Tedarik Zinciri Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri 10 Devam
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – III
Lojistik Yönetimi Ders – V
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
TEDARİK ZİNCİRİ KAVRAMININ GELİŞİMİNDE ETKİLİ OLAN KONULAR
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK YÖNETİMİ
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Lojistik Yönetimi Ders – II
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bahar DERS PLANI - Konular Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağlarının Tasarımı, Tesis Yerleşimi ve Ulaştırma, Toplu Planlama ve Ürün Çeşitliliğinin Yönetimi,
Lojistik Stratejisinde Tedarik
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Tedarik Zinciri Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ 2009 Prof.Dr. Şakir ESNAF İ.Ü.MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AVCILAR İSTANBUL.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ 10 Nisan ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ (10 Nisan 2015) 2 MODERN ENDÜSTRİYEL ÜRETİM Endüstriyel sektördeki üretim tesisleri,
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Lojistik Merkezin Önemi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Ayşenur batı Hande arpacı
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Sunum transkripti:

Tedarik Zinciri Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Hüseyin Avunduk 2014 – 2015 Bahar

Tedarik Zinciri Yönetimi Tanım Malların fiziksel olarak bir yerden bir yere taşınmasından daha ötedir

Tedarik Zinciri Yönetimi Tanım Kaynakların ortaya çıkarılmasından başlayıp, Ürün ya da hizmetin son kullanıcıya dağıtımı Ürünle ilgili herhangi bir artığın atılmasına dek süren Tüm aşamalarla ilgilidir ve Bu sistemle ilgili tüm aşamaları bir araya getirir ve entegre eder

Bir Değerlendirme FRANCIS J. QUINN Traffic managers became physical distribution managers, who then turned into logistics managers, and today are morphing supply chain managers

Tedarik Zinciri Yönetimi Bir tedarik zincirinde sadece tedarikçi ve üretici olmaz aynı zamanda: Nakliyeciler Depolar Bayiler Hatta müşteriler bile zincirin bir parçasıdır

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zincirinde her bir aşama farklı örgütler tarafından üstlenilmiştir Bu örgütlerin yürüttüğü işlemler şu şekilde sıralanabilir: Yeni ürün geliştirme Pazarlama Operasyonlar Dağıtım Finans Müşteri hizmetleri

ÖRNEK BİR TEDARİK ZİNCİRİ UYGULAMASI TANSAŞ ÖRNEK BİR TEDARİK ZİNCİRİ UYGULAMASI

Örnek Bir Tedarik Zinciri İncelemesi Tansaş Deterjan ihtiyacı ile Tansaş’a giren müşteri Ev Hanımı Bostanlı Tansaş Mağazası Tansaş ana deposu ve dağıtım örgütü veya 3. bir dağıtım firması HENKEL Üretici Bak Ambalaj Karton imalatçısı OLMUKSA Plastik İmalatçısı Petro Kimya Endüstrisi PETKİM Petro Kimya Endüstrisi

Örnek Bir Tedarik Zinciri İncelemesi Tansaş Tedarik zinciri oldukça dinamiktir ve düzenli olarak “Ürün” “Bilgi” “Fon” akışları vardır

Örnek Bir Tedarik Zinciri İncelemesi Tansaş Her bir tedarik zinciri aşaması (üyesi) kendi süreçleri uygular ve zincirdeki diğer üyeler ile etkileşim halindedir

Örnek Bir Tedarik Zinciri İncelemesi Tansaş Deterjan ihtiyacı ile Tansaş’a giren müşteri Ev Hanımı Bostanlı Tansaş Mağazası Tansaş ana deposu ve dağıtım örgütü veya 3. bir dağıtım firması HENKEL Üretici Bak Ambalaj Karton imalatçısı OLMUKSA Plastik İmalatçısı Petro Kimya Endüstrisi PETKİM Petro Kimya Endüstrisi Müşteri parayı Tansaş’a transfer eder Tansaş pos verisini ve aynı zamanda yenileme siparişlerini dağıtım merkezine aktarır Tansaş ürünleri sağlar aynı zamanda Fiyatlandırma ve bilgiyi ortaya koyar (müşteri için) Tansaş yeni siparişle birlikte dağıtım Merkezine fon transferini yapar Dağıtım merkezi yeni siparişleri kamyonla Tansaş’a gönderir Dağıtım merkezi aynı zamanda fiyatlama Bilgilerini ve dağıtım-teslimat programını Tansaş’a bildirir

MÜŞTERİ TEDARİK ZİNCİRİNİN BİR ÜYESİ MİDİR?

