JAPONYA 2008 ERKAN ÇAKIROĞLU DAİRE BAŞKANI T (ESKİ TOKYO TİCARET BAŞMÜŞAVİRİ)
Nüfus: Türkiye’nin yak l aşık 2 katı Yüzölçümü: Türkiye’nin yak l aşık Yarısı GSYİH: Türkiye’nin yak l aşık 6,5 katı Kişi başına gelir: Türkiye’nin yak l aşık 3,5 katı
NÜFUS
Nüfus
Baby Boom
SOSYAL GÜVENLİK
EKONOMİ
GDP KOMPOZISYONUGDP KOMPOZISYONU
Sektörel Dış Yatırımlar
AR-GEAR-GE
TİCARET
JAPONYA VE TÜRKİYENİN DÜNYA TİCARETİ İÇİNDEKİ YERİ (2007)
TÜRKİYE İLE TİCARET
JAPONYA’DA TİCARİ TEAMÜLLER
Ticarette Sirkülasyon
MİNİ MARKETLER
JAPON ŞİRKET KÜLTÜRÜ : Müşterinin Tercihi “Flexible Ürün” Sorunların çözümünde yeni nesil anlayış ‘Görülmeyen Problemlerin Tespiti ve Çözümü’dür. Stok Oranı hedefi sıfır’dır Kusursuzluk Hedeftir.
JAPON İŞ TEAMÜLLERİ Kişilerin konum ve ünvanları önemlidir. Görüşmeler kartvizit değişimi ile başlar. Karar alma süreci prizmatiktir. Hata yapma lüksü yoktur. Japonlar toplumsal olarak övülmekten hoşlanır. Müşteri olarak Japon, çok ilgi ister. Ürün ve hizmet Japon pazarına uygun olmalıdır. İletişim sorunu