İnternet Ortamında Takım Çalışmasına Dayalı Eğitim Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ GÖREVLİ İŞLEM SİSTEMİ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı 7 Haziran 2002 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Çalıştayı Süleyman Demirel Üniversitesi.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
e-Öğrenmede İçerik Üretimi ve Yönetimi
Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin Mutlu Öğr. Gör. Özlem Özöğüt Erorta
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Açıköğretimde E-öğrenme
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Ö Ğ RETIM TASARIMCISININ IŞ YERINDEKI GÖREVI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Bilgisayar Destekli Eğitim
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Uzaktan Dil Öğretiminde Yeni Öğrenme Ortamları: Anadolu Üniversitesi Türkçe Sertifika Programları Örneği Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin MUTLU Öğr. Gör. Özlem.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
İçerik EndNote Hakkında… EndNote Kurulumu
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Web 2 araçları Web 2 araçları.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Üniversiteler İçin Öğrenci Topluluk Yönetim Bilgi Sistemi
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

İnternet Ortamında Takım Çalışmasına Dayalı Eğitim Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk

Eğitimde Takım Çalışmasından Beklenenler İletişim kurmaİletişim kurma İşbirliğini geliştirmeİşbirliğini geliştirme Liderlik etmeLiderlik etme Bağımsız öğrenmeBağımsız öğrenme

İnternet Ortamında Takım Çalışması Özellikleri Tasarım ve planlama gerekirTasarım ve planlama gerekir Takım kuralları belirlenirTakım kuralları belirlenir Takım kuralları uygulanırTakım kuralları uygulanır Geribildirimler değerlendirilirGeribildirimler değerlendirilir

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Bilgisayarlaşmanın en önemli etkilerinden birisi de bilgi çalışanlarının veri ve enformasyon çığının altında kalmasıdır.Bilgisayarlaşmanın en önemli etkilerinden birisi de bilgi çalışanlarının veri ve enformasyon çığının altında kalmasıdır. Bilgi çalışanlarının iş yapma alışkanlıklarının bu baskının altından kalkabilecekleri biçimde yeniden tasarlanmaları ve bu bilgi dalgasını yönetebilme becerileriyle donatılmaları gerekmektedir.Bilgi çalışanlarının iş yapma alışkanlıklarının bu baskının altından kalkabilecekleri biçimde yeniden tasarlanmaları ve bu bilgi dalgasını yönetebilme becerileriyle donatılmaları gerekmektedir. Bilgi Yönetimi Önlisans Programı bireyleri bu yetilerle donatmayı amaçlamaktadır.Bilgi Yönetimi Önlisans Programı bireyleri bu yetilerle donatmayı amaçlamaktadır.

Bilgi Yönetimi Önlisans Programı 2001 – 2002 öğretim yılında hizmete başladı2001 – 2002 öğretim yılında hizmete başladı Eğitim internete dayalı olarak yapılmaktaEğitim internete dayalı olarak yapılmakta 2 yıllık önlisans diploması verilmekte2 yıllık önlisans diploması verilmekte Öğrenciler bulundukları illerde kayıt yaptırabilmekte ve sınavlara girebilmekteÖğrenciler bulundukları illerde kayıt yaptırabilmekte ve sınavlara girebilmekte

Bilgi Yönetimi Önlisans Programı

İnternet Ortamındaki Dersler İnternet Ortamındaki Dersler CD-ROM Ortamındaki Videolar CD-ROM Ortamındaki Videolar Yardımcı Kitaplar Yardımcı Kitaplar Yazılımlar Yazılımlar Akademik Danışmanlık Hizmeti Akademik Danışmanlık Hizmeti İletişim Hizmetleri İletişim Hizmetleri Erişim Hizmetleri Erişim Hizmetleri Ödevler Ödevler Sınavlar Sınavlar Destek Hizmetleri Destek Hizmetleri Kullanılan Eğitim Araçları

Katılımcılar İçerik Sağlayıcılarİçerik Sağlayıcılar –Alan Uzmanları –Konu Uzmanları İçerik Hazırlayıcılarİçerik Hazırlayıcılar –Eğitsel Tasarımcı –Görsel Tasarımcı –Program Tasarımcısı UygulayıcılarUygulayıcılar –Akademik Danışmanlar –Teknik Destek Ekibi Ölçme DeğerlendirmeÖlçme Değerlendirme –TAB DenetimDenetim –Akredidasyon

Öğretim Hedefleri Birinci sınıfın ana teması : İşletme Deneyimi İkinci sınıfın ana teması : Ekip Çalışması

 İşletmelerdeki bilgi problemlerine güncel yazılımlarla çözüm getirme deneyimi kazandırma İşletme Deneyimi : Anadolu Yayıncılık A.Ş.  Edinilen deneyimi benzeri problemlere uygulayabilme becerisi kazandırma  İşletme ortamında değişik roller yükleme

 Kapsamlı İntranet uygulamalarının geliştirilmesi  Kurumsal Bilgi Yönetiminde çağdaş yazılımları kullanım becerisinin kazandırılması  İnternete ortamında birlikte çalışma deneyimi kazanılması Ekip Çalışması

Öğretim yılı başında 25 proje ekibi oluşturulduÖğretim yılı başında 25 proje ekibi oluşturuldu Ekiplerdeki öğrenci sayısı 3-5 arasındaEkiplerdeki öğrenci sayısı 3-5 arasında Her ekibe ait sadece ekip üyelerinin girebileceği ekip web sitesi hazırlandıHer ekibe ait sadece ekip üyelerinin girebileceği ekip web sitesi hazırlandı Ekip üyelerine kendi siteleri için yazarlık yetkisi verildiEkip üyelerine kendi siteleri için yazarlık yetkisi verildi Ekiplerin Oluşturulması

