Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Gelişim?.
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Resimlerin Kullanımı.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Ders Etkinlikleri Hazırlama
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
BİLİŞSEL GELİŞİM Piaget Bruner Vygotsky.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
BİLİŞSEL KURAM.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINIF YÖNETİMİ.
BİLİŞSEL VE DİL GELİŞİMİ
Probleme Dayalı Öğrenme
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Bilişsel ve Dil Gelişimi
Sembolik Düşünce Nedir
Eylemsel Dönem (0-3 yaş):
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Teknoloji Nedir?.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİŞSEL GELİŞİM Jean Piaget (Bruner - Vygotsky) Zeki TAŞ Öğr. Gör.
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Kültürel Tarihsel Kuram
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı

Buruner, bilişsel gelişimin evrelerini üç aşamaya ayırmaktadır Buruner, bilişsel gelişimin evrelerini üç aşamaya ayırmaktadır. Bunlar eylemsel dönem, imgelsel dönem ve sembolik dönemdir.

Ancak kurama göre bir dönemden diğerine geçildiğinde atlatılan dönemle özgü düşünme tarzı yok olmamakta, kullanılmaya devam etmektedir. Örneğin yetişkinler bilgiyi hem eylemsel, hem imgesel, hem de sembolik olarak kodlayıp kullanmaktadır.

Eylemsel dönem Bu dönem bilişsel gelişimin ilk dönemidir Eylemsel dönem Bu dönem bilişsel gelişimin ilk dönemidir. Çocuk bu dönemde çevresini eylemlerle yani dokunarak, vurarak, ısırarak, hareket ettirerek anlar. Bu dönemde çocukların motor hareketler eşliğinde öğrenmesi söz konusudur.

İmgesel dönem Bu dönemde bilgi görsel bellek yardımı ile imgeleştirilerek kullanılır. Bu dönemdeki çocuk bir nesneyi nasıl algılarsa zihninde o şekilde canlandırır.

Sembolik dönem Bu dönem bilişsel gelişimin son dönemidir. Çocuk bu dönemde algısını açıklayan semboller kullanmaya başlar. Bu dönemde dil, mantık, matematik, müzik gibi alanlarla ilgili semboller kullanılmaktadır. Bireyin sembolik döneme ulaşması ona zengin düşünsel yaşantılar kazandırır.

Bruner’in bilişsel gelişim kuramının eğitim açısından katkısı öğretim sürecinin bu aşamalara uygun düzenlenmesi gereğini ifade etmiş olmasıdır.

Buna göre bir konunun öğretimi ilk olarak eylemsel etkinliklerle başlamalıdır. Bu aşamada öğrenene somut örnek ve materyaller sunulmalı, öğrenenin devinişsel becerilerini kullanması ve eylemde bulunmasına fırsat verilmelidir.

Öğretimin imgesel kısmında bilgi çeşitli görsel işitsel araçlar kullanılarak sunularak imgelsel temsillerin oluşması sağlanır.

Öğretimin son aşamasında ise sembolik temsili sağlayacak olan semboller kullanılmalıdır. Bu aşamada öğrenen, semboller aracılığı ile soyut düşünme ve tartışma gibi etkinliklere yönlendirilebilir.

Kaynaklar Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi, Ankara.