Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Öğretim Elemanı Akademik Dönem İşlemleri Umut Gündoğdu.
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA PROGRAMI (DOSAP)
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
27 TEDAVİ PLANLARI.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
ENTOG ve DEĞİŞİM PROGRAMLARI
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Dönem VI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
Sunum transkripti:

Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ? Nasıl olmalı ? Yapılanma ve Uygulama planı

Uzmanlık Eğitimi Eğitimi veren kurum(lar) Eğitimi verenler Eğitimin içeriği Asistanlar Eğitim Programı Program Asistan eğitim programı Ölçme - Değerlendirme

değerlendirme / akreditasyon Neden gerekli ?

Değerlendirme ve akreditasyon çok uzun bir süreç ve formal anlamda bir getirisi yok Kalitenin onanması ve belgelenmesi Kalitenin artması Prestij ........

STANDARDİZASYON PROGRAMI DEĞİŞTİRMEK HAKLARIN KORUNMASI TOPLUM SAĞLIĞI standardı belirleme standardı yükseltme PROGRAMI DEĞİŞTİRMEK geliştirmek yeni proje oluşturmak ( innovation) HAKLARIN KORUNMASI TOPLUM SAĞLIĞI MESLEĞİN KORUNMASI

Değerlendirme Program ve kurum Eğiticiler Akademik ortam Hasta / tanı tedavi alt yapısı yeterliliği Hasta ve deneyim çeşitliliği Temel dallarda laboratuar – ekipman vs durumu Ek disiplinlerin durumu Eğiticiler Sayısı - ekspertiz – deneyim- sertifikasyonları –katılım oranları Akademik ortam Toplantılar – yayınlar – kaynaklar – diğer disiplinlerle toplantılar Asistanlar ... Kişisel birikimler – kayıtlar Program içi değerlendirmeler

Akreditasyon Süreci Niyet ve ön hazırlıklar Dokümentasyon Kayıtların incelenmesi ve istatistiklerin çıkması Eğitim revizyonu Devamlılık

Kayıtların incelenmesi Kayıtların tutulması Eğitim programının oluşturulması Asistan karnesinin tam olarak hayata geçmesi Kayıtların incelenmesi Doğru tutulmuş mu? Kayıtlar ne diyor? SÜREKLİLİK

Nasıl yapalım? Komplike olmaya gerek yok Otokontrol şart Basit ve pratik Ama disiplinli Otokontrol şart Kendini değerlendirme süreci

avantajlar Başlangıç aşamaları başarıyla tamamlanmış durumda, Bazı bölümler zaten akredite Akreditasyon yükselen değerdir. Yönetim destekliyor Akredite olmak prestij getiriyor Hacettepeli olmak

dezavantajlar Kayıt tutma geleneğimiz Yaptırımlara karşı direnç Personel ve mali eksiklikler Disiplinler arası farklılıklar Beceri vs teorik eğitim Farklı formatlar Doktora-uzmanlık-MD PhD

Dokümentasyon 1. Anabilim dalı asistan eğitim programı dosyası 2. Asistan eğitim dosyaları 3. Anabilim dalı asistan eğitim programı güncelleme dosyası

1. Anabilim Dalı Asistan Eğitim Programı Ana Dosyası   Anabilim dalı eğitim programı amaçları, eğitimin rasyonel planı ve bunun için sahip olduğu eğitim olanakları Amaçlar Amaçlara uygun rasyonel eğitim araçları olarak nelerin planlandığı Anabilim dalının eğitim olanakları ( öğretim üyesi sayısı - hasta sayısı – klinik hizmetlerin çeşitliliği – donanım - akademik ortam ) Sağlanan akademik ortamın tanımı ( makale saatleri, kliniko-patolojik, konsey, multidisipliner toplantılar vs ) Bu eğitim araçlarının sağlandığı kaynaklar ( anabilim dalı bünyesinde – rotasyonlar vs) Her öğretim üyesinin sağlayabileceği eğitim olanakları ve tüm eğitim sürecinde alacağı rol Öğretim üyelerinin sorumluluklarının değerlendirilmesinde kullanılanacak yöntemler Anabilim dalı asistanı için standart eğitim programı Her asistanın hedeflenen eğitim süresi Bu süre içinde periyodik olarak alacağı sorumluluklar ve bu sorumlulukların artma şekli, bu sorumlulukların alınması sırasında sağlanması gereken süpervizyonun düzeyi Bu süre içinde yıllara göre alması gereken eğitim ve kazanacağı klinik deneyimler Bu süre içinde yapması gereken rotasyonlar ve süreleri Bu süre içinde alacağı teorik eğitim içeriği ve süresi Katılması gereken araştırma çalışmalarının şekli, tanımı ve ayırması gereken süre Bu süre içinde çalışma yoğunluğu, nöbetler gibi konularda planlanan uygulamalar Bu süre içinde her asistanın değerlendirilmesi için kullanılacak yöntemlerin tanımı (asistan karnesi, öğretim üyesi değerlendirme formları , periyodik değerlendirme sınavları) Eğitim kalitesini artırmak için kullanılan diğer araçlar

2. Her asistan için kişisel eğitim programı dosyası   Asistanın özgeçmişi ile ilgili bilgiler Her asistana özel başladığı tarihten itibaren bitireceği zamana kadar yukarıda tanımlanmış program uygun olarak yapılmış eğitim planı Asistan karnesi ( güncellenmiş ve güncellenmeleri onaylanmış olarak) Program direktörü ve öğretim üyeleri tarafından doldurulmuş değerlendirme formları Değerlendirme sınav sonuçları Katıldığı araştırmalar – yayınlar ve bildiriler

3. Anabilim Dalı Asistan Eğitim Programı Güncelleme Dosyası   Güncel teorik eğitim programı ( makale saatleri- konseyler – multidisipliner toplantılar, yapılan sempozyumlar vs) Eğitim değerlendirmesinde kullanılacak istatistikler (yıllara göre) Her yıla ait eğitim değerlendirme raporu Ana programda yapılması düşünülen güncelleme ve değişiklikler

Dekanın atayacağı Prof.ler Danışma Kurulu Bölüm ve AD başkanları Akreditasyon kurulu Dekanın atayacağı Prof.ler MSE Koordinatörlüğü Nasıl ? Ne zaman başlamalı? Yaptırımlar ne olmalı?

Uygulama planı 1 yıl içinde tüm anabilim dalları kayıt sürecini tamamlamalı ve iç akreditasyon için hazır olmalı Yaptırım Akademik program (1 ve 3 dosya) yıllık asistan istemi sırasında sunulmalı Asistanların sürelerinin uzaması için yazılan yazıya asistan karnesi eşlik etmeli