Ş enel KARAMAN Psikolog
Biz öğretmenler, öğrencilerin kendilerini iyi hissetmelerini sağlamaya; başarılı olmaları için kendi öz kaynaklarını harekete geçirmeye çalışırız. Bir şeyi bir insan yapabiliyorsa bir başkası da yapabilir. Modelleme demek, bir başkasının kopyası olmak demek değil. Biz model oluruz. Yada model olduğumuzu varsayarız. Peki biz kimi model alacağız. Öğrencinin mevcut potansiyellerini verimli kullanmasını bekleriz. Biz başkalarını modelleyebiliriz.
Eğer bir öğretmenseniz bazı inançlarınızın olması gerekir, Eğer bir öğretmenseniz hedeflerinizin olması gerekir, Eğer bir öğretmenseniz dengeli olmanız gerekir, Eğer bir öğretmenseniz sevgi dolu olmanız gerekir, Bazen hedeflerimiz, inançlarımız, sevgimiz bizim geleceğe taşınmamıza engel olabilir, virüs etkisi yaratabilir. Davranış seçeneklerimizi tek şıktan pek çok şıkka çıkartmayı başarmamız gerekir.
Başarı söz konusu olduğunda, insanın kendisi ile olan iç iletişimi son derece önemlidir. Kendi hakkımızdaki düşüncelerimizin kalitesi yaşamımızdaki başarı kalitesini belirler. Motivasyon yöneliminde en büyük faydayı sağlamak için önce neyi istemediğimizi sonra neyi istediğimizi belirtmeliyiz.
Her problem yanında bir geçmiş ve gelecek taşır. Erickson'un farkettiği şu ki geçmişi aradan çıkarır ve geleceği değiştirirseniz problemin üçte ikisini değiştirirsiniz. Geçmiş Şu anGelecek
Daima gerçek bir hedefe bak; yakın gelecektekine! Başarabildiğine bak.