DOKTORA – SEMİNER ACHİEVİNG AND MAİNTAİNİNG STARETGİC COMPETİTİVENESS IN THE 21 st CENTURY : THE ROLE OF STRATEGİC LEADERSHİP 21. YÜZYIL’DA STRATEJİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Yönetim Alanının Tarihsel Gelişimine Bir Bakış
Advertisements

Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
Makale İnceleme Soruları
Liderlik ve Örgütsel Adalet
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
OECD’NİN İŞLEYİŞİ VE KARAR ALMA MEKANİZMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
MARKA VİZYONU GELİŞTİRME
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Kaynak Gösterme Teknikleri
Kısa özet yazımı Dr. Oğuz Reşat Sipahi
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Öğrenen Örgütler.
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
EN YÜKSEK / EN DÜŞÜK DEĞERLENDİRİLEN DERSLER En Yüksek TGP ENG 003-Upper Inter.Eng for FDY(Sec.1)4.0 ENG 003-Upper Inter.Eng for FDY(Sec.2)3.9 SSBF ECON.
VİZYONER LİDERLİK.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Yöneticilerde Sürdürülebilirlik Algısı ve Firma Uygulamalarına Yönelik Değerlendirme Öğr.Gör.Dr. Burcu Mucan Dumlupınar Üniversitesi Hisarcık MYO Doç.Dr.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
PERFORMANS YÖNETİMİ -1. Hafta-
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Yaşam ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Yazı Değerlendirme Süreci Prof. Bünyamin ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Kaynak Gösterme Teknikleri
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

DOKTORA – SEMİNER ACHİEVİNG AND MAİNTAİNİNG STARETGİC COMPETİTİVENESS IN THE 21 st CENTURY : THE ROLE OF STRATEGİC LEADERSHİP 21. YÜZYIL’DA STRATEJİK REKABETE ULAŞMAK VE SÜRDÜRMEK : STRATEJİK LİDERLİĞİN ROLÜ GÖKHAN ÖNER YASEMİN KARAAĞAÇ

Makalenin Kimliği Makale Adı: Yazarlar: 21. Yüzyılda Stratejik Rekabete Ulaşmak ve Sürdürmek : Stratejik Liderliğin Rolü Achieving and Maintaining Strategic Competitiveness in the 21 st Century : The Role of Strategic Leadership Yazarlar: R. Duane Ireland ve Michael A. Hitt Yayımlandığı Kaynak: Academy of Management Executive Yayımlanma Tarihi: 1999 Cilt-Sayı No: Vol. 13 , No: 1 Sayfa Sayısı: 16 (43-58) Atıf Sayısı: 674 atıf yapılmıştır (scholar.google.com sonucu) Anahtar Kelimeler: Rekabet, Liderlik, Rekabet Avantajı, Stratejik Planlama, Küreselleşme, Endüstriyel Yönetim

Makalenin Yazarları Prof. Dr. R. Duane Ireland Department of Management Texas Üniversitesi, A.B.D. direland@mays.tamu.edu http://mays.tamu.edu/directory/employees/432/

Makalenin Yazarları Prof. Dr. Michael A. Hitt Department of Management Texas Üniversitesi, A.B.D. mhitt@mays.tamu.edu http://mays.tamu.edu/directory/employees/397/

Yazarların Yayınları Ireland, R.D., Hitt, M.A., Camp, S.M., & Sexton, D.L. 2001. Integrating entrepreneurship and strategic management action to create firm wealth. Academy of Management Executive, 15(1): 49-63. Zahra, S.A., Ireland, R.D., & Hitt, M.A. 2000. International expansion by new venture firms: International diversity, mode of market entry, technological learning and performance. Academy of Management Journal, 43: 925-950. Hitt, M.A., Ireland, R.D., & Lee, H. 2000. Technological learning, knowledge management, firm growth and performance. Journal of Engineering and Technology Management, 17: 231-246. Hitt, M.A., Harrison, J.S., Ireland, R.D., & Best, A. 1998. Attributes of successful and unsuccessful acquisitions of U.S. firms. British Journal of Management, 9: 91-114.

