TRAFİKTE ÖFKE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
TÜRK HALKI, VEREMİ VE VEREMLE SAVAŞI DOĞRU BİLİYOR MU?
TRAFİK PSİKOLOJİSİ.
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) ve Yol Kullanıcı Davranışları
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
ÖFKENİN ETKİLERİ Kazanım: *Öfkenin yarattığı fiziksel, duygusal ve düşünsel etkileri açıklar. 9. Sınıf 31 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
KENDİNİ DEĞERLENDİRME ENVANTERİ
ÖFKE KONTROL.
KALDIRIMI OLMAYAN YOLLARIN SOL KENARINDAN YÜRÜYÜNÜZ.
AKRAN ZORBALIĞI.
 Danı ş man Ö ğ retim Üyemiz: İ lknur BA Ş Y İĞİ T.
Psk.Birkan BUZOL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
ZORBALIK.
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
Elimizdeki verilerin ortalaması S=standart hata 4.
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
TÜRKİYE-DENİZLİ İŞ ARAYANLARA UYGULANAN ANKET SONUÇLARI.
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
Öfke kontrolü.
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
Öfke ve Öfkeyle Baş Etme. Öfke Öfke ÖFKE Nedir? Öfke bireysel bir tehdit algılandığında veya engellenme ile karşılaşıldığında yaşanan çaresizliğin, tehdidin.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
Güvenli Sürüş Teknikleri
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
  ALKOL VE SÜRÜCÜLÜK Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini.
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
ÖZGÜVEN DUYGUSU VE BENLİK KAVRAMI
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Ölçme ve Değerlendirme
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
TÜRK BEŞLERİ.
ÖFKEYLE BAŞETME.
KADINA ŞİDDET. Şiddet Nedir?  Şiddet, insanlığın var olmasından itibaren her dönemde ve her toplumda tanıklık ettiğimiz bir olgudur.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

TRAFİKTE ÖFKE

“Öfke”, engellenme, benlik saygısının zedelenmesi, gururun kırılması, haksızlığa neden olan kışkırtıcı davranışlar vb. nedenlerle ortaya çıkmaktadır. Öfkeli araç kullanmaya eğilimli olma ile saldırgan sürücülük davranışları arasında ilişki olduğu saptanmıştır. Öfkeli sürücülük özelliği yüksek olan kişiler, trafikte daha fazla öfkeli durumlar yaşama deneyimine sahiptirler. Trafikte yaşanan öfke duygusu, güvenli sürücülük yeteneklerini olumsuz yönde etkilemekte, tehlikeli davranışlara ve kural ihlallerine yol açabilmektedir.

Trafikte Stres ve Öfke Trafik sıkışıklığı Sürücülerin saygısız davranışları Trafikte engellenmeler bazı insanlar daha fazla öfkelenirler

Trafikte Öfke Kontrolü Neden Önemlidir Direksiyon hakimiyeti bozulur. Dikkat dağılır Kural ihlalleri artar Sabırsızlık ve tahammülsüzlük artar Kazaya karışma olasılığı artar

Neden Sakin Sürücülük ? Trafiğin düzenli akması için Güvenlik için Araç hakimiyetini kaybetmemek için Kendi hakkımız kadar, diğerlerinin de hakları olduğunu unutmamak için Şoförlük mesleği gereği

Türk Sürücülerinde Öfke: Sürücü Öfke Ölçeği (SÖÖ) nin kısa ve uzun versiyonları Bu çalışmanın amacı; trafik ortamında öfke ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemek, sürücü seçme ve değerlendirme alanında kullanılabilecek bir “sürücü öfke ölçeği” geliştirmek ve Batıda kullanılan Sürücü Öfke Ölçeği’nin Türk toplumu açısından uygunluğunu değerlendirmektir.

Katılımcılar: Çalışmaya, 100’ü kadın, 100’ü erkek olmak üzere 200 gönüllü sürücü katılmıştır. Yaş ortalaması 37.54 (SS = 7.91; yaş aralığı: 21 - 64) Ortalama aktif araç kullanma süresi: 11 yıl (SS = 6.85; yıl aralığı: 1 – 40 yıl). Eğitim: İlkokul-ortaokul-lise 54 kişi (% 27), üniversite ve üzeri 146 kişi (% 73) Sürücülerin %94’ü otomobil kullanıyor, 41 kişi (% 20.5) iş yeri aracı kullanıyor. %24.5’i hergün araç kullanmıyor, %40’ı günde bir-iki kez araç kullanıyor, %35.5’i daha fazla araç kullanıyor. Sürücülerin % 66.5’i (n = 133) son 5 yıl içinde bir kazaya karışmamış, % 33.5’i (n = 67) bir kez ve daha fazla sayıda kazaya karışmış. Sürücülerin % 52’si son 5 yıl içinde hiç ceza almamış, %48’i hız sınırlarını aşmak, hatalı park vb. ceza almış.

Ölçme Araçları Çalışmada, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan bir demografik bilgi formu, 1992 yılında Derogatis tarafından geliştirilen ve 1994 yılında Şahin ve Durak tarafından ülkemize adaptasyon çalışmaları yapılmış olan Kısa Semptom Envanteri, 2001 yılında Balkaya tarafından geliştirilen Çok Boyutlu Öfke Ölçeği’nin Öfke Belirtileri ve Öfkeye Yol Açan Durumlar boyutları ve Deffenbacher ve arkadaşları tarafından 1994 yılında geliştirilen ve bu çalışma kapsamında ilk kez ülkemizde kullanılan Sürücü Öfke Ölçeği (SÖÖ) kullanılmıştır.

Cinsiyet ile SÖÖ arasında ilişki bulunmamış. Yaş ile SÖÖ arasında ilişki bulunmamış. İlk-orta-lise mezunu sürücüler üniversite mezunu sürücülere kıyasla “yavaş araç kullanmaya” daha çok öfkeleniyor. Kazaya sayısı ile SÖÖ arasında ilişki bulunmamış. Son beş yılda trafik cezası almamış olanlar ceza alanlara kıyasla diğer sürücünün “kural ihlallerine” daha fazla öfkelendiğini belirtmiş. Beş yıllık araç kullanma deneyimine sahip sürücüler, 6-15 yıldır araç kullanan sürücülere göre diğer sürücünün “düşmanca davranışlarına” daha az öfkeleniyorlar.

Türk sürücüsü öfkelenince ne yapıyor? 20-65 yaş arası 220 sürücü. 110 kadın-110 erkek sürücü Erkekler ve 21-30 yaş grubu trafikte öfkelerini daha fazla “bedenle” ve “araçla” ifade ediyorlar Kadın sürücüler ise öfkelendiklerinde “uyum sağlayıcı/yapıcı” ifadeleri daha çok kullanıyorlar. Üniversite mezunu sürücüler trafikte öfkelerini daha çok “sözel” olarak ifade ederken, İlk ve ortaöğretim mezunu sürücüler ise daha çok “bedenle” ifade ediyorlar.

Türk sürücüsü ne zaman öfkeleniyor? Trafik cezası almış olanlar, almayanlara kıyasla trafikte daha fazla öfkeleniyorlar. “Trafik zabıtasının varlığına”, “diğer sürücünün saygısız ve kaba hareketlerine”, “trafikteki yavaşlamalara, engellenmelere” daha fazla öfkelenen sürücüler aynı zamanda öfkelerini de daha fazla ifade (sözel, araçla ve bedenle) ifade ediyorlar.