TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDERLİK.
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yönetim Kuramları ve Temel Yönetimin Yaklaşımları
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
24 Kalite yönetimi.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
ORGANİZASYON.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İKY Tarihsel Dönüşümü (Yaklaşımları) Klasikler, Neo-Klasikler, Modern
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
Yönetim ve Organizasyon
Neo – Klasik Yönetim Teorisi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
KURUM KÜLTÜRÜ.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM

YÖNETİM FELSEFESİ Klasik Yaklaşımlar; Taylor, Henri Fayol, Max Weber Neo-Klasik veya Davranışçı Yaklaşımlar; X-Y Kuramı Maslow (ihtiyaçlar hiyarşisi) Çevresel Yaklaşımlar; Sistem Yaklaşımları (Çağdaş Yaklaşımları)

TKY VE GELENEKSEL YÖNETİM İLİŞKİSİ ÖRGÜTSEL YAPI DEĞİŞİM ANLAYIŞI İŞGÖREN DAVRANIŞLARININ ALGILANMASINDA TUTARLILIK AST-ÜST İLİŞKİLERİNDE PARADİGMAL DEĞİŞİM TAKIM ÇALIŞMASI VE İŞGÖRENLERİ GELİŞTİRME İŞGÜCÜ EĞİTİMİNE YATIRIM MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ VE KALİTE RASYONEL KARAR VERME

Günümüzün gittikçe yükselen küreselleşme çabalarına bağlı olarak artan rekabet yarışı içinde bütün örgütsel yapılarda yoğun bir yeniden yapılanma arayışı sürüp gitmektedir. 4

TKY’de Örgütsel Yapı TKY uygulayan işletmeler verimlilik sağlamak, çalışmayan unsurları elemek ve dikey haberleşmeyi en etkin şekilde kullanmak amacıyla organizasyonlarını yalınlaştırmaya ve basık hale getirmeye çalışmaktadırlar. Burada belirtilen yalın organizasyon kavramı, sadeleştirmeyi ve basitleştirmeyi gerçekleştirmiş olan, dikey organizasyon yerine yatay organizasyon yapısını ikame etmiş, aynı zamanda gereksiz ve katma değer yaratmayan fonksiyonları ve iş süreçlerini ortadan kaldırmış bir işletme yapısını tanımlamaktadır. Kademe azaltma, işletmenin en alt kademesi ile en üst kademesi arasındaki mesafeyi kısaltma işlemidir.

YÖNETİM ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM İşçiler Tepe Yönetimi Orta Kademe Yönetim İşçiler Destek Personeli Takımlar, Öğretmenler Destek Personel Lider

KALİTE NEDİR ? Kalite denildiği zaman genellikle “mal ve hizmet kalitesi” ya da “ürün kalitesi” anlaşılmaktadır. Ürün kalitesi esasen sonuçtur. Bu sonucu belirleyen başlıca kalite unsurları : Liderlik Kalitesi Yönetim Kalitesi İnsan Kalitesi Sistem Kalitesi Süreç Kalitesi Donanım Kalitesi İş Kalitesi Hizmet Kalitesi İletişim Kalitesi Hedeflerin Kalitesi 8

DEĞİŞİM MEVCUT KURUMLARIN ÇOĞU, KİLO VERMESİ GEREKEN ŞİŞMAN İNSANLARA BENZER. DAHA AZ YİYİP DAHA ÇOK SPOR YAPMALIDIR. KURUMLARIN ŞİŞMANLIĞINI AZALTMAK İÇİN ESKİMİŞ UYGULAMALAR VE ÇALIŞMA BİÇİMİNİ DEĞİŞTİRMESİ GEREKİR. 9

DEĞİŞİM İnsan ve toplum davranışlarında değişim Çalışma hayatında değişim Yönetim anlayışında değişim Ticarette değişim Pazar anlayışında değişim Toplum bilincinde değişim 10

İŞGÖREN DAVRANIŞLARININ ALGILANMASINDA TUTARLILIK YÖNETİCİ, PATRON YA DA POLİS GİBİ DEĞİL, KOLAYLAŞTIRICI YA DA BİR İŞ ORTAĞI GİBİ DAVRANIR. McGREGOR’UN X VE Y KURAMI Y=ÇALIŞANLAR GÜVENİLİRDİR, İŞLERİNİ İYİ YAPMAYI VE YARATICI OLMAYI DÜŞÜNÜRLER X= ÇALIŞANLAR TEMBELDİR, YARATICI DEĞİLLER VE MÜMKÜN OLDUĞUNCA AZ İŞ YAPMAYA ÇALIŞIRLAR.

AST-ÜST İLİŞKİLERİNDE PARADİGMAL DEĞİŞİM ESKİDEN İŞGÖRENLER “KİRALIK ELLER” OLARAK TANIMLANIRDI. BUNUN SEBEBİ DE ONLARDAN BEKLENENİN DÜŞÜNMEK DEĞİL DE SADECE VERİLEN EMİRLERİ YERİNE GETİRMEK OLDUĞUYDU.

TAKIM ÇALIŞMASI VE İŞGÖRENLERİ GELİŞTİRME TAYLORİST İŞ KÜLTÜRÜ BİREYSEL PERFORMANSIN ÖNEMİNİ VURGULAYARAK, BİREYSELLİĞİ YÜCELTTİĞİ HALDE, TKY İLE YÖNETİLEN İŞLETMELER DAHA ÇOK TAKIMLARIN ETKİNLİKLERİ ÜZERİNDE DURUR.

İŞGÜCÜ EĞİTİMİNE YATIRIM GELENEKSEL ORGANİZASYONLAR ÇALIŞANLARINI BİR MASRAF OLARAK GÖRMEKTEDİRLER. TKY İLE YÖNETİLİLEN İŞLETMELER İSE ÇALIŞANLARINA EĞİTİLMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN BİR KAYNAK GÖZÜ İLE BAKARLAR. REKABET ÜSTÜNLÜĞÜNÜN KAYNAĞININ ÇALIŞANLAR OLDUĞUNU KABUL EDERLER.

MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ VE KALİTE TKY ANLAYIŞI İLE YÖNETİLEN İŞLETMELERDE MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ KARŞILAYACAK VE HATTA O BEKLENTİLERİN ÖTESİNE GECECEK “KALİTE” EN ÖNEMLİ AMAÇTIR.

RASYONEL KARAR VERME TKY-TÜM İŞLETME KARARLARINDA RASYONEL DÜŞÜNCENİN HAKİM OLMASINI GEREKTİRİR.

TKY VE GELENEKSEL YÖNETİM Örgütsel Yapı Hiyerarşik ve katı Esnek ve düz Değişime Bakış Statükocu Sürekli gelişme İşgörene Göre ÜST Patron Kolaylaştırıcı, öğretici, yönetici bir lider Ast-üst ilişkisi Bağımlı, kontrol ve korkuya dayalı Karşılıklı bağımlılık, güven ve anlayış İşgörenlerin çabaları Bireysel ve birbirlerine rakip Takım halinde çalışan arkadaşlar İşgücü yetiştirme Maliyet Yatırım Kaliteyle ilgili karar Yönetimin kararı Müşteri Kararı Temel karar Yöneticilerin deneyimlerine dayalı Gerçeklere, sağlam bilgiye ve sisteme dayalı 17

YARARLI OLMASI DİLEKLERİ İLE…