Dr. Şadi Evren ŞEKER genc@SadiEvrenSEKER.com Sosyal Medyada İtibar Dr. Şadi Evren ŞEKER genc@SadiEvrenSEKER.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Anketten Foruma, Forumdan Bloga Sosyal Dengeler. •Kod Trendleri •İnternet Trendleri •Medya Trendleri.
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
SOSYAL MEDYA.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
WEB 2.0 ARAÇLARI TANITIM MUSTAFA EROĞLU
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
360° Pazarlama İletişimi
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
2 2 Çocukların internet kullanımı Arkadaşlarıyla iletişime geçmek Müzik dinlemek Oyun oynamak.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Sosyal Medya ve Türleri
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
Sosyal Medyada İtibar.
. ..
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Sunum transkripti:

Dr. Şadi Evren ŞEKER genc@SadiEvrenSEKER.com Sosyal Medyada İtibar Dr. Şadi Evren ŞEKER genc@SadiEvrenSEKER.com

Sosyal Medya Kanalları Facebook Twitter Youtube Bütün bunlar çocukların eğlencesi midir? İsmini “googlelayan” kaç kişi var? (%40’dan az)? Sosyal Medya Kanalları

Sorular Sosyal Medya kullanılmaması mümkün müdür? Sosyal Medya nasıl daha iyi kullanılır? İtibar Nedir? İtibar Nasıl Oluşur, Nasıl iletilir? Sosyal Medya İtibarı nasıl etkiler İtibar Yönetimi Nedir? Nasıl ve Kimler tarafından yapılmalıdır? Sorular

Sosyal Medyada İmkanlar Bilgi Paylaşımı Blog’lar Microblog’lar Örn.. Twitter, Wordpress, Blogger Hayatın Paylaşımı Fotoğraflar Vidyolar Örn. YouTube, Flickr Sosyal İletişim Bağlantı İletişim Örn. Facebook, MySpace İş Bağlantıları Bağlantılar Örn. Linkedin Topluluk İnşası Katılım Toplanma Örn. Ning (sosyal ağ toplulukları) Sosyal Medyada İmkanlar

Sosyal Medyanın Yapılanması İçerik Eleştiri Toplama Katılım Yayma Pasifler Blog yayıncıları Web sayfası yayıncıları Video yükleyenler Müzik ve ses kaydeden yükleyenler Madde yazan ve yükleyenler Ürünler ve hizmetler için yorum ve puanlama Başka kişilerin blog’larına yorum yazanlar Online forumlara katılanlar Wiki’de içerik düzenleyenler RSS Beslemelerinin Toplanması Web sayfaları veya fotoğrafların Etiketlenmesi Web sitelerinde online oylama Sosyal Ağlarda profillerin yönetimi Sosyal ağ sitelerinin ziyareti Blog’ları okuyanlar Videoları izleyenler Podcastleri dinleyenler Online forumları okuyanlar Kullanıcı yorumlarını okuyanlar Yukarıdakilerin hiçbirisi Sosyal Medyanın Yapılanması

İnternet? Görünen ve Aranabilen İnternet Görünmeyen ve Bilinmeyen İnternet İnternet?

Sosyal Medyanın Geleceği

Görünen yüzdür. Konu olan kurum veya kişi hakkında bırakılan izlenimlerin bütünüdür. Muhatapların gözünde sahip olunan değerdir. Paydaşların (Stakeholder) beynindeki algıların bütünüdür. İtibar

İtibarın İletim / Oluşturulma Kanalları Kısıtlı İletişim Yüz yüze görüşme Şubeler Konferanslar, Fuarlar Toplu İletişim Basın, Gazete, Televizyon, Radyo Kanalları İnternet (Web 1.0 ve 2.0) Web 3.0 (Sosyal Medya) İnternet Unutmaz ve Affetmez!!! İtibarın İletim / Oluşturulma Kanalları

İtibarı Etkileyen Faktörler Yönetimi Basın duyuruları Özel Aktiviteler Sponsorluk Şikayetlerin Yönetilmesi Bağışar Kriz Yönetimi Basındaki Durumun Gözlenmesi Loby Faal. Paydaşların Kanaatlerinin Alınması Kurumsal Yayınlar İtibarı Etkileyen Faktörler

İtibar İletişimi İletim Kanalı İtibar’a konu varlıklar Geri Bildirim Etkileşim (Interactiveness) Bireysel Algı İtibar İletişimi

