HAZIRLAYAN Recep TEMİZ EKİM 2005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Psi.Danışman Uğur DENİZ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
SINAV KAYGISI.
REHBERLİK SERVİSİ.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Sınava Doğru Sınav Öncesinde bilinmesi ve yapılması gerekenler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 8. SINIFLAR
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN Recep TEMİZ EKİM 2005

‘‘ETKİLİ ÇALIŞMA’’ ? Hedef Başarıya inanç Çalışma sistemi Plan Program Uygula Sonucu değerlendir EKİM 2005

Nasıl bir gelecek istiyorsun? Hangi üniversitede okuyacaksın? Önce Hedef Öncelikle yaşamdan ne beklediğine karar vermeli ve rotanı çizmelisin. Nasıl bir gelecek istiyorsun? Hangi üniversitede okuyacaksın? Mesleğin ne olacak? 5 yıl, 10 yıl sonra kendini nasıl hayal ediyorsun? Hayallerini gerçekleştirmek için aşman gereken engelleri biliyor musun? Üniversite giriş sınavları sıralama sınavlarıdır.Bir tek soru ile kaç kişiyi geride bırakacağını biliyor musun? EKİM 2005

PROGRAMLI ÇALIŞ HEDEFE ULAŞ… Unutmayın ki, verimli çalışmak, programlı çalışmaktır. Programlı çalışmazsan… kendine ailene ve çevrene karşı sorumluluklarını yerine getirmediğini düşünür, vicdan azabı çekersin. kendine güvenini kaybedersin. Hep bir şeyler eksikmiş duygusunu yaşarsın. Ne çalışmaktan ne de dinlenip eğlenmekten zevk almazsın. Çalışırken aklın başka yerlerde, dinlenip eğlenirken de dersler de olur. Bir şeyleri hep ertelersin, erteledikçe sorunlar dağ gibi büyür; EKİM 2005

Ne Zaman, Nasıl, Ne Kadar Zamanda? Neleri hemen yapmalıyım? Neler bekleyebilir? * En kolay denetleyebileceğiniz süre ‘‘haftalık süredir’’ Çalışma programınızı haftalık yapın. Bir günü nasıl geçirdiğinizi düşünün ve mutlaka yapmanız gerekenleri yazarak yapılacak işler listesi hazırlayın. EKİM 2005

Haftada Kaç Saat? 1 hafta 168 saat Uyku 56 saat Okul/dershane 40 saat Yemek 14 saat TV izleme 10 saat Konuşma 10 saat Gereksiz konuşma 8 saat Ne yapacağım diye düşünme 10 saat ...böyle olsa bile etkili ve teknik çalışma için en az 20 saat zamanınız var demektir. Eğitim uzmanları "temiz" bir 20 saatin başarılı olmak için yeterli bir süre olduğu görüşündeler.Yeter ki gerektiği gibi ve tekniğine uygun çalışılsın. EKİM 2005

VERİMLİ ZAMAN = PRIME TIME Çalışmayı alışkanlık haline getirin. Kesinlikle karnınız aç ve bedeniniz yorgunken çalışmayın. Yemek sonrasında küçük bir mola alın. Hobi ve ihtiyaçlarınızı ara dinlenme zamanlarına sığdırın. Akşam yemeği sonrasına sevdiğiniz, size kolay gelen işleri ayırın. EKİM 2005

Çalışmanızın Verimli Olması İçin 1- 1-1, 5 saatten fazla çalışmayın. 2- Düzenli molalar verin. 3- Süreyi verimli kullanın. 4- yatmadan önce 15-20 dk. çalıştıklarınıza göz atın. 5-Sabah, akşam çalıştıklarınızı gözden geçirin. EKİM 2005

ÇALIŞMANIN İNCE NOKTALARI Zorlandığınız konularda ilginizi çekecek bir şeyler bulmaya çalışın. Konuyu parçalara bölerek çalış. Okuma, anlatma, yazma, (not alma), uygulama, tartışma, test çözme, test sorusu hazırlama gibi farklı çalışma türleriyle çalış. Çalışmaya motive ol. Düzenli tekrarlar yap. EKİM 2005

