 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
2014 YILINDA BAŞLAYAN YATIRIMLARIMIZ
Şubat 2013 Uygulanacak Bu Anketlerle Amacımız ; Uygulanacak Bu Anketlerle Amacımız ; Öğrencileri daha yakından tanıyarak;onların gözüyle aileleri,ev.
Kozan İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLÇE TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 1865–1923 yılları arasında Vilayet olan Kozan, 1926 yılında yapılan.
SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MİLLİ E Ğ İTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Aralık 2014 Ayşe TURNA.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
Sarayönü anadolu imam hatip lisesini tanıyalım
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
EMET ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MESLEK NEDİR Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli ve kurallı faaliyetler bütünüdür.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BRİFİNG SUNUMU
MEHMET AKİF ERSOY SOSYAL BİLİMLER LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
M. EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
BAŞAKŞEHİR ALTINŞEHİR LİSESİ 1. O KULUN T ARIHÇESI Okulumuz 19/09/2003 tarihimde Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayı ile KÜÇÜKÇEKMECE ALTINŞEHİR LİSESİ ismi.
Varsa okul logosu Okul adı Adres.
AKYURT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Hacı Akif Mahallesi Özdilek Caddesi Beyşehir/KONYA
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG tercih ve yerleştirme işlemleri Lise türleri
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
AİLE EĞİTİMİ PROJESİ PROJENİN ADI: Aile Eğitimi Projesi
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
2014 – 2015 ÖĞRETİM YILI TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU TOPLANTISI
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
ABDULKADİR KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ. OKULUN TARİHÇESİ Abdulkadir Konukoğlu Anadolu Öğretmen Lisesi Eğitim Öğretim yılında Şehitkamil.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
OKULUN KISA TARİHÇESİ 1 Aralık 1949 tarihinde kız okulu olarak açılmıştır yılında İstasyon Caddesindeki şimdiki binasına taşınmıştır
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKYURT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
Okul MüdürüARAS ŞAHİN Telefonu Adresi Ketençayır Mahallesi Yatılı Bölge Ortaokulu Ek bina no:15 Web adresigurunimamhatiportaokulu.meb.k12.tr.
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
ARALIK Kurum Sayısı WebTelefon / FaxAdres Sanayi Cad. No1 Azdavay.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
OKULUN GENEL GÖRÜNÜM RESMİ VE OKULUN AMBLEMİ KONULACAK.
KANUNİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek
ŞEHİT KEMAL EKŞİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERİ PROGRAMI/PROJESİ OKULU)
Rıza Ertuğrul Eryılmaz Anadolu Lisesi Tanıtım Semineri
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
… Sınıf Öğretmeni.
ARALIK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖĞRETİM YILI CUMHURİYET İLKOKULU ORTAOKULU
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
Sunum transkripti:

 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu

Öğrenci ve veli anket sonuçlarına göre Hacı Rafet Gümüş Lisesinin öncelikli olarak Anadolu Lisesine dönüşümü ikinci bir alternatif olarak meslek lisesine dönüşümü istenmektedir. Arzulu İ.Ö.O ile ilgili yapılan çalışmalarda okulun Tarım Lisesi olarak değerlendirilmesi fikri ağırlık kazanmıştır.

 Bu sonuçlar neticesinde Sayın Kaymakamımız, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ve İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Boral ile görüşmeler yapılmıştır.  Bu görüşmelerin neticesi geçen ay yapılan proje toplantısında bulunan katılımcılara aktarılmıştır.  İlgilendiğimiz projelerimizle ilgili içinde bulunduğumuz son durum aşağıda açıklanmıştır.

Bilindiği gibi 6/05/2010 tarih ve 2010/30 no’lu genelge hükmünce Genel Liselerin Anadolu Liselerine dönüştürülmesi veya mesleki ve teknik ortaöğretime devredilmesi çalışmaları eğitim öğretim yılına hazır olacak şekilde tamamlanmış olacaktır.

Bu genelge kapsamında 6/02/2013 tarihinde okulumuzun fiziki şartlarını ve öğrenci potansiyelini incelemek üzere İl Eğitim denetmenlerimizden oluşan 3 kişilik bir heyet okulumuza gelmiştir. Genelge doğrultusunda genel liselerin fen, sosyal bilimler, Anadolu öğretmen ve güzel sanatlar ve spor liselerine dönüşümlerinin teklif edilmemesi durumu mevcuttur.

