KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Temel Bilimler Dr. Ayşegül AYTEKİN
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF SÖNMEZ.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. SINIF DERS PROGRAMI.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
AKADEMİK YILI FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I

Sunum Planı Bölüm 1: Giriş Bölüm 2: Program Bölüm 3: Öğrenci geri bildirimleri Bölüm 4: Sorunlar

Dönem I Öğrenci Sayısı

ÖSYM Tercih Sıralaması

Mezun Olunan Okulların Bölgelere Göre Dağılımı

Program-1 Hücre Bilimleri Ders Kurulu I ( 5 hafta ) Hücre Bilimleri Ders Kurulu II ( 6 hafta ) Hücre Bilimleri Ders Kurulu III ( 6 hafta ) Genetik ve Gelişim Biyolojisi Ders Kurulu ( 8 hafta ) İskelet ve Doku Sistemleri Ders Kurulu ( 4 hafta ) Kas ve Sinir Dokuları DersKurulu ( 6hafta )

Program-2 Biyokimya Anatomi Tıbbi Biyoloji Histoloji-Embriyoloji 754 saat teorik Davranış Bilimleri 340 saat pratik Sosyal Tıp Tıp Tarihi…. + Kültür dersleri 956 saat teorik 352 saat pratik

Program-3 PDÖ uygulamaları ( Her iki dönemde ikişer oturum ) TODUP (Birinci dönem-14 hafta) İletişim becerileri ( TODUP içinde ilk 4 hafta )

ders kurulu 75 2.ders kurulu ders kurulu ders kurulu ders kurulu ders kurulu ? 45 öğrencimiz finale girmiyor

Öğrenci Geri Bildirimleri Değerlendirme Raporu İSKELET VE DOKU SİSTEMLERİ Eğitim Yılı 2013 – 2014 Toplam Öğrenci Sayısı 288 Değerlendirmeye Katılanlar 88 Değerlendirmeye Katılmayanlar 171

1 - Kurulun/Stajın, amacı, öğrenim hedefleri, içeriği ve uygulama biçiminin açık ve anlaşılır biçimde tanıtılması

2 - Kurul/Staj, belirlenmiş olan öğrenim hedefelerine ulaşabilmenizi destekler nitelikte düzenlenmiş ve yürütülmüş müdür?

3 - Eğitimin açık ve anlaşılır olarak yürütülmesine ve öğrencilerin sorularının ve yorumlarının yeterince tartışıldığı ortamların oluşturulmasına özen gösterilmesi

4 - Ders ve laboratuar ve pratik uygulamalarında, ortamın ve donanımın sunumu desteklemek amacıyla etkin kullanımı

5 - Teorik ve pratik derslerin takvimde belirlenen saatlerine ve sürelerine uygun yürütülmesi

6 - Programda aksama düzeyi ve değişikliklerinin zamanında ve etkin duyurulma durumu

Dersler Dersin amacının, öğrenim hedeflerinin belirtilmesi öğrenmemizi kolaylaştıracak Daha genel anlatılabilir, bazen çok ayrıntıya giriliyor Slaytların uygun teknikte hazırlanması anlamamızı hızlandıracak

Dersler Mümkün olduğu ölçüde klinik verilere daha fazla yer verilip, ilgimiz diri tutulabilir Tekrar soru sorulmasın derken çok ayrıntılı yerden sorular gelebiliyor bu da asıl önemli konunun göz ardı edilmesine neden olabiliyor Programdaki değişikliklerin etkin biçimde ve zamanında bildirilmesi PDÖ’lerin sayısının arttırılması

Laboratuar Uygulamaları-1 Pratik uygulamalarda düzensizlik yaşanabiliyor Öğrenci sayısının çok fazla olması büyük etken Ancak yine de küçük düzenlemelerle daha çok verim almak mümkün olabilir Öğrenciler uygun sayıda küçük gruplara ayrılarak, her grubun çalışacağı masalar belirlenerek ve grupların lab uygulamalarına gireceği saatler düzenli ayarlanarak daha çok verim alınabilir Ayrıca asistanların sayısal bakımdan yetersiz olması nedeniyle her gruba konu anlatımı imkanı olmuyor. Tüm anabilim dalının katılımı başarımızı artıracaktır

Laboratuar Uygulamaları-2 Kadavra ve maket sayısının yetersizliği, pratikleri sıkıntılı hale getiriyor Grupların sayısının daha çok arttırılması ve yeni kadavra-maket temini

Kurul Değerlendirme Saatleri Kurul sorularının cevaplarının açıklanması yanında Kurul başkanı hocalarımızın gelerek öğrencilerden sözlü geri bildirim almasının, o kuruldaki derslerle ilgili olumlu ve olumsuz yönleri not almasının sonraki yıllarda aynı sıkıntıların yaşanmaması için çok önemli

Kütüphane Kullanımı Kütüphanemiz -özellikle sınav dönemlerinde- çok yoğun Tıp ve sağlık yüksek okulu harici öğrencilerin de kütüphaneyi sıklıkla kullanması bunda etkili Kütüphanenin sadece tıp fakültesi ve sağlık yüksek okulu öğrencileri tarafından kullanılmasının sağlanması Kütüphanede kolonlarda bulunan elektrik prizleri sayı bakımından çok yetersiz laptop, tablet vs gibi problem Kolonlardaki elektrik prizlerinin sayı bakımından arttırılması

Alttan Kurul Alma Bizim gibi komite sistemine sahip diğer fakültelerde (İstanbul Tıp Fakültesi) uygulanan alttan komite alma sisteminin uygulanması Tıp eğitimi gibi uzun, zor, maddi ve manevi açıdan öğrencileri zorlayan bir bölümde sınıf tekrarı yapılması yerine başarısız olduğu kurullar için ikinci bir şans verilebilir mi?

Finalsiz Geçme Bologna sistemi sebebiyle geçme notumuz 65’e yükseldi. Finalsiz geçme notumuzda 80’e çekildi. Türkiye’deki diğer tıp fakülteleri arasında bu sınırlara sahip en yüksek fakültelerden biriyiz. Bu da bizleri bir hayli zorlamakta Finalsiz geçme notunun 75’e çekilmesi öğrenciler için faydalı olacaktır. Yıl boyunca sıkı bir şekilde çalışıp 80 gibi yüksek bir ortalamayı az farkla kaçıran öğrenciler için finalsiz geçme sınırının 75’e çekilmesi olumlu olacaktır

İyi ağaç kolay yetişmez;rüzgar ne denli güçlü eserse,ağaç da o denli sağlam olur (J.Willard Marriot)