PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated immersion CHRIS DEDE
“NEOMILLENNIAL” ÖĞRENME TARZLARI İÇİN PLANLAMA YAPMA Öğrencilerin öğrenme tarzlarındaki değişim “mediated immersion” yoluyla bilginin aktif yapılanmasındaki değişimi getirecektir. CHRIS DEDE
Bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmeler… Avatarların (sanal dünya kahramanları) birbirleri ile etkileşimde oldukları çok kullanıcılı sanal çevre ortamları… Bilgisayar tabanlı aracılar… Simülasyon bağlamında diğer ortamlar… Mobil kablosuz gereçler… Standart “World to the Desktop” arayüzünü tamamlamışlardır…
Ortaya Çıkan Öğrenme Tarzları… Toplumsal öğrenme… Denge…İfade…Tasarım… Akıcılık… Çoğu kurum bu değişimin gerçekleşmesini zor bulacaktır. Profesyonel gelişim sayesinde, öğrencilerin doğal gelişimleri olarak “neomillennial” öğrenme tarzlarını etkin bir şekilde öğretmeyi başarabilirler… Bunun için de, öğrenci ihtiyaç ve ilgilerindeki değişimi gerçekleştirmek için, fiziksel çevre, teknoloji altyapısı ve araştırma alanlarındaki yatırımlarını yeniden gözden geçirmelidirler…
“Millennial” Öğrenme Tarzları… KITAP MÜZİK ÖDEV INTERNET CHAT ?
Yeni Kitle İletişim Araçları Psikolojik Kabullenmeyi Nasıl Teşvik Ediyor?… Benzer “World to the Desktop” arayüzü… “Alice-in Wonderland” çok kullanıcılı sanal çevre ortamları (MUVE) arayüzü… Genel bilgisayar kullanımı için arayüz… Gelecekte, insanların nasıl öğrendiklerini 3 tamamlayıcı ara yüz şekillendirecek;
Yeni Kitle İletişim Araçları Psikolojik Kabullenmeyi Nasıl Teşvik Ediyor?… MWDs kitle iletişim araçlarına erişecek… MWDs her türlü bilgi servislerine erişecek… MWDs yakında olan yabancıları bulabilecek… Gelecekte, insanların yaşam tarzlarını değiştirecek olan yenilikler;
Yeni Kitle İletişim Araçları Psikolojik Yayılmayı Nasıl Teşvik Ediyor?… “Mediated Immersion”u eğitsel bakış açıdan daha güçlü ve farklı kılan özellikler; Daha geniş ve derin deneyimlere, uzak yerlere dağılmış bilgi kaynaklarına erişebilirliği… Gerçek dünyada gerçekleşmesi mümkün olmayan etkileşim ve faaliyetler yaratabilmesi…
“Neomillennial” Öğrenme Tarzları… Çoklu kitle iletişim araçlarında akıcılık… Bireysel olarak tek ve en iyi kaynaktan faydalanmak yerine, toplu olarak araştırma, inceleme, ve sentezlemeye dayalı araştırma… Sabit anlatımlar yerine, sabit olmayan, ağ birliktelik yapısına sahip betimlemelerle… Kişisel öğrenme deneyimlerinin bireysel ihtiyaç ve tercihler doğrultusunda tasarımı…
Uygun Yatırımlar İçin Sonuçlar… Fiziksel Altyapı… Akıllı Nesneler… Sosyal Gruplandırma, İş birliktelik ve Benzerlik… Öğretim ve Değerlendirme…