Doğru Sağlıklı bir vücuda nasıl sahip olabilirim? Olumlu düşünün Beyninizin doğru sorulara yönelmesini sağlayın. Yanlış Neden bu kadar şişmanım? Doğru Sağlıklı bir vücuda nasıl sahip olabilirim? Yanlış Neden başarılı olamıyorum? Doru Daha iyi sonuçlar almak için ne yapmalıyım? Yanlış Çalışmaktan nefret ediyorum. Doğru Her şeyin bir bedeli var, hedefime her gün biraz daha yaklaşıyorum. Yanlış Böyle giderse sınavdan asla iyi sonuç alamam. Doğru Ben bu sınavı kazanabilirim...Başarabilirim... Başaracağım. EKİM 2005

Öğrenmenin Tadına Varın Öğrenmenin sizin için gerçekten kolay olduğu bir zamanı hatırlayın.Büyük bir zevkle, heyecanla, coşkuyla öğrendiğiniz şeyler nelerdir?Bisiklete binmek mi, satranç mı, kravat bağlamak mı, dantel örmek mi? O an aklınızdan geçen neydi? Neler hissediyordunuz? Yani kendinize ne diyordunuz? Üniversiteyi kazandığınızda neler hissedeceksiniz? Kendinizi üniversitenin bahçesinde, sınıflarında, koridorlarında dolaşan bir "üniversiteli" olarak düşünün... İsterseniz başarırsınız! KENDİNİZE GÜVENİN... Başarılı olanların senden farkı ne? EKİM 2005

Vücudunuzu ve beyninizi dinlendirin... Başarılı sonuçlar alan birilerini gördüğünüzü hatırlıyor musunuz?Duruşları nasıldı? Düzgün duran bir bel kemiği, vücudunuzdaki ak kanın akışını, beyninize ulaşımını kolaylaştırır. Basit egzersizler yapmalı ve sırtımızın duruşunu değiştirmeliyiz. Uzun bir yolculuktan sonra; arabadan indiğinizde, nasıl rahatladığınızı bir düşünün. EKİM 2005

Neleri unutmayız? Okuduklarımızın %10'unu Duyduklarımızın %20'sini Gördüklerimizin %30'unu Hem görüp hem duyduklarımızın %50'sini Söylediklerimizin %80'ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimizin %90'ını hatırlarız. EKİM 2005

Karıştırırsam ya sorular bilmediğim yerden gelirse, Ah şu sınav stresi de olmasa... Ya bildiklerimi sınav anında unutursam, Karıştırırsam ya sorular bilmediğim yerden gelirse, Ya zaman yetmezse gibi endişeler, Bu tür endişelerin sınavda soru çözmeye hiç olumlu katkısı yoktur. Başarılı olmak için belli bir düzeyde kaygıya ihtiyaç vardır. Kaygı denilen olgu bir anlamda vücudun savunma mekanizmasıdır. Kaygı sizin sınava yüklediğiniz anlamla ilgilidir. EKİM 2005

Yorulduğunuzda, Canınız Sıkıldığında Derin bir nefes alın... Beynimiz oksijen ihtiyacını karşılayabiliyorsa daha net düşünebilir ve daha verimli çalışabiliriz. Derin derin nefes almak (diyaframdan solumak), kanı vücuda yayan tulumba işlemi görür. Sağlıklı beyin hücreleri için onlara yeterli oksijeni sağlamak gerekir. Bir atletin atlayış öncesinde, basketbolcunun serbest atış öncesinde, haltercinin halteri kaldırmadan önce nasıl derin nefesler aldığını hatırlayın. Yorgunluk ve kaygıyı azaltmak için siz de burundan ağır, sessiz ve derin nefes alın; aldığınızın iki katı sürede yavaş yavaş verin. Bunu günde en az 3 kez uygulayıp, sınava kadar alışkanlık haline getirin. EKİM 2005