Yazarların Yayınları Corporate political strategy formulation: A model of approach, participation, and strategy decisions AJ Hillman, MA Hitt Academy of management review 24 (4), 825-842 Strategic entrepreneurship: Entrepreneurial strategies for wealth creation MA Hitt, RD Ireland, SM Camp, DL Sexton Strategic management journal 22 (6‐7), 479-491 Managing resources: Linking unique resources, management, and wealth creation in family firms DG Sirmon, MA Hitt Entrepreneurship theory and practice 27 (4), 339-358

Çağdaşlar Anja Tuschke ( Münih Üniversitesi )   Vincent Barker ( Kansas Üniversitesi ) Craig Crossland ( Notre Dame Üniversitesi ) Bernadine Dykes ( Delaware Üniversitesi ) Scott Graffin ( Georgia Üniversitesi ) Toru Yoshikawa ( Singapur Üniversitesi ) Dawn Harris ( Chicago Loyola Üniversitesi ) Michael Mannor (Notre Dame Üniversitesi ) Michael Withers ( Texas Üniversitesi ) ( Strategic Management Society - Stratejik Liderlik ve Yönetim )

Aynı Konuda Yazılan Makaleler Development of Leader-Member Exchange: A Longitudinal Test Tayla N. Bauer, Stephen G. Green-The Academy of Management Journal – 1996 Hierarchical Level and Leadership Style Arthur G. Jago, Victor H. Vroom - The Academy of Management Journal – 1997 Leadership : Do Traits Matter ? Shelley A. Kirkpatrick, Edwin A. Locke- The Academy of Management Journal – 2001 Leader-Member Exchange Model of Leadership Richard M. Dienesch, Robert C. Liden- The Academy of Management Journal – 2002

Abstract Competition in the 21st century's global economy will be complex, challenging, and filled with competitive opportunities and threats. Effective strategic leadership practices can help firms enhance performance while competing in turbulent and unpredictable environments. The purpose of this paper is to describe six components of effective strategic leadership. When the activities called for by these components are completed successfully, the firm's strategic leadership practices can become a source of competitive advantage. In turn, use of this advantage can contribute significantly to achieving strategic competitiveness and earning above-average returns in the next century.

Makalenin Özeti   21. yüzyılın küresel ekonomide rekabeti, karmaşık, zorlu, rekabetçi, fırsatlar ve tehditler ile dolu olacak. Etkili stratejik liderlik uygulamaları çalkantılı ve öngörülemeyen ortamlarda rekabet ederken firmaların performansını artırmasına yardımcı olabilir. Bu yazının amacı etkili stratejik liderlik altı bileşenlerini tanımlamak içindir. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz: Şirketin amaç ve vizyonunun belirlenmesi, şirketin temel yetkinliklerinin sürdürülmesi, bilgi yönetimi, insan kaynağı yönetimi, örgütsel kültür ve geliştirilmesi, geleceğe odaklanma. Bu bileşenler ve faaliyetler başarıyla tamamlandığında; firmanın stratejik liderlik uygulamaları, rekabet avantajı kaynağı haline gelebilir. Bunun karşılığında; bu avantaj kullanımı ve stratejik rekabet sağlanması, bir sonraki yüzyılda ortalamanın üzerinde önemli ölçüde katkıda bulunabilir.

Hedef Okuyucu Kitlesi CEO’ lar Stratejistler Starteji Planlayıcılar

İçerik Tanımı Makale işletme – stratejik yönetim alanına ait Liderlik – Yönetişim kategorisinde Derleme bir makale Makale bir araştırmaya dayanmamaktadır Bir problemi incelemekten daha çok, mevcut gözlem ve bilgilerin derlenmesi, ilgilenilen konunun daha kolay anlaşılır ve tartışılabilir hale getirmesini amaçlamaktadır. Görsel açıdan çok fazla ve zengin olmasa da tablo kullanılmıştır.

İçerik Tanımı: Makalenin Bölümleri Özet Global Ekonomi Stratejik Liderlik Stratejik Liderliğin 6 Bileşeni Firmanın Amacı ve Vizyonun Belirlenmesi Kaynakça Yazarlar Hakkında

İçerik Tanımı: Temel Fikirler Küresel ekonomi,bireysel vatandaşların sadakatlerini ve bağlılıklarını korumak için bir ihtiyaç yaratabilir. Vizyon sahibi üst düzey yöneticiler, küresel ekonominin yarattığı belirsizlikleri, etkileri ve bunların cevaplarını öngörürler. Küresel ekonomi, üst yönetimin ve organizasyonun ihtiyacı olan stratejik liderlik uygulamalarına imkan tanır.

