ULUSLARARASI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği.
Advertisements

Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem Temizöz 27 Haziran ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI Erasmus Öğrenim Hareketliliği.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ. Bilgi çağını yaşayan dünyamızda yaşam boyu öğrenmenin ve gelişmenin en önemli anahtarı dildir. Okuma, yazma, anlama, sorgulama, düşünme,
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
PISA Programme for International Student Assessment
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ULUSLARARASI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME PROGRAMI
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
PISA 2015 UYGULAMASI.
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Avrupa Birliği Ülkeleri
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Eğitim Politikası HAKKıNDA. EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Türkiye’nin eğitim politikası profili hakkındaki bu çalışma, OECD ülkeleri genelindeki.
İÜYÖS NEDİR? İÜYÖS, Türkiye’de ön lisans ve lisans düzeyinde üniversite eğitimi almak isteyen uluslararası öğrencilere yönelik olarak hazırlanan temel.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
AETR KONVANSİYONU
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
KONU:ÜLKELER VE BAYRAKLARI
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

ULUSLARARASI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME PROGRAMI PISA Programme for International Student Assessment

PISA NEDİR? PISA - The Programme for International Student Assessment (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) kısaltmasıdır. OECD - Organisation for Economic Co-operation and Development (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilâtı) tarafından düzenlenir. 15 yaş grubu öğrencilerinin matematik, fen ve okuma becerileri alanlarındaki bilgi ve becerilerinin değerlendirildiği eğitimle ilgili dünyanın en kapsamlı tarama araştırmasıdır. Konuların içeriğini bilip bilmediklerini değil, gerçek yaşamda bu bilgileri kullanabilme; öğrendiklerini kullanarak bilinmeyen hakkında tahminde bulunabilme becerilerini ölçmektedir.

ULUSLARARASI KONSORSİYUM OECD SEKRETARYASI PISA YÖNETİM KURULU KATILIMCI ÜLKELER OECD ÜYESİ ÜLKELER OECD ÜYESİ OLMAYAN ÜLKELER ULUSLARARASI KONSORSİYUM Kalite standartları ve güvencesi İletişim Örneklem Değerlendirme çerçevesinin hazırlanması Ölçme araçlarının hazırlanması Çeviri/doğrulama işlemleri Değerlendirme ile ilgili işlemler Veri toplama ve işleme İstatistiksel analiz Raporlaştırma UZMAN GRUPLAR Matematik Uzman Grubu Okuma Becerileri Uzman Grubu Fen Uzman Grubu Anket Uzman Grubu Teknik Uzman Grubu Gerek duyulan diğerleri ULUSAL MERKEZ Ulusal Proje Yöneticisi Ulusal Proje Ekibi AÇIK FORUM (Okuma Becerileri, Fen, Matematik) Konsorsiyumda Acer (Australian Council for Educational Research) liderliğinde örneklem seçiminde Westat (ABD), dil, çeviri ve adaptasyon çalışmalarında cApStAn (Belçika) gibi birçok uluslararası kurum çalışmaktadır.

Yapılan değerlendirmeler ile öğrencilerin; Okuma Becerileri Matematik Okuryazarlığı Fen Okuryazarlığı Ayrıca uygulanan anketler ile; motivasyonları kendileri hakkındaki görüşleri öğrenme biçimleri okul ortamları aileleri ile ilgili veriler toplanmaktadır. 3 yılda bir tekrarlanmaktadır.

PISA UYGULAMA DÖNGÜSÜ 2000 2003 2006 2009 2012 OKUMA BECERİLERİ FEN MATEMATİK 2000 2003 2006 2009 2012 Renkli olanlar o yılın ağırlıklı değerlendirme alanıdır. 2012’de matematik ağırlıklı bir değerlendirme yapılacaktır.

