Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türkiye’de Mesleki Yeterlilikler.
Advertisements

19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ, SINAV-BELGELENDİRME VE AKREDİTASYON
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
ULUSALYETERLİLİK SİSTEMİMİZ VE MESLEKİ BİLGİ, REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP. MESLEKÎ YETERLİLİK KURUMU KANUNU, Bir kurumun kuruluşu ve işleyişini belirlemek amacıyla çıkarılmış kanundur. Meslekî.
Türkiye’nin AB Üyeliği Süreci
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
Mesleki Yeterlilik Kurumu
1 / 140 İNŞAAT PENCERESİNDEN MESLEKİ -TEKNİK EĞİTİM ve BELGELENDİRMEDE TÜRKİYE, AVRUPA BİRLİĞİ ve DÜNYA ÖLÇEĞİNDE GÜNCEL GELİŞMELER.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
AKREDİTE EĞİTİM ÖĞRETİM Eğitim kuruluşlarının akreditasyonu, eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşlarının ilgili ulusal yeterlilikte tanımlanan eğitim programının.
MEGEP «İş» ve «İnsan» birbirini tamamlayan iki unsurdur. İnsanın yetkin ve mutlu olabilmesi, toplumun ekonomik ve sosyal hayatına katkıda bulunabilmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
ULUSAL MESLEK STANDARDI Ulusal Meslek Standardı (UMS) bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından kabul edilen.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
MESLEKİ YETERLİLİK NEDİR?. Ulusal Meslek Standardı Ulusal meslek Standardı (UMS) bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
Standardizasyon.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU DİYARBAKIR İL MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Meslek Haritalama Çalıştayı Hilal DOĞRUÖZ ÖZER
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi ve Ulusal Yeterlilik Sistemi Hacı Ali EROĞLU

SUNUM PLANI MYK Hukuki Statüsü Ulusal Yeterlilik Sistemi Ulusal Yeterlilik Çerçevesi Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal Meslek Standartları Ulusal Yeterlilikler – Sınav ve Belgelendirme Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları Eğitim Akreditasyon UYS’yi Destekleyen Diğer Faaliyetler Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) İstihdam ve Mesleki Eğitim İlişkisinin Güçlendirilmesi Eylem Planı Türkiye’de Mesleki Yeterlilik Kurumunun ve Ulusal Yeterlilik Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (UYEP) Gerçekleştirilen Faaliyetler

HUKUKİ STATÜ MYK; Bütün işlemlerinde özel hukuk hükümlerine tabi, Kamu tüzel kişiliğini haiz, İdari ve mali özerkliğe sahip, Devlet, işçi, işveren ve meslek kuruluşları temsilcilerinin eşit katılımıyla yönetilen, Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığının ilgili kuruluşudur. 21 Eylül 2006 tarihli ve 5544 sayılı Kanun ile kurulmuştur.

TEŞKİLAT ŞEMASI

MYK’NIN TEMEL AMACI Ulusal Mesleki Yeterlilik Sistemini kurmak ve İşletmek (AB ile uyumlu )

BU AMAÇ DOĞRULTUSUNDA Ulusal meslek standartlarının hazırlanmasını sağlamak, Ulusal yeterliliklerin hazırlanmasını sağlamak, Mesleki yeterlilik alanında sınav ve belgelendirme sistemini kurmak ve işletmek, Eğitim kurumlarının akreditasyonunu sağlamak, Ulusal Yeterlilik Çerçevesini oluşturarak, Avrupa Yeterlilik Çerçevesi ile referanslandırmak, MYK’nın görevleri arasındadır.

ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ

Ulusal Yeterlilik Sistemi Ulusal Yeterlilik Sistemi (UYS); teknik ve meslekî eğitim standartlarının ve bu standartları temel alan yeterliliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve bunlara ilişkin yetkilendirme, denetim, ölçme ve değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin kural ve faaliyetler bütünüdür. UYS’nin temel unsurları; Ulusal Yeterlilik Çerçevesi , Ulusal meslek standartları, Ulusal yeterlilikler, Ölçme-değerlendirme ve belgelendirme faaliyetleridir.

AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (AYÇ) Avrupa’daki farklı ülkeler ve sistemler arasında yeterliliklerin daha anlaşılır ve açık olmasını ve ülkelerin yeterlilik sistemlerinin birbirleriyle bağlantısını sağlamak için oluşturulmuş bir tercüme aracıdır. AYÇ Tavsiye Kararı Avrupa Konseyi ve Parlamentosu tarafından Nisan 2008’de kabul edilmiştir Öğrenme çıktılarına dayalı, 8 seviyeli yapıdan oluşur. AYÇ’de yer alan her seviye, bireyin sahip olması gereken asgari bilgi,beceri ve yetkinliği tanımlar. MYK , AYÇ ulusal koordinasyon noktasıdır.

ULUSAL MESLEK STANDARTLARI

ULUSAL MESLEK STANDARDI (UMS) Bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için gerekli bilgi, beceri, tavır ve tutumların neler olduğunu gösteren asgari normdur. İş ve eğitim dünyasının üzerinde uzlaştığı belgedir. UMS taslakları sektörü temsil edebilen ve yetkinliği olan iş dünyası aktörlerince katılımcı anlayışla hazırlanır.