İtibarın üzerindeki kanal etkisi Yanlış kanal yönetimlerinin itibarı olumsuz etkilemesi Toplam İtibar : Varlığın değeri (ürün, kişilik, hizmet vs.) x İçeriğin değeri (varlık hakkındaki bilgiler) x kanal yönetimi İtibarın üzerindeki kanal etkisi

Halo (Hale) Etkisi Genel izlenim X Özel izlenim Genel izlenimin özel izlenimin önüne geçmesi Mesela sevilen birisinin kötü tutumlarının görülmemesi veya tam tersi Doğruluk ve itibarın birleştirilmesi Halo (Hale) Etkisi

İtibar Yönetiminin Etkili olduğu durumlar İş Görüşmeleri Marka yönetimi Pazarlama – Kararların Etkilenmesi Kişisel itibar yönetimi Turizm İtibar Yönetiminin Etkili olduğu durumlar

Kanalların Etkileri Kanalların Etkileri %80 alışveriş için sosyal medya etkili oluyor %62 facebook’u en iyi kanal olarak görüyor %12 Pinterest %11 Twitter Kanalların Etkileri

İtibar Riskleri Kötü Davranışlar Sorgulanabilir Yargılama Tartışmalı hedeflere itibar düşürücü açılımlar Kullanıcı (müşteri) bilgilerinin yanlış kullanımı Etik olmayan bir şekilde iş yapılması Firmanın pozisyonunun yanlış anlatılması Gizli grup ve kişiler tarafından kanun dışı ve kandırıcı hareketleri Çalışma alanlarının (ofis) suistimali Sorgulanabilir Yargılama Çekirdek pazarlar dışına yayılmanın kontrolden çıkması Şirket yöneticileri tarafından talihsiz davranışlar Marka ile uyuşmayan iş faaliyetleri Operasyonel davranışlara verilen cevapların doğru kontrol edilmemesi Operasyonel Eksikler Kalitede düşüşler Yanlış yönetilen iş stratejileri Zayıf Müşteri ilişkileri İtibar Riskleri

Sosyal Medya ile itibarın yönetilmesi İtibar değerini yükseltebilir de düşürebilir de. Sosyal Medya Sorumluluk getirir. Örneğin cevap verme zorunluluğu vardır. Yanlış yönetilmesindense hiç olmaması daha iyidir. Hiç olmayan halkla ilişkiler en kötüsüdür. Sosyal medya kullanıcılarının beklentileri Dinlenmek Cevap almak İlgilenildiğini hissetmek Bilgi almak Sosyal medya kullanıcısı, internetin kralıdır, efendisidir, herşeye hakkı vardır. Sosyal Medya ile itibarın yönetilmesi

İtibarın Yönetilmesi Ölçemezsen yönetemezsin. İlk adım: Durumun farkına varılması İkinci adım: Ölçüm teknikleri İtibarın Yönetilmesi

İtibarın Yönetilmesi Ölçemezsen yönetemezsin. İlk adım: Durumun farkına varılması İkinci adım: Ölçüm teknikleri İtibarın Yönetilmesi

İtibar Monitörleri Blogpulse www.blogpulse.com Google Alerts www.google.com/alerts Google analytics www.google.com/analytics Google trends www.google.com/trend IceRocket www.icerocket.com Technorati www.technorati.com Twitter Search www.search.twitter.com Twitterfall www.twitterfall.com Alexa www.alexa.com Radian 6: www.radian6.com Twitter Meme: www.tweetmeme.com Buzzlogic: www.twelvefold.com BuzzMetrics: www.nielsen-online.com Trackur: www.trackur.com Reputation Defender: www.reputationdefender.co.uk Brands Eye: www.brandseye.com LookupPage: www.lookuppage.com Rankur: www.rankur.com Distilled: http://reputation.distilled.co.uk/ İtibar Monitörleri

Harris Poll Reputation Quotient (RQ): www.harrisinteractive.com Reputation’s Institute Rep Track: www.reputationinstitute.com WPP’s Brand Z www.wpp.com Fortune’s Most Admired: www.money.cnn.com Y&R’s Brand Asset Valuator: www.bavconsulting.com Harris Poll EquiTrend: www.harrisinteractive.com Brand Power: www.corebrand.com FTSE4 Good index: www.ftse.com Dow Jones Sustainability Index: www.sustainability-index.com Interbrand: www.interbrand.com İtibar Endeksleri

