ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğretim Planlaması.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
ERK İSG&İK –
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Akran destekli öğrenme
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimin Planlanması
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
TEST.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME

Öğretimin amacı bireylere istenilen davranışları kazandırmaktır. Öğretim hedefleri, öğretme- öğrenme faaliyetlerini başarıyla tamamlayan bir öğrencinin kazanması beklenen davranışları kapsar. Ölçme araçları, öğretim içerisinde, öğretim sırasında ve öğretim sonrasında öğrenci davranışlarının ölçülmesinde kullanılır.

ÖĞRETİM HEDEFLERİNİ GELİŞTİRME Öğretim ortamlarının seçimi ve düzenlenmesi, Öğretim strateji ve materyallerinin geliştirilmesi, Ölçme araçlarının geliştirilmesi, Öğrenci başarısının değerlendirilmesi, Öğretim program ve materyallerinin değerlendirilmesi, Öğrencilerin öğrenmeye karşı güdülenmesi,

HEDEFLERİN UNSURLARI DAVRANIŞ(Hedefteki işin YÜKLEMİ davranışımızdır) ŞARTLAR(Davranış hangi ŞARTLARda gerçekleşiyor) STANDARTLAR( Ulaşılması beklenen davranışın Düzeyi,Yeterlilik derecesi)

ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME Öğretim öncesi testler( Tanıma ve Yerleştirmeye yönelik) Öğretim sırası testler( Biçimlendirme ve Yetiştirmeye yönelik) Öğretim sonrası testler( Sonuca yönelik)