ANASINIFI ÇOCUĞA NELER KAZANDIRIR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
SUNUM.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
MESLEK TANITIMLARI.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
ANASINIFININ ÖNEM İ NEDEN ANASINIFI
ROL OYNAMA.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
SURRAM.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİDİR ?
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Zekâ Oyunları.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

ANASINIFI ÇOCUĞA NELER KAZANDIRIR

ANAOKULU ÇOCUĞA NELER KAZANDIRIR ? Çocuğun havaya, suya, besine, iyi bakıma ihtiyacı olduğu kadar, karşılıklı olumlu ilişkiler sağlayacak düzenli ve sağlıklı bir toplum yaşantısına da ihtiyacı vardır. Okul öncesi eğitim kurumları; çocukların sağlam kişilikli ve sosyal yönden uyumlu insanlar olarak yetişmelerine yardım eden temel işlevi EĞİTİM olan sosyal kuruluşlardır.

Okul öncesi eğitim kurumları, çocuğu genel kültür değerlerine duyarlı sosyal bir ortam içinde eğiterek, toplumun kültür değerlerinin özümlenmesinde yardımcı olur. Çocuklarımıza Atatürk, Millet, Vatan, Bayrak sevgisini de kazandırma amacını taşıyan okul öncesi eğitim kurumları, her fırsattan faydalanarak, onların milli, manevi, ahlaki, kültürel ve insani değerlere bağlılığının gelişmesine yardımcı olur.

Öğrenci olma duygusu : Anaokulunda çocuklar aktivitelerden, oyuncaklar ve oyun arkadaşlarından istediklerini seçmekte özgürdürler. Ancak bu rahat atmosferin altında, çocuklara bir sınıfta nasıl davranmaları gerektiğini ve bir grubun parçası olmanın ne demek olduğunu öğretmek için geliştirilmiş pek çok kural ve düzen yatar. Ayrıca çocuklar, isteklerini kontrol etmek zorunda olduklarını öğrenirler. Hikaye saatinde, örneğin gruptan uzaklaşıp gidemezler ya da evde anneyle okurken yapabildikleri gibi öğretmenin sözünü kesemezler.

Arkadaş edinmek : Okul öncesi öğrenciler diğer çocuklara nasıl yaklaşmak gerektiğini ve onların yanında nasıl rahat olmak gerektiğini öğrenirler. "Ben bundan daha büyük bir kule yapabilirim" demek yerine "Ne yapıyorsun?" diye sormak yoluyla, karşıdaki şahsa odaklanarak bir konuşmaya nasıl başlanacağını keşfederler. Bu sosyal bilgi, çocuklar büyüdüklerinde onlara fayda sağlar.

Bağımsız olma duygusu : Okullarda çocuklar ayakkabılarını giymeyi, kendi meyve sularını açmayı ve tuvaletten sonra ellerini yıkamayı öğrenirler. Erken yaşta edinilen bu kendi bakımını yapma becerileri konusundaki alışkanlıklar, sizin araya girmek için etrafta bulunmadığınız başka yerlerde, örneğin bir arkadaşın evinde, çocuğunuzun kendine güven duymasına yardımcı olur.

Bir hikaye anlatmak : Okul öncesi çocukların hikaye dinleme, anlatma ve arkadaşlarıyla birlikte hikayeyi canlandırma gibi pek çok olanağı vardır. Hikayeler dinlemek çocukların, her hikayenin bir başı, ortası ve sonu olduğunu anlamalarına yardımcı olur. Bu, ayrıca hikayeyi kendi başlarına anlatmalarını istemeleri için onları motive eder.

Yardım istemek : Okul öncesi eğitiminde çocuklar herkesin ortasında konuşabilmelerini sağlayan özgüveni kazanırlar. Yapılan araştırmalara göre ilk öğretmenleriyle sevgi ve ilgi dolu bir ilişki kurmak, çocukların sonraki öğretmenleriyle ve diğer yetişkinlerle üretken ilişkilere girmelerine yardımcı oluyor. Küçük çocuklar, eğer kendi aileleri dışında yetişkin bir otoriteyi kabul etmek konusunda olumlu bir deneyim yaşamışlarsa, yeni ilişkilere güvenle yaklaşıyor.

Kesmek ve yapıştırmak : Çocuğunuzun her gün okulda yaptığı şu karalanmış çizimler ve yapış yapış kolajlar onun üretkenliğinin ifadesi olmaktan çok daha anlamlıdır. Çocuklar makaslarla, yapıştırıcılarla ve pastel boyalarla çalışırken, anaokulunda onlardan beklenen kalem tutmalarına yardımcı olacak doğru kas kontrolü becerilerini geliştirmeyi de öğrenirler.

