ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ, SINAV-BELGELENDİRME VE AKREDİTASYON
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
ULUSALYETERLİLİK SİSTEMİMİZ VE MESLEKİ BİLGİ, REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Mesleki Yeterlilik Kurumu
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
MEGEP «İş» ve «İnsan» birbirini tamamlayan iki unsurdur. İnsanın yetkin ve mutlu olabilmesi, toplumun ekonomik ve sosyal hayatına katkıda bulunabilmesi.
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
ULUSAL MESLEK STANDARDI Ulusal Meslek Standardı (UMS) bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından kabul edilen.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Avrupa Birliği Eğitim Programları
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Meslek Haritalama Çalıştayı Hilal DOĞRUÖZ ÖZER
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ Bayram AKBAŞ Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Konulu İzleme Toplantısı Mesleki Eğitimde Kalite Güvencesi 19 Aralık 2012/Ankara

KALİTE Standartlara göre yapısal özellikler takımının şartları yerine getirme derecesi Bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneği Kalite yönetiminin, kalite şartlarının gerçekleştirilmesi için güvence sağlamaya odaklanan bölümü TS EN ISO 9000 (Mayıs 2007) standardındaki tanım Ödenen bedelin karşılığının tam alarak alınması.

KALİTE GÜVENCESİ Kötü sürprizle karşılaşmama garantisi. Kalite güvencesi, TS EN ISO 9000 (Mayıs 2007) standardındaki tanıma göre; “kalite yönetiminin, kalite şartlarının gerçekleştirilmesi için güvence sağlamaya odaklanan bölümü”dür

Ulusal Yeterlilik Sisteminde Kalite Güvencesi GİRDİ >>>> UMS UYGULAMA >>>>UYGUN ORTAM/ÖĞRETMEN-EĞİTMEN YETERLİLİĞİ ÇIKTI >>>> ÜÇÜNCÜ GÖZ TARAFINDAN>> BİREYSEL ÖLÇME- DEĞERLENDİRME, KURUMSAL AKREDİTASYON. KAYIT ALTINA ALMA  KIYASLAMA >>>> TYÇ İZLEME/GERİ BESLEME >>>> KURUMSAL UZLAŞI VE İŞBİRLİĞİ>> ULUSAL POLİTİKA/SİYASİ İRADE  İMEİGEP/UİS, vb. Süreçler sonucunda verilen MYK Mesleki Yeterlilik Belgelerinin kalite güvencesinin sağlanmasına yönelik çeşitli unsurlar geliştirilmiştir. Belli kriterler ışığında, Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin ilgili mesleğe yönelik deneyim sahibi, sektörünü temsil eden kurum/kuruluşlarca hazırlanması, yapılan çalışmaların MYK tarafından belli kriterler ışığında detaylı incelenmesi ve varsa düzeltmelerin yapılması için taslağı geliştiren kurum/kuruluşa bildirilmesi, hazırlanan taslakların kamunun görüşüne sunulması ve kamu görüşü sonrası sektör komitesinde incelenmesi dokümanların kalite güvencesine yönelik izlenen faaliyetlerdir. Ayrıca standartlar ve yeterlilikler, durağan olmayıp ilgili tarafların talep ve önerileri doğrultusunda iş piyasasının değişen şartlarına uyum sağlamak amacıyla güncellenmektedir [3,4]. Kalite güvencesine yönelik bir diğer unsurda yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşların “TS EN ISO/IEC 17024 Personel Belgelendirmesi yapan Kuruluşlar için Genel Şartlar” standardına göre akredite olmalarıdır. Akreditasyon sonucunda kuruluşların başvuruları incelenmekte ve yapılan inceleme sonucunda kuruluş denetime tabii tutulmaktadır. Ayrıca söz konusu kuruluşların faaliyetlerinin, kayıtlarının ve düzenlediği belgelerin MYK tarafından izlenmesine yönelik programlı veya programsız denetimlerin yapılması veya yaptırılması da sistemin güvenirliğini arttırmaktadır.

Mesleki ve Teknik Eğitimde Kalite Güvencesi Eğitim Ortamlarının İyileştirilmesi Eğiticilerin Niteliğinin Arttırılması Yeni Bir Okul Yönetim Modeli Eğitim Müfredatlarının Ulusal Meslek Standartlarına göre güncellenmesi İş gücü piyasasına uygun insan gücü yetiştirilmesi Akredite Sınav Merkezi sayısının arttırılması Eğitim kurumlarının akreditasyonu

Ulusal Yeterlilik Sistemi Bileşenleri Ulusal Meslek Standartları Ulusal Yeterlilikler Sınav ve Belgelendirme Eğitim Akreditasyon Ulusal Yeterlilik Çerçevesi

Sistemin Faydaları İş piyasasının talep ettiği bireylerin yetişmesi Katılımcı anlayışla işletilmesi Öğrenme çıktılarına dayalı kıyaslanabilir ve tanınır belgeler Hayat Boyu Öğrenmeyi Teşvik Yatay ve Dikey Geçişlere İmkan Sağlaması Kalite Güvencesi sağlanmış ölçme-değerlendirme süreçleri

Ulusal Meslek Standardı (UMS) Mesleğin başarı ile icrası Bilgi Beceri Tavır ve Tutumlar Bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için gerekli bilgi, beceri, tavır ve tutumların neler olduğunu gösteren asgari normdur.

MYK onaylı Mesleki Yeterlilik Belgeleri MYK’nın Yetkilendirdiği Kuruluşlar ISO 17024 standardına göre akreditasyon İlgili yönetmelik kapsamında tanımlanan özellik ve ölçütlere sahip olma MYK onaylı Mesleki Yeterlilik Belgeleri Ulusal Yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme programı

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal yeterlilik sistemleri arasında kıyaslanabilirlik sağlayarak farklı ülke ve sistemlerde verilen yeterliliklerin anlaşılmasını kolaylaştıran, Avrupa Birliği tarafından kabul edilen referans çerçevedir (665 sayılı KHK ile 5544 sayılı Kanunda yapılan düzenleme). 23 Nisan 2008 Avrupa Parlamentosu ve Konseyi tarafından kabul edilmiştir. (2008/C 111/01) Öğrenme çıktılarına dayalı seviye tanımlayıcılarından oluşan sekiz seviyeye sahiptir. İş piyasasında hareketlilik ve hayat boyu öğrenmeyi amaçlar. Farklı ülkeler ve sistemler arasında yeterliliklerin anlaşılmasını sağlar. Ülkelerin Ulusal Yeterlilik Çerçevelerini geliştirmelerini teşvik eder.

ULUSAL YETERLİLİK ÇERÇEVESİ (TYÇ) AYÇ ile uyumlu olacak şekilde tasarlanan; ilk, orta ve yüksek öğrenim dahil, mesleki, genel ve akademik eğitim ve öğretim programları ve diğer öğrenme yolları ile kazanılan tüm yeterlilik esaslarını ifade eder. (5544 m.2/d) Kalite güvencesi sağlanmış tüm yeterlilikler TYÇ’ye dahil edilir, MEB, YÖK, MYK. 5544 m.23/A

“İstihdam Ve Mesleki Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planı (İMEİGEP)” 2010/660 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ve 15.07.2010 tarih ve 27642 sayılı Resmi Gazete Gerçekleştirilen çalışmaların değerlendirilmesine ilişkin İzleme ve Değerlendirme Kurulu Toplantıları İhtiyaçlara ve geri beslemelere göre Eylem Planının güncellenmesi

TEŞEKKÜRLER www.myk.gov.tr