PISA NEDEN ÖNEMLİ? Yarışma veya sınav değil, bir durum belirleme çalışmasıdır. Yalnızca bilgi düzeyini ölçmek yerine, farklı bilgileri bir araya getirebilme, seçenekleri karşılaştırabilme, gerçek yaşam koşullarında bilgiyi kullanarak sonuca ulaşma gibi becerileri ölçer. Bireysel olarak öğrencilerin veya okulların değil, ülkelerin eğitim sistemlerinin durumunu ortaya koymaktadır. Anketlerde toplanan veriler ve öğrencilerin sınavlarda elde ettikleri puanlar birlikte değerlendirilerek farklı ülkelerde uygulanmakta olan eğitim sistemleri birçok açıdan karşılaştırılır ve dünyadaki eğitim sistemlerinin benzer ve farklı yanlarını, güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koyar. Ülkelerin uluslararası düzeyde kaliteli insan gücü olarak konumunu belirler. Eğitim alanında yapılan araştırmalara kaynak (veri tabanı) oluşturur.

Politika belirleyici özelliği: Her ülkeye, diğer ülkelere kıyasla ve kendi içlerinde ne durumda olduklarını ve öğrencilerini ne kadar etkili eğittiklerini gösterir. Yeni politikalar ve eğitim-öğretim programları geliştirmeleri için hükümetlere bilgi sağlar. Günümüzde birçok ülke PISA sonuçlarına göre ulusal hedefler ve ölçütler belirlemekte; eğitim sistemlerinde köklü ve kalıcı reformlar yapmaktadır. Eğitimde kalite düzeyinin yükseltilmesine yönelik standartlar sağlar.

Düzenli olarak yapılması: Ülkelerin hedeflerinin ne kadarına ulaştıklarını izlemelerine imkân tanır. Geniş coğrafi yapısı: PISA 2000’e iki uygulama şeklinde (2002’de 11 ülke katılmış) 43 ülke, PISA 2003’e 41 ülke, PISA 2006’ya 30’u OECD üyesi olmak üzere 57 ülke, PISA 2009’a 74 ülke katılmıştır. PISA 2009’a önce 34’ü OECD üyesi olmak üzere toplam 65 ülke katılmış, daha sonra 9 ülkenin katılımı ile bir ek çalışma yapılmıştır. 2012’de PISA’ya 67 ülkenin katılması planlanmaktadır.

PISA 2012’YE KATILAN ÜLKELER    OECD Üyesi Ülkeler                                          Diğer Katılımcı Ülkeler                    Avustralya1 Kore1 Arnavutluk4 Lihtenştayn1 Avusturya1 Lüksemburg1 Arjantin3 Litvanya3 Belçika1 Meksika1 Brezilya1 Makao-Çin2 Kanada1 Hollanda1 Bulgaristan3 Malezya5 Şili3 Yeni Zelanda1 Çin (Şanghay) 4 Karadağ3 Çek Cumhuriyeti1 Norveç1 Tayvan Çin3 Peru4 Danimarka1 Polonya1 Kolombiya3 Katar3 Finlandiya1 Portekiz1 Kosta Rika5 Romanya3 Fransa1 Slovak Cumhuriyeti2 Hırvatistan3 Rusya Federasyonu1 Almanya1 Slovenya3 Kıbrıs5 Sırbistan2 Yunanistan1 İspanya1 Estonya3 Singapur4 Macaristan1 İsveç1 Gürcistan5 Tayland2 İzlanda1 İsviçre1 Hong-Kong Çin2 Trinidad ve Tobago4 İrlanda1 Türkiye2 Endoezya2 Tunus2 İsrail3 Birleşik Krallık1 Ürdün3 Birleşik Arap Emirlikleri5 İtalya1 Birleşmiş Milletler1 Kazakistan3 Uruguay2 Japonya1   Letonya1 Vietnam5 PISA’yı önemli yapan özelliklerden biri de geniş coğrafi kapsamıdır. Uygulamaya 2000’de 32, 2003’te 41, 2006’da 57, 2009’da 65 ülke katılmış ve 2012’de 67 ülkenin katılması planlanmaktadır. 1=PISA 2000’den itibaren katılan ülkeler 4=PISA 2009’dan itibaren katılan ülkeler 2=PISA 2003’ten itibaren katılan ülkeler 5=İlk kez PISA 2012’de katılan ülkeler 3=PISA 2006 ‘ten itibaren katılan ülkeler

Yeni bir “okuryazarlık” kavramı: Okuryazarlık kavramı; öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamda kullanma, mantıksal sonuçlara varma çeşitli durumlarla ilgili problemleri yorumlamak ve çözmek için öğrendiklerinden çıkarımlarda bulunma kapasitesi olarak tanımlanmaktadır. PISA, öğrencilerin sadece okulda verilen temel bilgileri öğrenip öğrenemediklerini değil, aynı zamanda öğrendiklerini kullanarak bilinmeyen hakkında tahminde bulunup bulunamadıklarını ve bilgilerini okul içerisinde ve okul dışı durumlarda uygulayıp uygulayamadıklarını da araştırmaktadır.

