KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I
Sunum Planı Bölüm 1: Giriş Bölüm 2: Program Bölüm 3: Öğrenci geri bildirimleri Bölüm 4: Sorunlar
Dönem I Öğrenci Sayısı
ÖSYM Tercih Sıralaması
Mezun Olunan Okulların Bölgelere Göre Dağılımı
Program-1 Hücre Bilimleri Ders Kurulu I ( 5 hafta ) Hücre Bilimleri Ders Kurulu II ( 6 hafta ) Hücre Bilimleri Ders Kurulu III ( 6 hafta ) Genetik ve Gelişim Biyolojisi Ders Kurulu ( 8 hafta ) İskelet ve Doku Sistemleri Ders Kurulu ( 4 hafta ) Kas ve Sinir Dokuları DersKurulu ( 6hafta )
Program-2 Biyokimya Anatomi Tıbbi Biyoloji Histoloji-Embriyoloji 754 saat teorik Davranış Bilimleri 340 saat pratik Sosyal Tıp Tıp Tarihi…. + Kültür dersleri 956 saat teorik 352 saat pratik
Program-3 PDÖ uygulamaları ( Her iki dönemde ikişer oturum ) TODUP (Birinci dönem-14 hafta) İletişim becerileri ( TODUP içinde ilk 4 hafta )
ders kurulu 75 2.ders kurulu ders kurulu ders kurulu ders kurulu ders kurulu ? 45 öğrencimiz finale girmiyor
Öğrenci Geri Bildirimleri Değerlendirme Raporu İSKELET VE DOKU SİSTEMLERİ Eğitim Yılı 2013 – 2014 Toplam Öğrenci Sayısı 288 Değerlendirmeye Katılanlar 88 Değerlendirmeye Katılmayanlar 171
1 - Kurulun/Stajın, amacı, öğrenim hedefleri, içeriği ve uygulama biçiminin açık ve anlaşılır biçimde tanıtılması
2 - Kurul/Staj, belirlenmiş olan öğrenim hedefelerine ulaşabilmenizi destekler nitelikte düzenlenmiş ve yürütülmüş müdür?
3 - Eğitimin açık ve anlaşılır olarak yürütülmesine ve öğrencilerin sorularının ve yorumlarının yeterince tartışıldığı ortamların oluşturulmasına özen gösterilmesi
4 - Ders ve laboratuar ve pratik uygulamalarında, ortamın ve donanımın sunumu desteklemek amacıyla etkin kullanımı
5 - Teorik ve pratik derslerin takvimde belirlenen saatlerine ve sürelerine uygun yürütülmesi
6 - Programda aksama düzeyi ve değişikliklerinin zamanında ve etkin duyurulma durumu
Dersler Dersin amacının, öğrenim hedeflerinin belirtilmesi öğrenmemizi kolaylaştıracak Daha genel anlatılabilir, bazen çok ayrıntıya giriliyor Slaytların uygun teknikte hazırlanması anlamamızı hızlandıracak
Dersler Mümkün olduğu ölçüde klinik verilere daha fazla yer verilip, ilgimiz diri tutulabilir Tekrar soru sorulmasın derken çok ayrıntılı yerden sorular gelebiliyor bu da asıl önemli konunun göz ardı edilmesine neden olabiliyor Programdaki değişikliklerin etkin biçimde ve zamanında bildirilmesi PDÖ’lerin sayısının arttırılması
Laboratuar Uygulamaları-1 Pratik uygulamalarda düzensizlik yaşanabiliyor Öğrenci sayısının çok fazla olması büyük etken Ancak yine de küçük düzenlemelerle daha çok verim almak mümkün olabilir Öğrenciler uygun sayıda küçük gruplara ayrılarak, her grubun çalışacağı masalar belirlenerek ve grupların lab uygulamalarına gireceği saatler düzenli ayarlanarak daha çok verim alınabilir Ayrıca asistanların sayısal bakımdan yetersiz olması nedeniyle her gruba konu anlatımı imkanı olmuyor. Tüm anabilim dalının katılımı başarımızı artıracaktır
Laboratuar Uygulamaları-2 Kadavra ve maket sayısının yetersizliği, pratikleri sıkıntılı hale getiriyor Grupların sayısının daha çok arttırılması ve yeni kadavra-maket temini
Kurul Değerlendirme Saatleri Kurul sorularının cevaplarının açıklanması yanında Kurul başkanı hocalarımızın gelerek öğrencilerden sözlü geri bildirim almasının, o kuruldaki derslerle ilgili olumlu ve olumsuz yönleri not almasının sonraki yıllarda aynı sıkıntıların yaşanmaması için çok önemli
Kütüphane Kullanımı Kütüphanemiz -özellikle sınav dönemlerinde- çok yoğun Tıp ve sağlık yüksek okulu harici öğrencilerin de kütüphaneyi sıklıkla kullanması bunda etkili Kütüphanenin sadece tıp fakültesi ve sağlık yüksek okulu öğrencileri tarafından kullanılmasının sağlanması Kütüphanede kolonlarda bulunan elektrik prizleri sayı bakımından çok yetersiz laptop, tablet vs gibi problem Kolonlardaki elektrik prizlerinin sayı bakımından arttırılması
Alttan Kurul Alma Bizim gibi komite sistemine sahip diğer fakültelerde (İstanbul Tıp Fakültesi) uygulanan alttan komite alma sisteminin uygulanması Tıp eğitimi gibi uzun, zor, maddi ve manevi açıdan öğrencileri zorlayan bir bölümde sınıf tekrarı yapılması yerine başarısız olduğu kurullar için ikinci bir şans verilebilir mi?
Finalsiz Geçme Bologna sistemi sebebiyle geçme notumuz 65’e yükseldi. Finalsiz geçme notumuzda 80’e çekildi. Türkiye’deki diğer tıp fakülteleri arasında bu sınırlara sahip en yüksek fakültelerden biriyiz. Bu da bizleri bir hayli zorlamakta Finalsiz geçme notunun 75’e çekilmesi öğrenciler için faydalı olacaktır. Yıl boyunca sıkı bir şekilde çalışıp 80 gibi yüksek bir ortalamayı az farkla kaçıran öğrenciler için finalsiz geçme sınırının 75’e çekilmesi olumlu olacaktır
İyi ağaç kolay yetişmez;rüzgar ne denli güçlü eserse,ağaç da o denli sağlam olur (J.Willard Marriot)