Ekip Ödevleri Bilgi Yönetimi Önlisans Programında her derste 4 ödev verilmektedir.Bilgi Yönetimi Önlisans Programında her derste 4 ödev verilmektedir. Ödevlerin %75’inin teslimi zorunludur.Ödevlerin %75’inin teslimi zorunludur. 2. sınıftaki toplam 24 ödevin 12’si Ekip Ödevi olarak tasarlandı.2. sınıftaki toplam 24 ödevin 12’si Ekip Ödevi olarak tasarlandı. Her ödev 4-5 üniteyi kapsamaktadır.Her ödev 4-5 üniteyi kapsamaktadır. Ödevler bir hafta içinde yapılıp teslim edilmelidir.Ödevler bir hafta içinde yapılıp teslim edilmelidir. Öğrenciler yaklaşık her hafta bir ödevden sorumlu olmaktadırlar.Öğrenciler yaklaşık her hafta bir ödevden sorumlu olmaktadırlar.

Ekip Ödevlerinin Yapımına Ait Genel Yönerge

Ekip Web Sitesinin Olanakları Olaylar Olaylar Duyurular Duyurular Belgeler Belgeler Tartışmalar Tartışmalar Görevler Görevler Kişiler Kişiler Bağlantılar Bağlantılar

Üyeler tarafından ekip liderinin belirlenmesi Ekip lideri tarafından projedeki görevler ve zaman planının belirlenmesi Her üyenin projede üzerine düşen görevi tamamlaması Sonuç dosyalarının ödev teslim tutanağı ile birlikte akademik danışmana gönderilmesi Ödevlerin Ekip Çalışmasıyla Yürütülmesi

Örnek Ödev

Ekip Liderinin Görevleri Proje görevlerinin belirlenmesiProje görevlerinin belirlenmesi Görevlerin ekip üyelerine dağıtılmasıGörevlerin ekip üyelerine dağıtılması Görevlerin takibiGörevlerin takibi Ödev teslim tutanağının hazırlanmasıÖdev teslim tutanağının hazırlanması

Ekip Üyelerinin Çalışma Ortamı Belge paylaşımı Belge paylaşımı İletişim İletişim Ortak Çalışma Ortak Çalışma Tartışma Tartışma Bağlantılar Bağlantılar

Ekip Üyelerinin Çalışma Ortamı Belge Paylaşımı Ekip web sitesinde yeni belge yaratmaEkip web sitesinde yeni belge yaratma Ekip web sitesine belge göndermeEkip web sitesine belge gönderme Belgelerdeki değişiklerden haberdar olmaBelgelerdeki değişiklerden haberdar olma Projeye ait ortak belge havuzu oluşturmaProjeye ait ortak belge havuzu oluşturma Aynı belge üzerinde çalışabilmeAynı belge üzerinde çalışabilme

Ekip Üyelerinin Çalışma Ortamı Tartışma Panoları Oluşan bilgi kümesinin projenin gelişimine katkısıOluşan bilgi kümesinin projenin gelişimine katkısı Gündemdeki konuların üyeler tarafından tartışılmasıGündemdeki konuların üyeler tarafından tartışılması

Ekip Üyelerinin Çalışma Ortamı Bağlantılar Kişisel web siteleriKişisel web siteleri Sık kullanılan sitelerSık kullanılan siteler Referans kaynakların bulunduğu sitelerReferans kaynakların bulunduğu siteler

Ekip ÖDevleri Yapım Süreci Ödev Teslim Tutanağı Ödev tamamlandığında ekip lideri tarafından MS Word ile hazırlanır. Kimin hangi görevi üstlendiği ve ne ölçüde yerine getirdiği bilgilerini içerir. Hazırlanan rapor ekip üyelerinin onayına sunulur. Onaylanan rapor Akademik Danışmana gönderilir.

Ekip ÖDevleri Yapım Süreci Ödev Teslim Alındı Bilgisi Ödevler e-posta yoluyla gönderilir. Sorgulama yardımıyla ödevin teslim alınıp alınmadığı kontrol edilir.

Ekip ÖDevleri Yapım Süreci Ödev Değerlendirme Yönergesi Ödev tasarımı konu uzmanı tarafından yapılmakta Ödev içeriği Akademik Danışmanlar tarafından değerlendirilmekte Akademik Danışmanlar ödev notunun %60’ını değerlendirmekte Ekip katkısının değerlendirilmesi konu uzmanı tarafından gerçekleştirilmekte Konu uzman ödev notunun % 40’ını değerlendirmekte

Ödev Sonuçlarını Sorgulama

Ödev Dönütleri Akademik danışmanlar ve konu uzmanları tarafından değerlendirilen ödevlere ait uyarılar öğrencilere iletilir.

Ödev Sonuçlarını Sorgulama Ödev Sonuçları

Ödev Sonuçlarını Sorgulama Ödev Sonuçlarının Dağılımı

Gelecekte Yapılacaklar 2. sınıfta tüm ödevler ekip ödevi haline getirilecek2. sınıfta tüm ödevler ekip ödevi haline getirilecek Öğrenciler birincisi yönetim tarafından belirlenen, diğer kendileri tarafından belirlenen iki gruba üye yapılacaklarÖğrenciler birincisi yönetim tarafından belirlenen, diğer kendileri tarafından belirlenen iki gruba üye yapılacaklar İki grup arasındaki eğitsel başarı farkı incelenecekİki grup arasındaki eğitsel başarı farkı incelenecek

Anadolu Üniversitesi Bilgi Yönetimi Önlisans Programı