ÖRNEKLEM PISA öğrenci evreni, okul türüne bakılmaksızın okullarda öğrenim gören, değerlendirmenin yapılacağı tarih itibariyle yaşları 15 yıl 3 ay ve 16 yıl 2 ay arasında değişen, en az altı yıllık örgün eğitimi tamamlamış öğrencilerden oluşmaktadır. 15 yaş grubunun kullanılması, öğrenci başarılarının bütün ülkelerdeki zorunlu eğitimin bitiminde veya zorunlu eğitim tamamlanmadan önce karşılaştırılabilmesini sağlamaktadır. Öğrenciler zihinsel engelli olma veya yeterli derecede dili kullanamama gibi durumlarda çalışmanın dışında bırakılabilmektedir. PISA 2009’da 65 katılımcı ülkenin 28’inde kapsam dışı bırakılan okulların oranı %1’ den az; tüm ülkelerde ise %5’ten azdır. OECD ülkelerinde örneklemlerdeki öğrenci sayısı 3.608 (İzlanda) ile 38.213 (Meksika) arasında değişmektedir. Ulusal merkezler tarafından tabakalı örnekleme yöntemine göre örneklemin çatısı oluşturulur. Bu çatıda, öğrencilerin ve okulların hangi kriterlere göre örnekleme dâhil edileceği (bölge, program türü, okul türü vb.) belirlenir.

PISA 2012 uygulamasına katılan okullar, 12 istatistikî bölgeye (NUTS 1), program türüne ve öğrencilerin temsil edilme oranlarına göre uluslararası istatistik firması-Westat tarafından 15 yaş grubu öğrencisi olan ve olabilecek tüm okullar arasından seçilmiştir. BÖLGELER   OKUL TÜRÜ TR1- İstanbul Bölgesi İlköğretim Programı TR2- Batı Marmara Bölgesi Genel Lise Programı TR3-Ege Bölgesi Anadolu Lisesi Programı TR4-Doğu Marmara Bölgesi Fen Lisesi Programı TR5-Batı Anadolu Bölgesi Sosyal Bilimler Lisesi Programı TR6-Akdeniz Bölgesi Anadolu Öğretmen Lisesi Programı TR7-Orta Anadolu Bölgesi Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Programı TR8-Batı Karadeniz Bölgesi Meslek Lisesi Programı TR9-Doğu Karadeniz Bölgesi Anadolu Meslek Lisesi Programı TRA-Kuzeydoğu Anadolu Bölgsi Teknik Lise Programı TRB-Ortadoğu Anadolu Bölgesi Anadolu Teknik Lisesi Programı TRC-Güneydoğu Anadolu Bölgesi Çok Programlı Lise Programı Polis Koleji Programı

Uygulamaya katılmak üzere belirlenen okullardaki 15 yaş grubu Ögrenciler arasından KeyQuest istatistik programı kullanılarak uluslararası firmanın kontrolünde seçkisiz yöntemle 35 öğrenci seçilecektir. Her okuldan 15 yaş grubundaki 35 öğrenci katılacaktır. 170 okuldan 35 öğrenci olmak üzere yaklaşık 5000 öğrencinin uygulamaya katılması planlanmaktadır. OKULLARDAN 15 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİ LİSTELERİNİN GELMESİ  OKULDAN KATILACAK 35 ÖĞRENCİLİK LİSTENİN BELİRLENMESİ  35 ÖĞRENCİLİK LİSTEDEN BTD’YE KATILACAK 14 ÖĞRENCİNİN BELİRLENMESİ SÜREÇ 

