hareketlerine ve bu hareketleri sonucunda nelerin meydana geldiğini,dünyanın hareketlerinin yaşantımız nasıl etkilediğini öğreneceğiz. ‘Zaman, gece- gündüz, mevsimler, ay, yıl, hava durumu’ kavramlarını ve hava durum raporu hazırlamayı öğreneceğiz.
ÖPTSLER Temel Soru: 1- Çevremiz sürekli neden ve nasıl değişiyor? Ünite Soruları: 1 - Gökyüzünde gün içinde nasıl değişiklikler gözlemliyorsunuz? 2 - Gün içinde giyeceğimiz kıyafetleri neye göre seçiyoruz? 3 – Doğa ve gökyüzü hep aynı mı kalıyor?
ÖPTSLER İçerik Soruları: 1- Dünya’nın kaç çeşit hareketi vardır? 2 – Gece – gündüz nasıl oluşur? 3 – Mevsimler nasıl oluşur? 4 – Mevsimlerin özellikleri nelerdir? 5 – Dünya güneş etrafındaki dönüşünü ne kadar zamanda tamamlar? 6 - Dünya kendi etrafındaki dönüşünü ne kadar zamanda tamamlar? 7 – Gökyüzü her gün aynı mıdır?
Ünite Vizyonu Bu ünite ile öğrenciler yaşadığı dünyada olan değişiklikleri gözlemler, merak eder, araştırır ve öğrenmeye çalışır.Yaşanan hava olaylarının doğayı ve günlük yaşamı nasıl etkilediğini, bu etkilerin kendilerine nasıl yansıdığını bizzat görerek öğrenir. Ünite boyunca öğrenciler; zaman, gece- gündüz,mevsimler, ay, yıl, hava durumu kavramlarını, dünya –güneş- ay ilişkisini ve hava durum raporu tutmayı öğrenirler.
Proje Yaklaşımı Öğrencilerim bu projede çalışırken, * Çalışmalarını gerçek yaşamla ilişkilendirebilirler.(Hava durum raporu) * Teknolojik aletleri kullanmayı öğrenirler. * Farklı kaynakları kullanarak araştırmaya yapmayı öğrenirler. * Öğrendiklerini yansıtan bir ürün geliştirirler. * Öğrendiklerini gerçek bir izleyici grubuyla paylaşırlar.
21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21. Yüzyıl becerilerini gerçekleştireceklerdir. Okuduğunu anlama ve yorumlayabilme. Üzerine aldığı sorumluluğu zamanında ve düzgün bir şekilde yerine getirebilme. Önceliklerini belirleyebilme ve planlı programlı çalışarak verim elde edebilme. Başkalarının gözetimi olmaksızın işlerini dürüst bir şekilde tamamlama. Çevresinde yaşanan olayları merak edip araştırma ve bunları arkadaşları ile paylaşma. Teknolojiyi de kullanarak elde ettiği bilgileri yine teknoloji yoluyla sunma.
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme ÖPTS’ leri kullanarak: Dünya’ nın hareketleri ve bu hareketlerin sonucunu bilme, bunların hayatımızı nasıl etkilediğini anlama, hava durum tablosu çizip yorumlayabilme. 21. Yüzyıl becerilerini ölçün: Doğada gözlemlediği olayların sebebini anlama ve yorumlama.
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçlarla kullanabilirim: Öğrencilerin hangi ön bilgilere sahip olup olmadıklarını öğrenme. Yanlış bildikleri konular üzerinde yoğunlaşma ve bu konularda ek etkinlikler düzenleme. Bilgi seviyeleri düşük olan öğrencilere ek çalışmalar düzenleme.
Geri Bildirim İhtiyacı Öğrencilerimin öğreneceği konulara daha fazla merak duymasını sağlayacak yollar bulma. Öğrencilerin farklı teknolojik yollar öğrenmelerini bulma ve bunu okul hayatlarına aktarmalarını sağlama.
HAZIRLAYANLAR Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER