Eğitim Alanındaki Yenilikler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
Advertisements

TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
24 TEMMUZ 1923 ÖNEMLİ MADDELERİYLE SİYASİ ZAFER “LOZAN”
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
ATATÜRKÇÜLÜK Atatürkçülük nedir?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
18.YIL TARİH KONU TEKRARI.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
1930’lar Türkiye’si Prof. Dr. Turgut Göksu.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İNKILAPLARI.
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
ATATÜRK İNKILÂPLARI Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inkılâpçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti’nin çağdaş.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
Öğretmenler Günü.
ATATÜRK'ÜN YAPTIĞI YENİLİKLER
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Çalışma soruları eğitim kültür. Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?
Çalışma soruları 4. ders. Aşağıdakilerden hangisi hukukta laikleşmenin gerekçelerinden değildir? A. Mecelle’nin yetersiz olması B. Dinsel hukukun gayrimüslimlere.
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
ATATÜRK İLKELERİ.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Harf İnkılabı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
ATATÜRK İLKELERİ.
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK.
Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Yapılan İnkılaplar
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Darülfünundan Üniversiteye
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ATATÜRK İLKELERİ
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
ATATÜRK İLKELERİ NEDEN..?
Sunum transkripti:

Eğitim Alanındaki Yenilikler Amaçları Laik ve çağdaş eğitimi sağlamak. Bilimsel eğitimi sağlamak. Eğitimde birliği sağlamak. Kız ve erkek çocuklar arasında eğitim eşitliği sağlamak. Eğitimi kolaylaştırmak ve yaygınlaştırmak. Her alanda teknik eleman yetiştirmek. Eğitimi millileştirmek. RECEP ÇETİN

Yenilikler Tevhid-i Tedrisat Kanunu – 3 Mart 1924 Öğretim birleştirilerek bütün eğitim kurumları MEB’e bağlandı. Medreseler kapatılarak laik eğitim anlayışı etkili hale getirildi. Azınlık okullarında ve yabancı okullarda dini ve siyasî amaçlı eğitim verilmesi önlendi. Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun – 2 Mart 1926 İlk, orta, lise ve yüksekokulların belli esaslara göre düzenlenmesi amaçlanmıştır. Yeni Türk Harflerinin Kabulü – 1 Kasım 1928 Batılılaşma alanında atılan önemli bir adımdır. Okuma- yazma kalaylaştı. Basılan kitap sayısı arttı. Avrupa ile bilgi ve kültür aktarımı kolaylaştı. RECEP ÇETİN

Eğitim Alanındaki Yenilikler Türk Tarih Kurumu’nun Kurulması – 15 Nisan 1931 Ümmetçi tarih anlayışı yerine, laik ve milli bir tarih anlayışı getirilmiştir. Türk Dil Kurumu’nun Kurulması – 12 Temmuz 1932 Türkçe’yi yabancı kelimelerden kurtarmak. Türkçe’nin zenginliğini ortaya koyarak, Türk dilinin dünya üzerindeki saygınlığını artırmak. Türk Dil Kurumunun Kuruluş Amaçları: a- Türk dilini yabancı dillerin etkisinden kurtarmak b- Türk dilinin kökenlerini araştırmak c- Türkçe’yi bilim dili haline getirmek. d- Türkçe’yi zenginleştirmek. NOT: Türk Dil Kurumu ve Tarih Kurumunun kurulmasını milliyetçilik ilkesi ile yakından ilgilidir.. RECEP ÇETİN

Eğitim Alanındaki Yenilikler Millet mekteplerinin açılması(1928) Bu okullar ilkokul seviyesini geçmiş olan vatandaşlara yeni harflerle okuma ve yazmayı öğretmek için açılmış okullardır. RECEP ÇETİN

Eğitim Alanındaki Yenilikler - Üniversite Reformunun Yapılması 1934’te yapılan üniversite reformu ile İstanbul Üniversitesi kurularak, batı tarzında uyarlandı. Bunu yeni açılan okullar takip etmiştir. Bunlar: Ankara Hukuk mektebinin açılması(1925) Yüksek Ziraat Enstitüsünün açılması(1933) Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesinin açılması(1936) Güzel Sanatlar Akademisinin açılması Devlet Konservetüarının açılması. RECEP ÇETİN

Atatürk’e Göre Atatürk'e göre eğitim - öğretim milli ve çağdaş olmalıdır. O “dünyanın her türlü ilminden, buluşlarından, ilerlemelerinden yararlanılmalı” demiştir. RECEP ÇETİN