PISA’DAKİ ÖLÇME ARAÇLARI: ÖLÇME NASIL YAPILMAKTADIR? Ölçme araçları değerlendirme ünitelerinden (senaryolardan) oluşmaktadır. Bir ünitede metinler, şekiller, tablolar ve/veya grafiklerden oluşan ortak bir madde kökü ile ardından gelen metnin, şeklin, tablonun ya da grafiğin farklı yönleri ile ilgili maddeler bulunmaktadır. Bu maddelerin yaklaşık yarısı öğrencilerin 4 ya da 5 seçenekten birini işaretledikleri çoktan seçmeli (basit çoktan seçmeli) ya da öğrencilerin bir dizi önermeyi “evet/hayır”, veya “katılıyorum/katılmıyorum” gibi muhtemel iki yanıttan birini seçerek değerlendirdikleri maddelerden (karmaşık çoktan seçmeli) oluşmaktadır. Kalan maddeler ise, öğrencilerin kısa ya da uzun, kendi yanıtlarını oluşturmalarının istendiği açık uçlu maddelerdir. Sadece bir kısmı doğru olan ya da istenenden daha basit bir açıklama yapılan yanıtlara kısmî puan verilmektedir. Puanlama işlemi, bu konuda eğitim almış kişiler tarafından, detaylı puanlayıcı kılavuzunda yer alan yönergelere göre gerçekleştirilmektedir.

PISA Maddeleri ve Öğrenci Yeterlikleri Arasındaki ilişki YETERLİK DÜZEYLERİ Elde edilen sonuçlar ile belirli sayıdaki okuryazarlık değişkenlerinden her biri için bir ya da daha fazla ölçek tanımlanır. Bu sürekli ölçek ile her bir öğrencinin yerini kestirmek ve o alandaki okuryazarlığının hangi seviyede olduğunu görmek, maddelerin güçlük düzeylerini belirlemek mümkün olmaktadır. PISA Maddeleri ve Öğrenci Yeterlikleri Arasındaki ilişki A öğrencisinin I’den V’ e kadar olan görevleri başarıyla tamamlaması ve VI’yı da büyük ihtimalle yapması beklenir. B öğrencisinin I, II, III’ü başarıyla tamamlaması, düşük bir ihtimalle IV‘ü yapması, V ve VI’yı başarı ile tamamlayamaması beklenir. C öğrencisinin II’den VI’ya kadar olan maddeleri başarıyla tamamlayamaması ve I no’lu maddeyi de düşük bir ihtimalle yapması beklenir. Madde VI Madde V Madde IV Madde III Madde II Madde I Yüksek zorluk derecesindeki maddeler Orta derecede zorluktaki maddeler Düşük zorluk derecesindeki maddeler

PISA 2009 TÜRKİYE UYGULAMASI PISA 2009 uygulaması ülkemizde 2009 yılının Nisan ayı içerisinde yapılmıştır. Bu uygulamada, 12 istatistikî bölge biriminden (NUTS) 56 il ve okul türlerine gore tabakalandırılarak PISA uluslararası merkez tarafından seçkisiz yöntemle belirlenen toplam 170 okuldan 4996 öğrenci yer almıştır. Türkiye’deki özel okulların oranına paralel olarak PISA 2009 örnekleminin %2’si özel okul %98’i resmî okullardan oluşmaktadır. Uygulamada, bakanlık personeli olan 39 test uygulayıcısı ile okullardaki görevli müdür ve müdür yardımcılarından oluşan 170 okul koordinatörü görev almıştır.

OKUL TÜRÜ SAYISI ÖĞRENCİ YÜZDESİ 4.996 100,0 NUTS OKUL SAYISI OKUL YÜZDESİ ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRENCİ YÜZDESİ TR1- İstanbul Bölgesi 27 15,9 800 16,0 TR2- Batı Marmara Bölgesi 8 4,7 244 4,9 TR3 – Ege Bölgesi 20 11,8 620 12,4 TR4 -Doğu Marmara Bölgesi 17 10,0 525 10,5 TR5- Batı Anadolu Bölgesi 16 9,4 481 9,6 TR6 –Akdeniz Bölgesi 21 637 12,8 TR7-Orta Anadolu Bölgesi 10 5,9 296 TR8-Batı Karadeniz Bölgesi 12 7,1 375 7,5 TR9-Doğu Karadeniz Bölgesi 216 4,3 TRA-Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi 6 3,5 142 3,8 TRB-Ortadoğu Anadolu Bölgesi 218 4,4 TRC – Güneydoğu Anadolu Bölgesi 442 8,8 TOPLAM 170 100,0 4996 OKUL TÜRÜ ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRENCİ YÜZDESİ İlköğretim Okulu 137 2,7 Genel Lise 1.877 37,6 Anadolu Lisesi 715 14,3 Fen Lisesi 100 2,0 Anadolu Öğretmen Lisesi 67 1,3 Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 32 0,6 Meslek Lisesi 1.254 25,1 Anadolu Meslek Lisesi 356 7,1 Teknik Lise 53 1,1 Anadolu Teknik Lisesi Çok Programlı Lise 268 5,4 TOPLAM 4.996 100,0

