ROL OYNAMA ve DRAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ S
Yaratıcı Drama Atölyesi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
ROL OYNAMA VE YARATICI DRAMA
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
GÖRÜŞ GELİŞTİRME.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Grupla Öğretim Teknikleri
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Bireysel Çalışma Yöntemi
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Müzede Yaratıcı Drama.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖZLEM GEZİSİ YÖNTEMİ Kapsamı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ROL OYNAMA ve DRAMA

Rol Oynama Yöntemi Öğrencinin başka bir kişilik içinde, kendi duygu ve düşüncelerini de kullanarak rol yapmasıdır. Gerçek yaşamdaki bir durumun, canlandırıldığı benzetişim uygulamasıdır. Yaşamdaki pek çok güncel problem bu yöntemin konusu olabilir.

Yöntemin Uygulanış Aşamaları 1. Hazırlık Bu aşamada rol alacaklar ön bir hazırlık yaparlar. Rollerin hangi beceriler ile ilgili olduğunu öğrenirler. Rollerinin yapısını ve sonuçta neler olabileceğini öğrenirler. Sahne düzenlemesi de bu aşamada yapılır.

Yöntemin Uygulanış Aşamaları 2. Rolü Sergileme Bu aşamada, belirlenen roller sergilenir. Yönetici/Öğretmen gerekli görmesi halinde rollerin sergilenmesini durdurup, yeniden başlatabilir. Rolleri olmayanlar izleyici konumundadırlar.

Yöntemin Uygulanış Aşamaları 3.Süreci İnceleme / Değerlendirme Rollerin sunuluşu ve sunulan durum üzerinde tartışma yapılır.Bu aşamanın düzenlenmesinin iki aşaması vardır: a) İzleyicilere ve rol oynayıcılara ne hissettikleri ve gördükleri ile ilgili inceleme fırsatı verir. b) Sergilenen olayın ana fikri etrafında tartışma sağlanır

Yöntemin Yararları Öğrenciler için ders daha zevkli olur Öğrenciler aktif katılım gösterdikleri için dersler daha faydalı ve kalıcı olur. Öğrenciler motive olurlar. Öğrencilerin iletişim becerileri gelişir.

!!! Yetenekli öğrencilerin aşırı aktif olup diğer öğrencilere şans tanınmaması hatasına düşülmemelidir.

Yöntemin Dezavantajları Utangaç öğrenciler rolde görev almak istemeyebilirler. Bazı öğrenciler rol almaktan korkabilirler. Büyük gruplarda uygulamak güçtür. Uygulanması aşırı zaman alır. İletişim sorunları olan öğrenciler için iyi bir uygulama değildir.

Yöntemin Etkili Biçimde Uygulanabilmesi İçin Öğretmen rolleri, olayı, problemi açık biçimde tanımlamalıdır. Öğretmen amaçlarla rollerin bağlantısını çok iyi belirlemelidir. Rol alacakların iyi hazırlanmaları, iyi sonuç alınmasını sağlar.

Yöntemin Etkili Biçimde Uygulanabilmesi İçin Olayın ana fikri açık, kesin şekilde belli olmalı, önemi vurgulanmalıdır. Uygulamalar aşama aşama yerine getirilmelidir. Uygulamaların sonucunda mutlaka geri dönüt verilmelidir.

Drama Yöntemi Drama; tiyatro yaparak veya oyun yoluyla bir düşünceyi, olayı veya soyut bir kavramı canlandırmadır. Drama etkinliğinin önemli bir bölümünü rol oynama oluşturur. Drama öğrencileri aktif kılıp, yaparak yaşayarak öğrenme olanağı sunan bir tekniktir.

Yöntemin Uygulanışı Öğrencilere canlandıracakları karakterlerin ne olduğu konusunda gerekli bilgiler verilir, öğrenciler karaktere uygun olarak dramayı tamamlarlar ve sonra sınıfta konunun daha iyi anlaşılması için bir tartışma ortamı oluşturulur.

Doğal Drama Doğallık ön plandadır. Öğrenciler dramayı sınırlama olmaksızın, içlerinden geldiği şekilde icra ederler. Genelde öğrencilerin bir topluluk karsısında rahat olabilmeleri ve dili kullanma becerilerini geliştirebilmeleri için etkili bir uygulamadır.

Biçimsel Drama Biçimsel damada öğrenciler planlı ve profesyonelce hazırlanmış oyunları icra ederler. Tıpkı tiyatro gibi.

Yaratıcı Drama Öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmek amacıyla yapılan drama etkinlikleridir.

Dramatizasyon Dramanın bir uygulanış biçimidir. Dramatizasyonda belirlenmiş roller söz konusudur. Roller öğretmen tarafından dağıtılır.

Doğaçlama Önceden detaylı olarak planlanmamış bir rol oynamadır. Çocukların kendi kendilerine rol oynamaları gibi.

Temel Özellikleri Öğrencilerin aktif katılımını sağlar. Öğrencilere kendilerini ifade etme olanağı sağlar. Öğrencilerde hayal gücünün ve yaratıcılığın gelişmesini sağlar

Temel Özellikleri Öğrencilerin sosyalleşmesini sağlar. Öğrencilerde empati kurma ve iletişim becerilerini geliştirir. Uygulanması zaman alır.

Yöntemin Etkili Kullanılabilmesi İçin Uygulamadan önce iyi bir hazırlık ve planlama yapılmalı. Dramayı izleyen öğrencilere gerekli açıklamalar yapılmalı. Drama çok uzun ve karmaşık olmamalı mümkün oldukça kısa kısımlardan oluşmalı

Yöntemin Etkili Kullanılabilmesi İçin Drama için gerekli materyaller temin edilmeli Öğretmen sınıfta pozitif bir atmosfer oluşturmalı Dramanın uygulanmasında öğretmen yeterli beceriye sahip olmalı