Anadolu Lisesine dönüşme şartlarına baktığımız da ise;  9 uncu sınıfa kayıt olacak en az 30 öğrenci,  Binada en az 8 dershane bulunması,  Okulun açılacağı yerleşim birimi merkez nüfusunun veya ilçeye bağlı çevre köyleri ile birlikte en az olması gerekmektedir.

İl Eğitim Denetmenlerimizin görüşleri; okulumuzun fiziki şartlarının ve öğrenci potansiyelinin Anadolu Lisesi olması yönünde olumlu rapor verilebilecek durumda olmasıdır. Bütün bu şartlara bakıldığında ilçemiz de ikinci bir Anadolu Lisesinin açılması mümkün görülmektedir.

Okul dönüşümü ile ilgili projemiz kapsamında yapılan çeşitli görüşmelerde Hacı Rafet Gümüş Lisesinin dönüşümü ile ilgili olarak bir başka alternatifte okulumuzun Anadolu İmam Hatip Lisesi’ ne dönüşmesi fikridir. Netice de bu dönüşümlerle ilgili bakanlığa gidecek yazışmalar 31/01/2013 tarihli yazı ile Perşembe günü mesai bitimine kadar sonuçlandırılmıştır.

Bir diğer projemiz olan Arzulu Köyü İ.Ö.O.’nun dönüşümü ile ilgili olarak ise şimdiye kadar yapılan çalışmalar neticesinde ki görüşler okulun Tarım Lisesi olması yönündeydi. Tarım Lisesi açılma şartlarına baktığımız da ise;

Tarım Teknik Lisesi/Tarım Meslek Lisesi/Tarım Anadolu Teknik Lisesi/Tarım Anadolu Meslek Lisesi programlarının açılabilmesi için;  En az 16 derslik,  Atölye ve laboratuvar,  En az 100 öğrenci kapasiteli pansiyon binası,  10 daireli lojman,

 Okul ile birlikte açılması teklif edilen hayvan sağlığı alanı için; büyük ve küçükbaş hayvanların barınacağı açık ve kapalı padokslar; kanatlı hayvanlar için kümes, hayvan hastanesi,  Okul ile birlikte açılması teklif edilen tarım teknolojisi alanı için; tarım makineleri için atölye ve hangarlar, zirai uygulamaların yapılabileceği sulanabilir ve ekilebilir en az 100 dekar arazi bulunması,  Yerleşim biriminin merkez nüfusunun en az veya bağlı çevre köyleri ile birlikte en az olması, gerekmektedir.

 Bu şartlar doğrultusunda gerekli düzenlemelerin yapılması ve ilgili yönetmelik gereğince açılması düşünülen kurum için mahallen temin edilen binaya ait teknik inceleme raporu ve kat planlarının, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliğinin 5 inci maddesinde belirtilen kurumlardan, ilgili olanların valiliğe, bunun dışında kalanların açılma tekliflerinin ise en geç mayıs ayı sonuna kadar Bakanlığa gönderilmesi gerekmektedir.

Bir diğer projemiz olan ‘ ’Cazibe Merkezi Okullar ’’ kapsamında ise şu an okullarımızda devam etmekte olan ‘’Okullar Hayat Olsun ‘’projesi ile beraber okullarımız günün her saatinde veli ve öğrencilerimiz için vakitlerini geçirebilecekleri, sosyal aktivitelerden yararlanabilecekleri duruma getirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmalarla ilgili fotoğraflardan örnekler verecek olursak;

Hasan Orhan İlk/Ortaokul faaliyetleri: 8. Sınıf öğrencilerine Askeri Liselerin tanıtımı gerçekleşmiş olup ve mart ayı içerisinde başlayacak olan SBS sınavı için ilimizdeki ve il dışında bulunan okullara tanıtım gezilerinin yapılması planlanmıştır.

Talatpaşa İlk/Ortaokul faaliyetleri: Okul öğrencileri ve mahalle öğrencileri arasında ders dışı futbol turnuvası düzenlenmiştir. Velilere okulunun imkanlarının tanıtılması amacıyla toplantı yapılmıştır. Belediye ile işbirliği halinde okul bahçesine spor aletlerinin konulması projesine başlanılmıştır.

 Şehir Erdoğan Erişik İlk/Ortaokul’ nda şubat ayı içerisinde masa tenisi etkinliği başlamıştır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…