Saygınlığı, içinde yaşadığın ortam belirler Saygınlığı, içinde yaşadığın ortam belirler... KARAKTERİ İNANDIĞIN DOĞRULAR Saygınlık sandığın şeydir, KARAKTER OLDUĞUN ŞEY Saygınlık fotoğraftır; KARAKTER İSE YÜZ... Saygınlık dışarıdan gelir; KARAKTER İÇERİDEN... Saygınlık yeni bir topluluğa girdiğinde sahip olduğundur. KARAKTER GİDERKEN ELİNDE OLAN Saygınlık zengin veya fakir yapar; KARAKTER İSE MUTLU VEYA MUTSUZ... Saygınlık insanların mezar taşına kazıdıklarıdır; KARAKTER, MELEKLERİN TANRI HUZURUNDA SENİN İÇİN SÖYLEDİKLERİ Saygınlık insan hayatı için her şeydir. KARAKTER İSE SAYGINLIĞI YAKALAMANIN KOŞULU. EKİM 2005

Herkesin elinde bir mum olsaydı sözlerindeki aykırılık kalmazdı. Mesnevi'den EKİM 2005

Her insan, başarı ve mutluluk ister Her insan, başarı ve mutluluk ister. NEDEN İSTEDİĞİNİZ ŞEYİN PEŞİNDEN GİTMEYESİNİZ? "Engeller, gözünüzü hedeften ayırdığınız zaman ortaya çıkan korkunç şeylerdir.“ Henry FORD KENDİNE BİR YER SEÇ!.. EMREDEN Mİ OLMAK İSTERSİN EMREDİLEN Mİ? YÖNETEN Mİ YÖNETİLEN Mİ? ÜCRET ÖDEYEN Mİ, ÜCRET ALAN MI? KONUŞMALARINI DİNLETEN Mİ, KONUŞULANLARI DİNLEYEN Mİ? EKİM 2005

BUNLAR SİZE UYAR MI? ( YANLIŞ DAVRANIŞLAR ) Gürültülü ortamda çalışmak ! Oturma odası.tv karşısı ! Yerde, sehbahada çalışmak ! EKİM 2005

Ders çalışırken araç gereç olmaması ! Boş hayallere dalmak ! Not tutmamak ! EKİM 2005

Dikkati dağıtacak şekilde ders çalışırken sık sık ara vermek ! Boş inanç. Çalışmadan da başarılı olacağına inanmak ! Plansız, programsız gelişi güzel çalışmak ! EKİM 2005

Aynı anda birçok işi yapmaya çalışmak ! Derslerden sıkılıp pes etmek ! Ders çalışırken müzik dinlemek ! EKİM 2005

Ders çalışmaktan çok uykuya zaman ayırmak ! Adam ruh doktoruna gitmiş -Bende unutkanlık başladı doktor Bey demiş. -"Ne zamandan beri diye“ sormuş Doktor, -"Ne ne zamandan beri“ demiş adam... EKİM 2005

EĞRİ OTURALIM DOĞRU KONUŞALIM Çalışma masası dışında değişik yerlerde çalışma alışkanlığı 2) dağınık oda -> dağınık zihin EKİM 2005

4) TV izleyerek ya da müzik dinleyerek çalışmak 3) Çalışma Köşesi 4) TV izleyerek ya da müzik dinleyerek çalışmak EKİM 2005

5) Yatarak, uzanarak çalışmak 6) Çalışırken bir şeyler atıştırmak EKİM 2005

7) Önemsiz işlerle, verimli saatleri harcamak 8) Telefon ve arkadaşlara "hayır“ diyememek EKİM 2005

9) Çalışmayı sürekli erteleme alışkanlığı PLANLANMIŞ BİR ÇALIŞMA, ZATEN ERTELEME SORUNUNU KÖKÜNDEN ÇÖZÜMLER. EKİM 2005

Daha iyi olmaya çalışmayan iyi olarak kalamaz. OLİVER CROMWELL NASIL BİR ÇALIŞMA PROGRAMI? Çalışma programı kişiye özgüdür. Hiçbir dersi ihmal etmeden, hiçbir konuyu sonraya bırakmadan, derslere sınavdaki önem derecesine zaman ayırarak kendi çalışma programını hazırla. Daha iyi olmaya çalışmayan iyi olarak kalamaz. OLİVER CROMWELL EKİM 2005

