ATATÜRK ve BİLİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Atatürk ve bİlİm teknoloJİ
Advertisements

İÇİMİZDE YAŞIYOR MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ( )
İÇİMİZDE YAŞIYOR MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ( SONSUZA KADAR)
ATATÜRK VE ÇAĞDAŞ TÜRK KADINI SESLİDİR.
Atatürk’ün Müzik İle İlgili Sözleri
Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
Çocuklar çevremizde görebildiğimiz her maddenin farklı özelliklere sahip olduğunu Biliyor muydunuz? İsterseniz bu maddelerin özelliklerini hep beraber.
Sevgiyle ve Özlemle Anıyoruz…
“ Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir,
ATATÜRK ile YAŞAMAK Aslı DİNÇMAN. ATATÜRK ile YAŞAMAK Aslı DİNÇMAN.
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri
Baş Öğretmen Atatürk.
İÇİMİZDE YAŞIYOR MUSTAFA KEMAL ATATÜRK (1881 – 1938)
YABANCI GÖZÜYLE TÜRKLER
KAZANIMLAR 11. Laiklik ilkesinin devlet yönetimi, hukuk ve eğitim sistemi ile sosyal alanda meydana getirdiği değişimlerden yola çıkarak bu ilkenin.
KAZANIMLAR 14.Atatürkçü düşünce sisteminden yola çıkarak Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esasları belirler. 15.Atatürk ilkelerinin modern.
BİR YETİŞKİNİN BİR ÇOCUĞA SÖYLEDİĞİ EN GÜZEL 30 SÖZ
EN BÜYÜK BAŞÖĞRETMENİN ŞAHSINDA TÜM ÖĞRETMENLERE İTHAF EDİLMİŞTİR
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük HER ŞEY GÜÇLÜ BİR TÜRKİYE İÇİN
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
ASKERLİĞİMİZİ YAPTIK MI ?
Lider dediğin; Hedefleri gibi Zafer zafer benimdir diyebilenin, muvaffakiyet, muvaffak olacağım diye başlayanın ve muvaffak oldum diyebilenindir.
Beni görmek demek yüzümü görmek değildir
Ne senden vazgeçeriz ATAM , Ne senin eserinden...
21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN MÜHENDİSLİK EĞİTİM POLİTİKALARI ve MODERN ÜRETİM SİSTEMLERİNİN ÖĞRETİMİNİN TÜRKİYE’NİN KALKINMASINDAKİ ROLÜ.
Beni görmek demek yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi anlıyor ve hissediyorsanız bu yeterlidir.
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
Kahramanlık Mesleği Öğretmenlik
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
Dr. Cengiz ÖZDİKER.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
Kumluca metem vatanseverlİk
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
ÇAĞDAŞ ÜNİVERSİTE YOLUNDA
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
Sizlere saldırmanızı değil, ölmenizi emrediyorum
YIKIN HEYKELLERİMİ.
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
BİLTAKOTAD (BİLİMİ ve TARİHİ KORUMA ve TANITMA DERNEĞİ) Kuruluş Tarihi: 17 Nisan 2014 Sloganımız: Tarihi bilin, bilimi ilerletin!
İÇİMİZDE YAŞIYOR MUSTAFA KEMAL ATATÜRK (1881 – 1938) Macar Rapsodisi, No: 2 / Frantz Liszt.
Vefa; insana duyulan sevgidir..
10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı
ATATÜRKÇÜLÜK.
Atatürk ilkeleri.
1.
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPÇILIK
Bir & Bil Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüce bir sosyal toplum hâlinde yaşatır veya bir milleti esaret ve.
GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI
Atatürk'ün Doğrulukla İlgili Sözleri
ATATÜRK‘ÜN FİKİR DÜNYASI
ATATÜRKÜN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
Yirminci yüzyılın son dekadında emperyalizm ve işbirlikçileri tarafından katledilen Atatürkçülerin aziz anılarına… * “Atatürk’e Saldırmanın Dayanılmaz.
Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüce bir sosyal toplum hâlinde yaşatır veya bir milleti esaret ve sefalete terk eder.
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Büyük Nutuk
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
ATATÜRKÇÜLÜK TANIMI HEDEFLERİ NİTELİKLERİ.
10 KASIM ATATÜRK'Ü ANMA GÜNÜ
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Darülfünundan Üniversiteye
İÇİMİZDE YAŞIYOR MUSTAFA KEMAL ATATÜRK (1881 – 1938)
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ Mehmet DİNÇ Mehmet DİNÇ.
İÇİMİZDE YAŞIYOR MUSTAFA KEMAL ATATÜRK (1881 – 1938)
İÇİMİZDE YAŞIYOR MUSTAFA KEMAL ATATÜRK (1881 – 1938) Macar Rapsodisi, No: 2 / Frantz Liszt.
Sunum transkripti:

ATATÜRK ve BİLİM

Dünyada her şey için , medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir, cehalettir, doğru yoldan sapmaktır.

Bu millete gideceği yolu gösterirken, dünyanın her türlü ilminden, buluşlarından, ilerlemelerinden istifade edelim.

Milletimizin siyasi, sosyal hayatında olduğu gibi, fikri terbiyesinde de rehberimiz ilim ve fen olacaktır.

Hayat ve geçime egemen olan kuralların zaman ile değişme, gelişme ve yenilenmesi zorunludur. Medeniyetin buluşlarının , tekniğin harikalarının dünyayı değişiklikten değişikliğe uğrattığı bir devirde, asırlık köhne zihniyetlerle, geçmişe bağlılık ile varlığın korunması mümkün değildir.

Medeniyet öyle kuvvetli bir ona ilgisiz kalanları yakar, yok eder . ateştir ki, ona ilgisiz kalanları yakar, yok eder . Uygar olmayan insanlar ve toplumlar daima uygar olanların ayakları altında kalmaya mahkum olacaklardır.

Ülkemizin en bayındır, en latif , en güzel yerlerini üç buçuk yıl kirli ayaklarıyla çiğneyen düşmanı yenen zaferin sırrı nerededir bilir misiniz ? Orduların yönetiminde , bilim ve fen ilkelerini kılavuz edinmektir.

Ülkemiz içinde uygar düşüncelerin, çağdaş ilerlemelerin bir an yitirmeksizin yayılması ve gelişmesi gerekir. Bunun için bütün bilim ve fen adamlarının bu konuda çalışmayı bir namus borcu bilmesi gerekir.

Gözlerimizi kapayıp, yalnız yaşadığımızı varsayamayız Gözlerimizi kapayıp, yalnız yaşadığımızı varsayamayız. Ülkemizi bir çember içine alıp dünya ile ilgilenmeksizin yaşayamayız. Tersine gelişmiş, uygarlaşmış bir ulus olarak uygarlık alanının üzerinde yaşayacağız. Bu yaşam ancak bilim ve fenle olur. Bilim ve fen nerede ise oradan alacağız ve ulusun her bireyinin kafasına koyacağız .

Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim ve başarmaya çalıştıklarım ortadadır. Benden sonra, beni benimsemek isteyenler, bu temel mihver ( eksen ) üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar.

Ben manevi miras olarak hiçbir âyet , hiçbir doğma , hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır.

Bir ulusun asker ordusu ne kadar güçlü olursa olsun, kazandığı zafer ne kadar yüce olursa olsun, bir ulus ilim ordusuna sahip değilse savaş meydanlarında kazanılmış zaferlerin sonu olmayacaktır

Hayatta en hakiki mürşit, ilimdir.