PISA 2012 Ağırlıklı alan Matematik Okuryazarlığı olacaktır. Matematik okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve okuma becerileri alanlarında kağıt-kalem değerlendirmesi, isteğe bağlı olarak matematik okuryazarlığı, okuma becerileri ve problem çözme becerileri alanlarında Bilgisayar Tabanlı Değerlendirme yapılacaktır. Dünya genelinde uygulamaya 67 ülke katılacaktır. Türkiye; Matematik okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve okuma becerileri alanlarında yapılacak olan kağıt-kalem değerlendirmesine, İlk defa problem çözme alanında yapılacak olan bilgisayar tabanlı değerlendirmeye, Temel anket değerlendirmelerine (Öğrenci ve Okul anketi) ve Bilişim Teknolojileri anketine katılacaktır. Türkiye’de uygulama okul koordinatörü, okuldan seçilen test uygulayıcı yardımcısı ve bakanlık tarafından gönderilen test uygulayıcılarının işbirliği ile Nisan ayı içerisinde yapılacaktır. Bilişim teknolojilerine yönelik becerilerin değerlendirilmesi alanında; 2005’te fen alanında BTD, 2009’da e-metin okuma üzerine (20 ülkede) bir değerlendirme yapılmıştır.

PISA 2012 Kapsamında Yapılan Çalışmalar Genel Müdürlüğümüz tarafından 57 il ve 170 okuldan gelen okul koordinatörleri ile alan öğretmenleri olmak üzere yaklaşık 700 kişiyle 30 Ocak-02 Şubat 2012 tarihleri arasında Antalya-Kemer’de; Öğrencilerimizin uluslararası standartlarda hazırlanan madde tipleri ile değerlendirilmesi ve açık uçlu madde tipleri ile ilgili çalışmalar yapılması, Okullarının ülkemizi temsil ettiklerinin bilinciyle öğrencilerin özgüvenleri ve motivasyonlarının artırılması, Okullardaki öğretim süreçlerinin geliştirilmesi, İyileştirme ve geliştirme çalışmalarında uluslararası projede illerini temsil eden okullara öncelik verilmesi amacıyla bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.

Bu toplantıda; Tüm katılımcılara PISA ile ilgili genel bilgilerin ve tüm açıklanmış PISA sorularının bulunduğu PISA TÜRKİYE kitabı verilmiştir. YEĞİTEK Durum Belirleme Çalışması (YDBÇ) adıyla, çıkmış PISA sorularından oluşan bir deneme kitapçığı ve kodlama rehberi verilmiştir. Bu denemenin okulda bulunan tüm 15 yaş grubu öğrencilere uygulanması ve kodlamaların (minimum 50 öğrencinin) 1 Mart’a kadar ulusal merkeze gönderilmesi istenmiştir. Okul koordinatörlerine «Okulumuz Ülkemizi Temsil Ediyor» yazılı afişler ile öğrenci ve velilere dağıtılmak üzere tanıtıcı broşürler verilmiştir. YDBÇ sonuçları 1 Mart’a kadar toplanacak ve 1 hafta içerisinde analiz edilerek okullara gönderilecektir.

Ayrıca 25 Şubat 2012 tarihinde bilgisayar tabanlı değerlendirme hazırlıklarının yürütülmesinden sorumlu öğretmenlere Başkent Öğretmenevi’nde işleyiş, teknik gereklilikler ve hazırlıklara ilişkin bir bilgilendirme semineri verilmiştir. Mart ayı içerisinde okullara giderek uygulamayı yürütecek olan test uygulayıcılarına eğitim verilecektir.

TEŞEKKÜRLER PISA Türkiye