Kat kat kule yapmak : Yapılan araştırmalar, okul öncesi programlarda legolarla kuleler yapan öğrencilerin el becerilerini geliştirdiğini ve elleriyle matematik deneyimi kazandıklarını göstermiş. Uzmanlara göre çocuklar legolarla ya da elle oynanan diğer nesnelerle oynadıkları zaman, seçip ayırmayı ve sınıflandırmayı öğreniyorlar. Eğer bir kule yapıyorlarsa ve ellerindeki büyük parçalar bittiyse, örneğin bunun yerine küçük parçaları kullanabileceklerini keşfediyorlar. Bu deneyim çocuklara bölme, kesir ve geometriyi anlamaları için somut bir temel hazırlıyor.

Sembolleri ve kafiyeleri tanımak : Daha okumaya hazır olmasalar da, okul öncesi eğitimi alan çocuklar genellikle numaraları ve harfleri tanırlar. Çocuklar isimlerindeki harfleri yazmayı ve kitapların anlamlı olduklarını fark etmeye başlar. en basit matematik işlemlerini ezberlemeyi ve hatta sınıf arkadaşlarının ve öğretmenlerinin isimlerinin içindeki harfleri bile öğrenirler. Genellikle renkler ve şekiller hakkında yararlı bilgiler edinirler. Örneğin, iki farklı rengi birleştirerek üçüncü bir renk elde edileceğini ya da birinin şapkasının üçgen şeklinde olduğunu bilirler. Çocuk şiirleri ve şarkıları öğrenmek çocuklara akademik faydalar da sağlar. Kafiye kurmayı bilen çocuk okumayı daha kolay öğrenir. Uzmanlara göre erken yaşta verilen müzik dersi çocuklara matematikte de yardımcı olabilir.

Sıçramak, atlamak ve zıplamak : Okul öncesi öğrenciler sık sık oyun oynarlar. Kaslarını güçlendirir ve koordinasyonlarını geliştirirler. Koşmak, kaymak, tırmanmak ve topla oynamak, çocukların vücutlarını kontrol etmeyi, geniş kas becerilerini geliştirmeyi ve kendine güvenmeyi öğrenmelerinin en iyi yollarıdır. Oyun alanında geçirilen zaman çocuklara aynı zamanda bağımsız bir şekilde problemlerini çözme (Döner kaydıraktan aşağı kaymak için bacaklarımı nasıl kıvırmalıyım?) ve sosyal ilişkiler kurma (Kum havuzunda benimle birlikte kule yapmak ister misin?) olanakları verir. Bu özgür oyun, aileyle ya da bakıcıyla parka gitmekten çok daha farklı bir deneyimdir. Aile ya da bakıcı, çocuğu çok daha yakından izler, nesneleri kullanırken çocuğa fikirler verir ve her başarısını alkışlar.

Araştırmak ve keşfetmek : Okul öncesi öğrencileri doğal bilim adamlarıdır. Elle yapılan ve kendilerinin yönettikleri pek çok deney yapabilme fırsatının faydasını görürler. Yapılan bir araştırmada, çocukların, yapılacak aktiviteleri ve sınıf malzemelerini seçmek için teşvik edildiği oyun merkezli sınıflar gözlendiğinde Sonuçlara göre daha çok probleme çözüm yolları bulabilen çocuklar ileriki sınıflarda diğerlerinin önüne geçiyor.

Aileler için düzensiz gibi görünen bir ortamda çocuklarının nasıl bir şeyler öğrenebildiğini anlamaları zor olabilir, ama gerçek şu ki, çocuklar, öğretmenleri çevreyi onların ilgisini çekecek malzemeler ve keşfedebilecekleri yeni fikirlerle donattığı zaman çok daha iyi öğreniyorlar.

kişiliğinin gelişimi için okul öncesi eğitim sürecinden Her çocuk, kişiliğinin gelişimi için okul öncesi eğitim sürecinden MUTLAKA ama MUTLAKA yararlandırılmalıdır.

ÇOCUKLARIMIZ İSTEDİĞİMİZ GİBİ DEĞİL YETİŞTİRDİĞİMİZ GİBİ OLURLAR

SAĞLIKLI VE MUTLU ÇOCUKLAR YETİŞTİRME TEMENNİSİYLE

ERCÜMENT SİVRİ REHBER ÖĞRETMEN