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zinciri faaliyetleri “müşteri siparişi” ile başlar satın alma eylemi sonrası tatmin olmuş müşteri ödemesi ile son bulur

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zinciri kavramını düşündüğümüzde ürünlerin; Tedarikçilerden üreticilere, Üreticilerden dağıtıcılara, Dağıtıcılardan bayilere, Bayilerden müşterilere doğru bir zincir içinde hareketini anlamalıyız

Tedarik Zinciri Yönetimi Zincir içinde her iki yönlü olmaktadır Ürün Bilgi Fon

Tedarik Zinciri Yönetimi Zincir içinde var olan hiçbir aşamada tek bir oyuncu yoktur

Tedarik Zinciri Yönetimi Tipik bir tedarik zinciri çeşitli aşamalardan (üyelerden) oluşur Müşteriler Bayiler Toptancılar / dağıtıcılar (distribütörler) Üreticiler Tedarikçiler (parça hammadde tedarikçileri)

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarikçi Üretici Dağıtıcı Bayi Müşteri

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zinciri aslında bir «ağ» dır

Tedarik Zinciri Yönetimi Doğru bir tedarik zinciri tasarımında dikkate alınacak iki konu vardır Müşteri ihtiyaçları Bu müşteri ihtiyaçlarını giderecek zincir üyelerinin rolleri

Tedarik Zinciri Modelleri

Wafer Production Burlington Dell PC Supply Chain Wafer Production Burlington Test and Sort Montreal Test Dublin Assembly and Bond SEA CPU Assembly Austin Monitors Mexico Customers Detroit

Medical Supply Chain Dublin Detroit Chicago Pharmaceuticals Columbus Texas Equipment Puerto Rico

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarikçi Ağı Dağıtım Ağı Bilgi – Ürün – Fon Akışları Hammadde Kapasite, Bilgi, Öz Yetenekler, Sermaye ve İnsan Kaynakları İlişki Yönetimi Satın alma Operasyonlar Lojistik Son Tüketiciler Kaynak: Supply Chain Faculty, Michigan State University

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarikçi Üretici Perakendeci Müşteri Tedarikçi Toptancı Perakendeci

Tedarik Zinciri Yönetimi Planlama, Organizasyon, Yönetim & Ürün akışlarının kontrolü Hammadde ile başlar Zincir boyunca gerçekleştirilen operasyonlarla devam eder Bitmiş ürünlerin dağıtımı ile devam eder Tedarik zincirinde yer alan herkesi kapsar Tedarikçilerin tedarikçileri dahil

Tedarik Zinciri Kavramının Gelişiminde Etkili Olan Konular Üretim sistemlerinin evrimi ve bu evrime etki eden faktörler Dikey entegrasyon JIT, TQM, Yalın üretim uygulamaları Dış kaynak kullanımına olan ihtiyaç ve satın alma Dış kaynak kullanımının avantajları ve dezavantajları Temel yetkinlik (Core competence) Tedarikçinin önemi: BMC MRP ile malzeme yönetiminin öneminin fark edilmesi Tedarik zinciri yönetimini etkileyen faktörler Müşteri beklentileri ve rekabet Küreselleşme, Global üretim: Boeing Bilgi teknolojileri: Benetton Yasal düzenlemeler ve çevre

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zincirinin amacı

Tedarik Zincirinin Amacı Değer maksimizasyonu & İsrafın azaltılması

Tedarik Zinciri Yönetimi Bir tedarik zincirinin ortaya koyduğu değer: Müşteri talebini karşılamak için tedarik zincirinin harcadığı çabalarla, Nihai ürünün müşterice algılanan değeri (müşterinin katlanmak durumunda olduğu bedel) arasındaki farktır

Tedarik Zinciri Yönetimi Ticari amaçlı birçok tedarik zinciri için, değer ile tedarik zinciri karlılığı arasında güçlü bir ilişki söz konusudur Tedarik zinciri karlılığı; Tüm tedarik zinciri aşamaları (üyeleri) arasında paylaşılan toplam kardır

Tedarik Zinciri Yönetimi Daha yüksek tedarik zinciri karlılığı daha başarılı tedarik zinciri anlamına gelir Tedarik zinciri başarısı, tek tek zincir üyelerinin karlılığı açısından değil tedarik zinciri toplam karlılığı açısından ölçülmelidir Zincirdeki tek bir üyenin karlılığına odaklanılması, tedarik zincirinin toplam karlılığında azalmaya neden olur

Tedarik Zinciri Başarısı İçin Önemli İki Nokta Gelir Kaynakları Maliyet Kaynakları

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zincirinde tek bir gelir kaynağı vardır “Müşteri”

Tedarik Zinciri Yönetimi Müşteri, Tedarik zincirindeki tek gerçek pozitif nakit akış noktasıdır

Diğer nakit akışları ? Basitçe, tedarik zinciri içinde ortaya çıkan fon aktarımlarıdır Her aşamada aktarılan fonun bir sahibi vardır Tüm bilgi akışları, ürün ya da fonlar tedarik zinciri içindeki maliyetleri oluşturur Bu akışların uygun yönetimi tedarik zinciri yönetiminin anahtarı olacaktır Tedarik zinciri yönetimi, toplam karlılığı maksimize etmek için tedarik zincirindeki üyeler arasındaki akışların yönetimi ile doğrudan ilgilidir