İtibarın İtibarı İtibarın Yayılması Sosyal Ağ ?= İtibar Ağı İtibar

Bu paylaŞIM Senİn Son PaylaşIMIN OlabİLİR! "Onlar ki harcadıkları zaman israf etmezler, cimrilik de yapmazlar, ikisi arası orta yolu tutarlar." (el-Furkan, 25/67) Upgrade çılgınlığı "Bilmediğin şeyin ardına düşme, çünkü göz, kulak ve kalp hepsi sorumludur, mutlaka sorguya çekilecektir." (İsra, 17/36), paylaşımların vebali “Hem vakarla evinizde durun da daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın.” Ahzâb Sûresi, 33/33, Kadınlar "Kişiye, yalan olarak, her duyduğunu anlatması yeter!" (Ebû Hureyre radıyallahu anh. Müslim) Bir Müslümanın kalbini kırmak, haksız olarak incitmek, Kâbe'yi 70 kere yıkmaktan daha günahtır. [Rıyad-un-nasihin], münakaşa ve tenkit İnsanların gizli şeylerini araştırmayın, kusurlarını görmeyin! [Müslim], Tecessüs Bu paylaŞIM Senİn Son PaylaşIMIN OlabİLİR! Sosyal ağlarda da salihlerle olunuz Yalan, mubalağa, ve kendini methetmek, birini övmek ve yermek sosyal ağlarda olunca gerçek hayattan farklı değildir. Sosyal ağlarda her paylaştığımızdan sorumluyuz.

YayINLAR ve Projeler

Aktif Çalışmalar ICT ve Telekominikasyon Firmalarının İtibar Endeksi Sadi Evren SEKER, Atik KULAKLI, Macroeconomic ICT Facts and Mobile Telecom Operators via Social Networks and Web Pages – Seoul , ICETD Sadi Evren SEKER, Bojan Georgievski Financial Crisis and the ICT Industry, Cross Market Research on Europe, US, Turkish and Gulf Countries, Research Journal of Finance and Accounting Üniversite İtibar Endeksi Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2014), “Web Based Reputation Index of Turkish Universities”, International Journal of E-Education E-Business E-Management and E-Learning (IJEEEE) BIST – 30 İtibar Endeksi Sadi Evren SEKER, M. Lütfi ARSLAN, DİJİTAL İŞLETMELERDE İTİBAR YÖNETİMİ - İzmir, Sadi Evren SEKER, Bilal CANKIR, Mehmet Emin OKUR, Strategic Competition of Internet Interfaces for XU30 Quoted Companies - ICABE , Dubai Kızıl, C., Arslan, M. L., Şeker, Ş. E., “An Accounting Viewpoint for the Relationship Between Intellectual Capital and Web Trends of BIST 30 Firms in Turkey”, Maliye Finans Yazıları Dergisi Sadi Evren Seker, Bilal Cankir, and Mehmet Emin Okur, “Strategic Competition of Internet Interfaces for XU30 Quoted Companies,” International Journal of Computer and Communication Engineering Cevdet Kizil, Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2013), Correlation between Intellectual Capital and Web Trends of Top 30 Companies in Turkey,  INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITY STUDIES İş Siteleri ve İşsizlik Sadi Evren Seker, Bilal Cankir, and Mehmet Lutfi Arslan, ” Information and Communication Technology Reputation for XU030 Quote Companies,” International Journal of Innovation, Management and Technology Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2013), The Impact of Employment Web Sites’ Traffic on Unemployment: A Cross Country Comparison,  INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITY STUDIES Aktif Çalışmalar

Stock Market Analysis

Sentimental Analysis

IMDB Streaming Data

Max Frequent K Hashing

Unemployment sites

Reverse Factorization - RSA

Zamansal mantiklar ve TIMEML

BIOInformatic calismalari Micro arrays

Örnek Veri Kaynakları

Bazı Problemler Olmayan Bilgiler ama Çıkarılan Bilgiler Duygu Analizi Kişisel bilgilerin çıkarılması, mesela ülke, okul Niyetlerin çıkarılması, mesela seyahat alışveriş Duygu Analizi Tepki takibi (konuşmalar) Ülkeler arası geçiş İş , işçi geçişliliği Salgın geçişliliği Metin Analizleri Zaman Analizi Bazı Problemler

Tartışma Sorular?