/ 271 Dönem 1, 20.09.2011 Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Uluslar arası Muhasebeciler Federasyonu
Aile Hekimleri İçin Bir Elektronik Takip Veritabanı Ailem 1.0
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
TTB-UDEK STE/SMG ÇALIŞMA GRUBU EYLEM PLANI. Tıp Uzmanlık Dernekleri ve STE  İlgili uzmanlık alanında çalışan hekimlerin bilgi, beceri, mesleki yetenekleri.
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
Dr. İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı TTB Eğitim Kolu Xlll. Tıpa Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Sağlık Hizmetlerine Ulaşım Sınıf 2,
Sertifika Nedir? Bir alanda uzmanlığı gösteren belgedir.
Kısa özet yazımı Dr. Oğuz Reşat Sipahi
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
HEKİM BAKIŞ AÇISIYLA STE/SMG KAVRAMI Dr.Ahmet Topuzoğlu İSTANBUL TABİP ODASI UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMA GRUBU.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI Kasım 2010, Ankara
Dr. H.İbrahim Durak XII. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İzmir
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
/ 251 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI 9 Ekim 2010, Ankara
Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
/ 271 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.
Cochrane Kitaplığı’nı Anlamak Cochrane Kitaplığı’na giriş.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
23 Nisan töreni, 1932 (Prof. Dr. Mümtaz MAZICIOĞLU’na fotoğraf için teşekkürler)
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Kapsamlı Sağlık Bakımı
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Örgütsel Kariyer Planlaması
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211.
Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 211.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Sunum transkripti:

/ 271 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.

Tıpta hiçbir şeyin “asla” ve hiçbir zaman da “kesinlikle” olamayacağını öğrendim. / 272 Stephen Sullivan. Knowledge and the Half-Life of Truth. I've learned that in medicine nothing is "never" and it's certainly never "always."

Eskimiş bilgi örnekleri Enfeksiyöz hepatit – şimdi hepatit A Serum hepatiti – şimdi hepatit B Non A non B hepatiti – şimdi hepatit C Diyabet için eskiden idrarda keton bakılırdı; şimdi kan şekeri 50 yıl önce radikal mastektomi – şimdi lumpektomi Kalbi korumak için HRT veriyorduk – şimdi zararlı … / 273

Amaç ve Hedefler Bu dersin sonunda katılımcıların sürekli profesyonel gelişim ve hekimler için önemi hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Hedefler –STE ve SMG ayırımını yapabilmeli –Yeterlik kurulu (board) sertifikasyonunu açıklayabilmeli –Tıbbi bilginin yarılanma zamanını tartışabilmeli –SMG siklusunu açıklayabilmeli / 274

Tanım Sürekli mesleksel gelişim (SMG) veya sürekli mesleksel eğitim, profesyonel bir işteki kişilerin bilgi ve becerilerini geliştirmeleri ve meslek hayatları için gerekli kişisel gelişimleri elde etmeleri için yaptıkları çalışmalardır. Sürekli Tıp Eğitimi (STE) ise sadece tıbbi bilgi ve beceriyi artırmaya yönelik aktiviteleri kapsar. / 275

Sağlık profesyonelleri için SMG SMG, kurslar, konferanslar, dersler gibi “resmi” etkinliklerin yanında kendi kendine öğrenme aktivitelerini de kapsar. / 276

Tıbbi bilginin yarılanma ömrü Elde ettiğimiz her yeni bilginin yarılanma ömrü 5 yıldır. Yaşam boyu öğrenme önemlidir. Ancak, klinik karar verme ve yeni bilginin kritik olarak yorumlanması ve ortak akıldan daha önemli değildir. / 277 Emanuel E. "A half-life of 5 years" Can Med Assoc J 112:572, 1975 A. J. MACGREGOR. Half-life of medical knowledge. CMA JOURNAL/MAY 17, 1975/VOL

2000 yılında yapılan bir araştırma: arasında yapılan araştırmaların sonuçları incelendi –474 yargıdan 285’i (%60) halen geçerli idi, –91’i (%19) artık eskimişti, –98’i (%21) ise artık yanlış kabul ediliyordu. / 278 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

50 yılda bilginin sadece %26’sı geçerliliğini koruyabiliyor / 279 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

Başka bir çalışma: Her yıl %0,75 erime söz konusu / 2710 Platell C, Hall JC. Half-life of truth in surgical literature Lancet 1997; 350:1752

Avrupa ülkelerinde SMG Gerekli mi: evet (17), hayır (1) Gönüllülük: evet (12), hayır (6) Zorunlu: evet (6), hayır (12) Sorumlu: tıp örgütü (13), tıp örgütü+devlet (4), kendi kendine (1) Eğitim kredisi: evet (9), hayır (8) Akran değerlendirmesi: evet (4), hayır (8) Sınav: yok (18) Resertifikasyon: evet (1), hayır (15) Teşvik: sertifika (2), maaşta artış (2), atamada etkili (2), yok (9) Ceza: çalışma izni iptali (1), maaşta azalma (1), uyarı (1), liste (1), yok (8) Finans: kendi (2), işveren (4), ilaç firması (4), karma (2) Vergiden düşme: evet (12), hayır (2) / 2711 Cathy Peck, Martha McCall, Belinda McLaren, Tai Rotem. Continuing medical education and continuing professional development: international comparisons. BMJ VOLUME FEBRUARY 2000