Birincisi ders çalışmaya başlamak çok kolaylaşır, PROGRAM YAPMANIN SAĞLADIĞI YARARLAR Güne belirlenmiş bir çalışma ve yaşama programı ile başlamanın iki büyük yararı vardır. Birincisi ders çalışmaya başlamak çok kolaylaşır, ikincisi ders çalışmanın dışında sürdürdüğünüz etkinlikleriniz sırasında suçluluk duymanız gerekmez ve bu etkinliklerin tadını çıkartarak, hayattan daha fazla zevk alırsınız. EKİM 2005

PROGRAM NASIL YAPILIR "Programın kafada yapılması" yetmez PROGRAM NASIL YAPILIR "Programın kafada yapılması" yetmez. Programın mutlaka kağıt üzerinde yapılması gerekir. Örneğin: 1. Çalışma programınızı haftalık yapın.Kolay kontrol edebilmeniz açısından yararlıdır. 2. Haftayı programlarken önceden bilinenleri takvime yerleştirin. Tatil günleri, sınav tarihleri, ödev teslim zamanları, spor, kurs günleri veya saatleri, okula giriş - çıkış zamanlan gibi. 3. Kendinize hangi ders, hangi konu, ne kadar ilerlemeli sorusunu sorun, bunun için bir liste yapın. Yapacağınız her işin sizin için kişisel önem derecesini belirlemeye çalışın. -Sıradakiler sizin için en yüksek önem derecesine sahip olanlar -Sıradakiler orta derecede önemliler -Daha düşük derecede öneme sahip olanlar gibi. EKİM 2005

Genellikle saat kaçta uyandığınızı, Kahvaltı, yemek saatlerinizi. 4. Haftalık takviminize yapacaklarınızı yerleştirin. Bunu yaparken; Genellikle saat kaçta uyandığınızı, Kahvaltı, yemek saatlerinizi. Yolda harcadığınız süreleri Dershanede - okulda geçirdiğiniz süreyi Ders çalışmaya ayırdığınız süreyi Dinlenme, eğlenme, gezmeye ayırdığınız süreyi Uykuya ayırdığınız süreyi... göz önünde bulundurun EKİM 2005

Ders Çalışmayı da Planlamalısınız ! Çalışmayı planladığınız derslerin başlama ve bitiş sürelerini takviminize yazın. 1 seanstık çalışma sürenizin 1 saati aşmamasına dikkat edin, aralıklı çalışmalısınız. Çalışırken yemek yememelisiniz, bunun için ayrı süre ayırın. Dinlenme sürenizin dışında ayrıca boş vakit ayırın ki, beklenmedik durumlarda programınız aksarsa, bu saatlerden yararlanmanız mümkün olsun ve programınız sarkmasın. Programınızı yaparken, çalıştığınız kaynaktaki konuları ve sıralamayı esas alabilirsiniz: örneğin, Türkçede "sözcüklerde yapı" konusu, Kimya'dan "madde" konusu 1'er saatlik sürelerde tekrar edilecek ve konuya ait testler çözülecek. Bundan sonra, Matematik'ten 50 soruluk bir genel test tekrarı yapılacak gibi. Telefon edeceğiniz saatleri, televizyon izlemek istediğiniz saatleri de planlayın. EKİM 2005

Telefon konusunda, "hayır", "gelemeyeceğim", "olmaz" demeye alışın ve böyle davranmaktan sıkıntı duymayın. Televizyon programlarını ise seçerek izlediğinizde bir problem yaratmayacaktır. Kısa zaman sürelerinde bitirebileceğiniz işleri, ertelemeden bitirmeye çalışın. Programa uymakta zorlanıyorsanız, kendinizi sınırlayarak veya başkasını sorumlu tutarak sorunu çözebilirsiniz, Örneğin, "bu konu, şu güne kadar bitmezse, kendimi şundan mahrum bırakacağım ya da şuna hediye alacağım" gibi. EKİM 2005