En etkili stratejik liderlik uygulamaları, 21 En etkili stratejik liderlik uygulamaları, 21. yüzyılda bilgi üretimi ile olacaktır. Küresel ekonomide rekabetin gerçekleri, kurumsal talep odağı olmak, maliyetleri düşürmek ve büyümektir.

20. Yüzyıl Uygulamaları Sonuç odaklı Kendinden emin Bilgiyi elde etmeye çalışan Rehberli insanların yaratıcılıkları Çalışma hiyerarşisine göre belirlenen akımlar Bütünlüğün önemi Talebe saygı Tolere edebilirlik Çevresel değişime tepki verebilme Lider olarak görev yapabilme Çalışanları bir kaynak olarak görme Yerel bir anlayışla ile esas olarak işletilen Çalışanların gelişimine yatırım

21. Yüzyıl Uygulamaları Sonuç ve süreç odaklı Kendine kibir olmadan güven Bilgiyi kaldıraç olarak kullanan İnsanların yaratıcılığını besleyen Etkili çalışma ilişkileri Eylemler ile bütünlük Saygı kazanmak için istekli Çeşitliliği arayan Çevresel değişimleri tahmin edebilen Büyük bir grubun üyesi olarak lider olarak görev yapmak Örgütsel vatandaşları kritik bir kaynak olarak gören Küresel bir anlayış Vatandaşların sürekli gelişimi için önemli ölçüde yatırım yapan

İçerik Tanımı: Kaynak - İçerik İlişkisi Makalede 1989-1998 yılları arasında dağılmış 83 kaynaktan yararlanılmıştır. Yararlanılan makaleler 10 yıllık bir zaman aralığını kapsıyor. Farklı dönemlerde yazılmış makalelere yer verilmiştir. Bu da kaynakların yeterliliğini göstermektedir. Yazarın kullandığı kaynaklar içerikle ilintilidir. Kullandığı kaynakların bir kısmından konuyla ilgili örnekler almış, bir tablo kullanmış, konuyla ilgili liderlik önerileri vermiştir.

İçerik Tanımı: Dil ve Üslup Makalenin dili popülerdir. Yazar, anahtar sözcükleri, temel kavramları ve terimleri yeteri kadar açıklamıştır. Yazarın üslubu, hedef kitleye uygundur. Yazar, metin içinde tablo kullanmıştır ve açıklamıştır. Yazar dili etkili kullanmıştır.

Değerlendirme Bu makale, 21 Değerlendirme Bu makale, 21. Yüzyılda Stratejik Liderliğin Rolünü basitçe özetlemektedir. Yazarın kullandığı günlük dilden alınan benzetmeler konunun anlaşılmasına katkı sağlamakta ve konu ile ilgili merakın devam etmesini teşvik etmektedir.

Yazarların Alana Katkıları:   Michael A. Hitt, Texas Üniversitesi’nde iş liderliği alanında profesörlük yapmaktadır. Scholar.google.com Metriklerine göre kendisine yapılmış 48.000 adedin üzerinde atıf bulunmaktadır. Yazar ile ilgili kişisel ve akademik bilgilere www.strategicmanagement.net adresinden ulaşılabilir. R. Duane Ireland, Texas Üniversitesi’nde risk ve girişim liderliği alanında profesörlük yapmaktadır. Scholar.google.com Metriklerine göre kendisine yapılmış 30.000 adedin üzerinde atıf bulunmaktadır. Yazar ile ilgili kişisel ve akademik bilgilere www.mays.tamu.edu adresinden ulaşılabilir.

Makalenin Yayınlandığı Dergi Hakkında Araştırma:   Academy of Management Executive, işletme yazının en önde gelen dergilerinden birisi olup, akademisyenlere ve uygulayıcılara hitap etmektedir. 1936’ dan beri yayınlanmaktadır.

TEŞEKKÜRLER DOKTORA - SEMİNER 2015