SMG siklusu / 2712

Profesyonel bilgi kaynakları Ana kitaplar Literatür (dergiler) Kısa kurslar Uzun kurslar (diploma, master, doktora…) Eğitim toplantıları (konferans, panel..) Basından bilgi edinme Arkadaşlarla bilgi alışverişi Kendi tecrübeleri üzerinde düşünme Okul dışında tecrübe toplama Kendi kendine öğrenme 13/ 27

Planlamanın ölçülmesi / 2714

Uygulamanın ölçülmesi / 2715 International Federation of Accountants. International Accounting Education Standards Board. Approaches to Continuing Professional Development (CPD) Measurement

SMG etkinliklerinin kaydedilmesi / TarihEtkinliğin süresi Etkinlik çeşidiEtkinliğin ayrıntıları (program) SMG ihtiyacına nasıl cevap verdiğinin açıklanması Etkinlik bilgileri Eğitici Yer Telefon Belge…

İngiltere’de Motivasyon Sebepleri (%) Değer verme 50 Meslekte ilerleme 40 SMG puanı toplama 54 Kurum politikası 19 Meslektaşlarla tartışma 33 Resmi ihtiyaç belirleme 8 İlgi 87 Bilgi/beceri açığı 59 Zorunlu olması 18 Çok kaynaklı geribildirim (MSF) 1 Ulusal politikalar 11 Hastalardan alınan geribildirimler 3 Performans değerlendirmesi 5 Kişisel gelişim planı (PDP) 50 Tıbbi uygulamaların değerlendirilmesi68 /

Eğitim etkinliklerine katılma engelleri /

Yeterlik kurulu sınavları Türkiye Aile Hekimleri Yeterlilik Kurulu bord sınavı için hazırlıklarını tamamladı. Web sitelerinden duyurusu yapılıp başvurular toplanma aşamasında /

ABFM 1969’da kuruldu Üç yıllık aile hekimliği uzmanlık eğitimini tamamlayanlar sertifikasyon için baş vurabiliyor Sertifikalar yedi yıl boyunca geçerli /

Kanada Kanada’da “Federation of Medical Regulatory Authorities” tüm hekimlerin resertifikasyon programına katılmalarını ve hekimlik yetkilerinin devam ettiğini belgelemelerini şart koşuyor. Revalidasyon Ocak 2010’da başlamış ve zorunlu SPG uygulamalarıyla entegre olarak yürütülüyor. /

STE kredileri: TAHUD TAH-SMG kredilendirme sisteminin amacı: –Aile Hekimliği disiplinine yönelik eğitsel ve bilimsel etkinliklerin nicelik ve niteliksel gelişimini desteklemek ve sağlamak, disiplin mensuplarının bu etkinliklere katılımını teşvik etmektir. /

TTB STE-SMG kredisi I. GRUP –1. Devama dayalı eğitsel etkinlikler: Değerlendirilmesinde devam koşulu aranan konferans, sempozyum, ‘workshop’, seminer, yuvarlak masa toplantısı, vb. –2. Eğitim Kursları: Yeni girişimlerle ilgili ya da mesleki yeteneği geliştirmeye yönelik kurslar vb. –3. Kredilendirilmiş dergilerle yapılan STE/SMG etkinlikler: Yıllık abonelik, derginin belirlediği ve okunan bölümle ilgili test, bulmaca, vb. nesnel kanıtlar –4. Görsel-işitsel kayıta dayalı materyaller ile yapılan eğitsel etkinlikler: Kolay erişilebilir materyallerin bulunduğu bölüm, kütüphane ve laboratuarlar (Kullanım öncesi, süre belirtilmeli ve etkinliği tanımlayan bilgiler ve uyulması gereken kuralları içeren kitapçıklar kullanıcılar için hazır olmalıdır. İşlem sonunda etkinlik değerlendirmesi yapılmalıdır. Değerlendirmede devam koşulu aranır.) –5. Yukarda belirtilenler dışında kalan diğer etkinlikler /

II. GRUP –1. Eğiticilerin kendi alanlarında tanımlanan görevleri dışında katıldıkları ya da yönlendirdikleri ve I. Grup’ta yer almayan eğitim etkinlikleri (makale saatleri, “ audit” toplantıları, mortalite toplantıları vb.) –2. Uzaktan eğitim yöntemleri ile verilen (on- line, internet vb.) eğitim etkinlikleri –3. Grup I’de tanımlanmayan STE/SMG etkinlikleri / 2724

SMG’nin faydaları Kendine güven ve saygınlık kazandırır Kuruma imaj kazandırır Maddi kazanç Kariyer hedeflerine ulaşma Değişikliklere ayak uydurabilme Build confidence and credibility Daha üretken ve etkin olma Hedefleri daha net belirlemeye yardım eder / 2725

WFME Standartları Dünya Tıp Eğitimi Federasyonu 9 başlık, 36 alt başlıkta standartlar belirlemiştir: –Misyon ve çıktılar –Öğrenme yöntemleri –Planlama ve kayıt –Bireysel doktor –SMG sunucuları –Eğitim ortamı ve kaynaklar –Değerlendirme yöntemleri ve yeterlilikler –Organizasyon –Sürekli yenileme /

Özet STE ve SMG arasındaki farkı açıklayınız Yeterlik kurulları ve resertifikasyon nedir? Tıbbi bilgi ne kadar zamanda yarılanır? SMG siklusunu açıklayınız / 2727