Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Esnek Yan Haklar
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Hafta 5.
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Finansal planlamada temel amaç;
Pazarlama Araştırması
İŞLETME BÜTÇESİNİN HAZIRLANIŞI
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Reklam Kampanyası. 380/22 İyimser Zaman En Olası Zaman Kötümser Zaman Önceki 1 Önceki 2 Önceki 3 basla000 a – Bütçe hazırlama ve onay101520basla b – Pazarlama.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Tedarikçi Firma Sunumu
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Grafik ve Animasyon.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama İlkeleri.
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
İŞLETME BÜTÇELERİ Bu sunudaki değerler “file:///C:/Users/kullanici/Documents/%C4%B0%C5%9Fletme%20B%C3%BCt%C3%A7eleri%20(Do%C3%A7.%20Dr.%20R.%20%C4%B0.%20G%C3%B6kbulut).pdf”
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
FUAR ORGANİZASYONU.
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
TÜRK KOOPERATİFÇİLİĞİNİN AŞILMASI GEREKLİ SORUNLARI
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
HEDEF PAZAR.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Reklam ve Pazarlama İletişimi Bütçesi Amaçları gerçekleştirmek için «bütçe ne kadar olmalı, elimdeki fırsatlar nedir?» Ürünün yaşam evresi, Pazar payı, rekabetin yoğunluğu, gerek duyulan reklam yoğunluğu reklam bütçesinin çerçevesini oluşturmaktadır. Büyük işletmeler amaç ve görev yöntemi ile reklam bütçesi oluştururken, diğer firmalar satışlar üzerinden reklam gerçekleştirmektedir.

Reklam Bütçesinin Oluşturulması Etkileyen Unsurlar Ürün ya da hizmetin geçmişi Ürün ya da hizmetin türü (Endüstriyel – Tüketim) Tüketicinin önemi Pazarın genişliği Rekabetin yoğunluğu Ürün ya da hizmete yönelik olumlu ya da olumsuz bakış açısı Ürünün yaşam evresi Bütçe Hazırlama Yaklaşımları Reklam Giderlerinin Satışlar Temel Alınarak Belirlenmesi Amaç ve Görev Yönetimi Rakiplerin Bütçelerinin Temel Alınması En Yüksek Fonu Ayırma Yöntemi

Satışları Temel Alarak Bütçe Hazırlamak Reklama ayrılan bütçe toplam satışa oranla belirlenir. Örneğin otomotiv sektöründe araç başına reklam maliyeti şeklinde. Bu yöntemde ürün ya da hizmet fiyatına reklamın maliyeti eklenir. Ancak bazı bunalım ve kriz dönemlerinde satışlar düşerken reklam harcamalarının artması gerekebilir. Bu gibi durumlarda bu yöntem işe yaramaz. Bu yöntemde satışlar düştükçe reklam bütçesi düşeceğinden, satışlar arttıkça bütçe artacağından; yeni ürünler piyasaya sürülürken uygulanamaz. En Yüksek Fonu Ayırma Yöntemi Tüm zorunlu giderler çıkıldıktan sonra kalan miktarı reklam ve pazarlamaya ayırma yöntemidir.

Amaç ve Görev Yönetimi Yaklaşımı Bu yaklaşımda reklamın başarmak istediği amaç merkeze konarak bu amaç etrafında bir bütçe oluşturulur. Kağıt üzerinde oldukça mantıklıdır ancak referans noktaları olmadığından başlangıç noktası belirsizdir. Pazar büyüklüğü, rakiplerin büyüklüğü gibi referanslarla dengelenmesi gereklidir. Rakiplerin Bütçelerinin Temel Alınması Oldukça yaygın kullanılan bir yöntem, rakiplerin reklam bütçesi üzerinden reklam bütçesi planlamaktır. Rakiplerin Pazar büyüklüğü, amaçları, ürünlerinin yaşam ömrü gibi unsurlar farklı olabilir. Bu gibi unsurlar göz önünde bulundurulmazsa işlevsiz kalacak olan bir yöntemdir.

Reklam Bütçesini Oluşturma Süreci Bütçe birinci ve ikinci derece giderler hesaplanarak oluşturulur. Reklam medyasına ödenecek yer ve zaman ücreti Yönetim Giderleri Reklam Bölümü yönetim ve personel giderleri Reklam ajanslarına ödenecek ücretler Seyahat masrafları Teknik ve sanatsal faaliyetlere ödenen ücretler Fuar giderleri, malzeme ve yer kirası Katalog baskı maliyetleri Basılı Kampanyalar Tv reklamı kampanyaları

Basılı Kampanyalar Üretim Maliyetleri Erişim Maliyetleri Renkli ya da siyah beyaz olması Özel baskı teknikleri (Pantone – lak v.b.) Fotoğrafçılık Bilgisayar görsel ve kullanımları Basılacak Dil Sayısı Erişim Maliyetleri Medya Planında yer alan gazete ve dergiler Reklamın baskı rengi Reklam/ilan sayısı Reklam/ilan boyutu Konum maliyeti

Televizyon Reklamcılığı Üretim Maliyetleri Çekim ve Prodüksiyon maliyeti Animasyon ve Grafikler Müzik ve ses Post Prodüksiyon Montaj maliyeti Erişim Maliyetleri Yayınlanma sıklığı Yayın süresi Hangi zaman aralığında yayınlanacağı Bu planlar yapılırken reklam ajansının bütçe ve fiyatlar konusunda işletmeye güncel ve doğru bilgileri verebilmesi, gerekli yönlendirmeleri yapabilmesi gereklidir.