PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
MERHABA.
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MERHABA.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
YANSITICI DÜŞÜNME.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
MERHABA.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
E Ğ İ T İ M DENETİMİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Eğitim Denetimi-I.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Programın Denenmesi Hazırlanan program taslağının denenmesi uygulama sürecinde programda gerekli düzeltmelerin yapılmasına olanak sağlamalıdır. Deneme.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ARCS Modeli.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğretimin Planlanması
Öğretim Tasarımı Analiz.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Yard.Doç.Dr. Mehmet AKSÜT
Sunum transkripti:

PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Prof.Dr. Mustafa ERGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Eğitimde Program Geliştirme PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

Okul, eğitsel deneyimlerin yaşandığı eğitim kurumudur Hangi bilgi öğrenmeye değerdir? Niçin değerlidir? Bu bilgi nasıl kazanılır veya yaratılır? Nerede öğretilmelidir? Ne zaman öğretilmelidir? Kim tarafından öğretilmelidir? PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Tyler tarafından geliştirilen program modeli, klasikleşmiştir. Ona göre; öğrenme gözlenebilen davranışlara dönüşmelidir. Öğrenmeyi etkileyen temel koşul, deneyimlerdir. Program, eğitim hedeflerine ulaştıran etkin yaşantılardır. Her programın sonunda bir değerlendirme olmalıdır. PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Tyler’ın Doğrusal Programlama Modeli Birey İstenilen Amaçlar Eğitim Felsefesi Eğitim Psikolojisi Öğretim Yaşantıları Toplum Değerlendirme Aday amaçlar Bilgi Tyler, R.W. 1987. Education: curriculum development and evaluation, Berkeley: University of California, http://archive.org/details/educationcurric00tylerich PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

Ders programı ve öğretim arasındaki ilişki Ders programı, toplumsal yapıya ve felsefesine uygun olmalıdır. Öğretmenler programı öğretim stratejileri haline getirmelidir. Öğretmenlerin kişiliği ve yetenekleri, onların program içeriğini öğrenci öğrenmesine çevirmesini etkiler. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri, onların öğrenmelerini etkiler. PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

Öğretimin düzenlenmesi ve yönetilmesi PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Tanner & Tanner’ın karşılıklı ilişki program modeli Amaçlar Konular FELSEFE Öğretimin düzenlenmesi ve yönetilmesi Değerlendirme PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Programın dört ögesi Öğretim Değerlendirme Amaçlar İçerik Ortamı Niçin? Ne? Nasıl? Ne kadar? PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

Program Geliştirmede “Sistem” yaklaşımı PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Evet İŞLEMLER Çıktılar Girdiler Hayır Dönüt (Kontrol) PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM PROGRAM UNSURLARI Hedefler – Ne yapılmalı? Ders konuları – Hangi dersler ve içerikleri ne olmalı? Metod ve öğretim düzenlemesi – Hangi öğretim stratejileri, kaynakları ve faaliyetler kullanılacak? Değerlendirme – Sonuçları ölçmede hangi yöntem ve araçlar kullanılacak? PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

Çıktı Girdi Uyumlu? Sistem yaklaşımı ile öğretimin planlanması İşlemler Planlama Strateji yapma Materyal seçme ve hazırlama Öğretim Değerlendirme Öğretim programı Öğretmen özellikleri Öğrenci özellikleri Kaynaklar ve imkanlar Öğrencide davranış değişikliği Uyumlu? PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM