Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖRNEK OLAY.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Yaratıcı Drama.
Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Eğitimde Program Geliştirme
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
SINIF YÖNETİMİ.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi) Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Örnek olay yöntemi gerçek hayata dayalı öyküler etrafında düzenlenmiş öğretim etkinliklerini ifade etmektedir. İlk defa 1920 yılında Harvard Üniversitesi’nde işletme yönetimi derslerinde kullanılmaya başlanıştır.

Örnek olay yönteminde hem bir konuyla ilgili hedeflere ulaşma hem de bir problemin çözülmesi amaçlanabilir. Bu yöntemle öğrenciler bilgi ve becerilerini gerçek bir durumda kullanma fırsatı yakalar. Örnek olay yöntemi daha çok kavrama ve daha üst düzeydeki hedeflere ulaşmada işe koşulabilir.

Örnek olay yönteminin uygulanışı aşağıdaki gibidir: Örnek olayın hazırlanması: Örnek olaylar anlamlı, gerçeğe dayalı, öğrencinin gelişim düzeyine uygun, dersin amaçlarıyla tutarlı olmalıdır. Örnek olayın istenilen yönde ilerlemesi için yönlendirici sorular hazırlanmalıdır.

Örnek olayın sunulması: Örnek olaylar çeşitli biçimlerde yazılı, görsellerin kullanımıyla ya da canlandırma yoluyla sunulabilir. Örnek olayın tartışılması: Tartışma sırasında örnek olayın analiz edilmesi gerekmektedir. Örnek olayın verimli biçimde tartışılması için öğrencilerin önkoşul öğrenmeleri gerçekleştirmiş olmaları önemlidir.

Tartışmanın sonuçlandırılması: Bu aşamada tartışma sonucunda elde edilen düşünceler, çözümler, değerlendirmeler paylaşılır. Elde edilen sonuçların nerede ve nasıl kullanılabileceği üzerinde durulur.

Örnek olaylar, ayrıntılı biçimde sunulabileceği gibi eksik biçimde de sunulabilir. Eksik ya da kısa örnek olaylarda olayın ayrıntı ya da parçaları öğrencilerin çaba, araştırma ve talepleri doğrultusunda tamamlanır.

Örnek olaylar yazılı olarak sunulabileceği gibi görsellerin kullanımı ya da dramatizasyon yoluyla da sunulabilir.

Kaynaklar Adalı, B. (2005).İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde “Virüsler Bakteriler Mantarlar Ve Protistler” Konularının Öğreniminde Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Yönteminin Kullanılmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay. Demirel, Ö. (2004). Öğretme Sanatı. PEGEMA Yayıncılık, Ankara. Genç, M., Kazandırır, Ö. Ve Aytürk, A. (2005). KPSS Eğitim Bilimleri. İhtiyaç Yayıncılık, Ankara. Özkan, Ö. (2010). Örnek Olay Yönteminin Hayat Bilgisi Dersi Öğrenme Ortamlarında Kullanımının Etkililiği. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul. Yorulmaz, A. (2011). Öğretmen Adayları için KPSS Eğitim Bilimleri. Zambak Yayınları, İstanbul.