Ders Programınızı üç aşamada hazırlayabilirsiniz İlk olarak, her dersten çalışmanız gereken konuları, çözmeniz gereken test miktarlarını gözden geçirin, konuları belirleyin.örneğin : Türkçe‘ den : 1-2-3-4-5 konu Matematik'ten : 1-2-3-4-5 konu Geometri'den : 1-2-3 konu Fizik'ten : 1-2-3-4 konu gibi. İkinci olarak, çalışmanız gereken ders ve konuları, haftalık ders çalışma programınızda günlere bölerek yerleştirin. Bunu yaparken, benzer derslerin peş peşe gelmemesine dikkat edin. Son olarak, okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati arasında kalan zaman içinde, çalışma sürenizi hesaplayın. Örneğin : 14.30 -> 23.00 Bir gün içinde yemek, dinlenme, okul işleri, ödev, müzik, spor, televizyon izleme vb. günlük aktivitelerinizden arta kalan sürede, yaklaşık 45 dk. çalışma ve 15 dk. ara ile çalışmayı hedeflediğiniz konular bitinceye kadar çalışabilirsiniz. EKİM 2005

EKİM 2005 ÇALIŞMA PROGRAMI PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 07:00   08:00 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00 19:00 20:00 21:00 22:00 23:00 00:00 EKİM 2005

Unutmamalısınız! Kendine uzun dinlenme aralan veren bir öğrenci zaman savurganlığı yaptığının farkında değildir. Sözel içerikli dersleri parçalara bölerek çalışmanın, tüm konuların çalışılması bitince genel bir tekrar yaparak anlamsal bütünlüğü sağlamanın en iyi yöntem olduğunu unutmayınız. Çalışma sürecinde tekrarlar yapılarak, öğrendiğiniz bilgiler hafızanıza uzun süreli olarak depolanır. Öğrenmede en etkili yöntem ;Çalışmak,Tekrar etmek,Öğrenilenleri sınamak Dinlenmektir. Önceden neyi, ne kadar, nasıl çalışacağınızı belirlemezseniz, çalışmanın sonunda o kadar az şey hatırlarsınız. Çalışma aralarında televizyondan uzak dur malısınız. Çünkü öğrendikleriniz üzerinde en fazla bozucu etkiyi televizyon yapmaktadır. Önemli olan çok çalışmak değil, yerinde ve zamanında çalışmaktır. Düzenli, programlı çalışmayanların, daha çok çalışmak zorunda kaldıklarını unutmayın. EKİM 2005

Bu günün derslerini yarına bırakmamalısınız Bu günün derslerini yarına bırakmamalısınız. "Bir gün çalışmamakla bir şey olmaz" diyen öğrenci aslında kendini kandırıyordur. En verimli çalışma saatleriniz, en az yorgun olduğunuz saatlerdir. Yorgunluk, plansızlığın en önemli göstergesidir. Yorgunsanız, plansızsınız demektir. Öğrendiklerimizi uykuda daha yavaş, uyanıkken daha hızlı unuturuz. Çalışılması gereken konuların, testlerin çok olması, zamanın yetmemesi gözünüzü korkutmasın. Einstein'ın Başarı Formülü : A = X + Y + Z A: Başarı X: Çalışma Y : Yerinde ve zamanında davranma Z : Dinlenme ve eğlenme EKİM 2005

Bir insanın kendine düşen görevi yapmış olması, hayatın ve karakterin en yüksek idealidir. Cehaletin uşağı olmamak için bilginin efendisi olmak gerekir. Yalnızca kaybetmekten korkmadığınız zaman kazanırsınız. Çiçero Yanlışlık fare deliğinden geçer, doğruluk kapılardan sığmaz. Diş ağrısı çekenler, dişleri sağlam olanları, yoksulluk çekenler parası bol olanları mutlu sanır. B. Show Bir başkasından daha kurnaz olabiliriz ama herkesten kurnaz olamayız. La Rochefaucauld Kötü insanları ahmaklara tercih ederim. Çünkü hiç olmazsa, ara sıra kötülüklerine ara verirler. Satacron EKİM 2005

NEDEN SİZ DEĞİL DE BİR BAŞKASI ! HEPİNİZE BAŞARILAR DİLERİM… EKİM 2005

Kaynak : www.finaldergisi.com EKİM 2005