AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Teknik Metin Yazarlığı ve Çeviri
Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ayşen APAYDIN.
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Üniversiteye Geçiş (M.T.O.K)
Nesneye Dayalı Programlama

T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
KOBİ’lere Yönelik Destek ve Teşvik Programları
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
BİLG 121 AĞ TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
BİLG 121 AĞ TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
Türkiye ve Dünyada Mühendislik Yönelimleri
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI MESLEK LİSELİLER İSTEDİĞİ ÜNİVERSİTEYE GİDEBİLECEK!!!!
Veri Tabanı Programcılığı
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Örgütsel bilgi kullanımı
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
Makine Mühendisliğine Giriş
İnternet Nedir? Hazırlayan: Fatih ARIKAN Bilişim Teknolojileri Öğrt.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLERİNİN GÜNEŞ ENERJİSİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ Yrd.Doç.Dr. F.Görkem Üçtuğ Bahçeşehir Üni. Enerji Sis. Müh. Öğr. Üyesi Enerji Sis. Müh.
Coğrafi Bilgi Sistemi Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) : Dünya üzerindeki karmaşık sosyal, ekonomik, çevresel vb. sorunların çözümüne yönelik mekana/konuma.
1- RADYO TV PROGRAMCILIĞI PROGRAMI 2-BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ PROGRAMI Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet BIYIK GÖRSEL-İŞİTSEL TEKNİKLER VE MEDYA YAPIMCILIĞI.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
1. Ders: Ders İşleyişi Hazırlayan ve Sunan:
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü (EEM)
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Prof. Dr. Ali Yazıcı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
END331 Yöneylem Araştırması I
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
Türkçe Haber Yazılarında Sosyal Ağların İncelenmesi
Beykent Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Lisans Programı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Sunum transkripti:

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü Bşk. Haliç Üniversitesi

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi2 IEEE/ACM COMPUTING CURRICULUM 2001 IEEE-CS ve ACM ortak çalışması Ironman Taslağı (Mart 2001) Steelman Taslağı (Ağustos 2001) Sonuç Raporu (Aralık 2001) (

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi3 IEEE/ACM COMPUTING CURRICULUM 2001 Aralık 2001 Sonuç Raporu: Bilgisayar Bilimleri Hazırlanacaklar: Bilgisayar Mühendisliği Yazılım Mühendisliği Bilişim Sistemleri.....

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi4 CURRICULA 2001: Bilgisayar Bilimleri Raporu BB Bilgi Kümesi: 132 Birim BB Lisans Çekirdeği: 64 Birim (280 saat) Öğrenim Amacı: her ders için Eğitim Programı Modelleri Ders ve Birim Tanımları

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi5 BB Bilgi Kümesi: Lisansta Düzeyindeki 14 alan Discrete Structures Programming Fundamentals Algorithms & Complexity Architecture & Organization Operating Systems Net-Centric Computing Programming Languages Human-Computer Interaction Graphics & Visual Computing Intelligent Systems Information Management Social & Professional Issues Software Engineering Computational Science

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi6 Eğitim Stratejileri (1/2) Giriş Düzeyi (önceliğine göre): Önce Emir Kipi Önce Nesne Önce İşlev Önce Genişlik Önce Algoritma Önce Donanım

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi7 Eğitim Stratejileri (2/2) Orta Düzey: Konu Tabanlı Yaklaşım Sıkıştırılmış Yaklaşım Sistem Tabanlı Yaklaşım Web Tabanlı Yaklaşım İleri Düzey: İleri Dersler

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi8 Eğitim Programını Tamamlama Bilgisayar Bilimleri Konularından Başka: Matematik Bilimsel Yöntem Uygulama Aşinalığı İletişim Becerileri Takım Çalışması İş Becerileri İleri Dersler Proje Dersi

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi9 Eğitim Programı Modelleri Araştırma Üniversitesi Modeli (ABD) Tek Disiplin (Bölüm) Modeli (Avrupa) Küçük Bölüm Modeli (5-6 Öğr. Üyesi) İki Yıllık Eğitim Modeli (sonlu/geçişli)

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi10 Haliç Üniversitesi Bilg. Müh. Programı (İlk) Teknoloji Üniversitesinden Kopya Elektrik Mühendisliği Eğilimi Olmayan Bölüm Desteği Gereği Gereksiz Dersler YÖK Gereği Dersler Uygulama Yetersizliği  Elden Geçirme Gereği

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi11 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Meslek Görüşü: Bilgisayar Mühendisliği’ni bilişim mühendisliği olarak algılar; bilgisayar bilimleri, iletişim ve bilgi teknolojilerinden oluşan bir bütün olarak eğitim verir.

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi12 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Ülkenin Personel Gereği: Haliç Üniversitesi, bilişimin her dalında insan kaynağına gerek olduğunu yadsımamakla birlikte, ağ/web-tabanlı hesaplama ve yazılım mühendisliği alanları ile bunların bileşkesinde üretken olacak profesyoneller yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi13 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Seçilen Uygulama Stratejileri Giriş Düzeyinde ( Yıllar): Algoritma ve Nesne Yaklaşımlı Orta Düzeyde (2. – 3. Yıllar): Nesne ve Konu Yaklaşımlı İleri Düzeyde (3. – 4. Yıllar): Konu ve Web Yaklaşımlı Bitirme Düzeyi: Seminer ve Proje Seçmeli İleri Dersler

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi14 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Daha Çok Meslek Dersleri Daha Uygulamalı Nesne-Yönelimli Ağ/Web-Tabanlı Konular Yazılım Mühendisliği Yönelimli

AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi15 Gelecek Ders Yılı İçin Düşünülen Değişiklikler İngilizce Hazırlıklı Türkçe Eğitime Geçiş Okul Saatlerini Azaltmak Odak-dışı Zorunlu Dersleri Azaltmak Dersleri Alan ve Döneme Göre Numaralama Seçimli Dersleri Çoğaltmak Laboratuvar Olanaklarını Artırmak.