MESLEK STANDARDI AKTÖRLERİ Standart Hazırlayan Kuruluşlar Sektör Komiteleri MYK Yönetim Kurulu

SEKTÖR KOMİTELERİ Taslak meslek standartlarının Ulusal Meslek Standardı ve taslak yeterliliklerin Ulusal Yeterlilik olarak kabul edilebilmesi için, İnceleme yapar , Önerilerde bulunur, Karar verir. Üyeler: ÇSGB, YÖK, MEB, Meslekle ilgili diğer Bakanlıklar, Genel Kurulda temsil edilen işçi, işveren ve meslek kuruluşları, Kurumun birer temsilcisi. Farklı alanlarda 20 sektör komitesi oluşturulmuş olup, sektör komiteleri aktif bir biçimde çalışmaktadır.

ULUSAL YETERLİLİKLER ve BELGELENDİRME

ULUSAL YETERLİLİKLER MYK tarafından onaylanarak UYÇ ’ye yerleştirilen, bireyin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetkinlik ile ölçme ve değerlendirme kriterlerini içeren dokümanlardır. Ulusal yeterlilikler, ulusal meslek standartları ya da standartları oluşturan alt birimler, bunların bulunmadığı hallerde ise uluslararası meslek standartları esas alınarak geliştirilmektedir.

YETKİLENDİRİLMİŞ BELGELENDİRME KURULUŞLARI UYÇ’de tanımlı ulusal yeterliliklere göre sınav ve belgelendirme faaliyetlerini yürüten, TÜRKAK ya da Avrupa Akreditasyon Birliği (EA) bünyesinde çok taraflı tanıma anlaşması imzalamış diğer akreditasyon kurumlarınca ilgili ulusal yeterliliklerde TS EN ISO/IEC 17024 standardı şartlarına uygun oluşturulmuş sistem dahilinde akredite edilmiş, MYK tarafından yapılan inceleme, denetim ve değerlendirme sonucunda belirlenen şartları sağladığı tespit edilen kurum ve kuruluşlardır.

ADAYLARIN BELGELENDİRİLME SÜRECİ Adaylar MYK’nın yetkilendirdiği kuruluşa başvurur. Başvuru, yetkilendirilmiş kuruluş tarafından değerlendirilir ve uygun olanlar kabul edilir. Ulusal yeterlilikte tanımlanan kriterlere göre, bireyin bilgi ve becerisi sınav heyeti tarafından ölçülüp, değerlendirilir. Belge almaya hak kazananların listesi MYK’ya iletilir ve MYK belgeleri düzenlenir. Belgelendirme için başvuru Başvuruların değerlendirilmesi Sınav ve değerlendirme Belgelendirme kararı, MYK belgesi düzenlenmesi

Eğitim ve Öğretim Kurumlarının Akreditasyonu Ulusal mesleki yeterliliklere göre eğitim vermek isteyen kuruluşların MYK tarafından yetkilendirilecek olan Eğitim Akreditasyon Kurumlarınca akredite olmaları gerekmektedir. Akredite eğitim kuruluşu olmak isteyen eğitim ve öğretim kuruluşları kurum tarafından belirlenecek eğitim akreditasyon kuruluşlarına başvururlar. Akredite olan eğitim ve öğretim kurumlarından mezun olanlara kazandıkları meslekî yeterliliklere uygun Meslekî Yeterlilik Belgesi verilir. (665 sayılı KHK ile 5544 sayılı Kanunda yapılan düzenleme).

Eğitim ve Öğretim Kurumlarının Akreditasyonu MYK tarafından eğitim akreditasyon kuruluşunun yetkilendirilmesi Eğitim akreditasyon kuruluşu Eğitim akreditasyon kuruluşu tarafından ilgili ulusal yeterlilik kapsamında eğitim ve öğretim kuruluşunun akredite edilmesi Akredite eğitim ve öğretim kuruluşu

UYS’Yİ DESTEKLEYEN DİĞER FAALİYETLER

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) Bu çerçevede yapılan çalışmalar; MEB, YÖK ve MYK temsilcilerinden oluşan UYÇ Hazırlama Komisyonun oluşturulması-2010 Teknik Çalışmaların yürütülmesi amacıyla MEB, YÖK ve MYK temsilcilerinin yer aldığı UYÇ Çalışma Grubunun oluşturulması-2010 UYÇ’nin taslak raporunun hazırlanması-2010 yılı sonu Sosyal tarafların ve diğer ilgili kamu kurumlarının temsilcilerinin de dahil olduğu Genişletilmiş Çalışma Grubunun oluşturulması ve taslak geliştirme çalışmalarının sürdürülmesi-2011 Danışma ve Değerlendirme Platformunun oluşturulması

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) TYÇ Taslak Raporu İstişare Sürecinin Başlatılması Taslak TYÇ Yönetmeliği “Türkiye’de Mesleki Yeterlilik Kurumunun ve Ulusal Yeterlilik Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi” (UYEP)’nin desteği ile belirlenen yerel ve uluslar arası konu uzmanlarının aktif katılımlarıyla faaliyetlerin sürdürülmesi-2012 Hedef: İlgili taraflarla birlikte 2012 yılı sonuna kadar TYÇ raporuna son şeklinin verilmesi ve TYÇ ile AYÇ’nin referanslandırılmaya başlanması. MYK MEB YÖK Sosyal Taraflar ve İlgili Kamu Kurumları

İSTİHDAM ve MESLEKİ EĞİTİM İLİŞKİSİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ EYLEM PLANI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının koordinasyonunda ve MYK’nın sekretaryasında, MEB ve YÖK başta olmak üzere, Bilim Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, İŞKUR, KOSGEB, TÜİK, TOBB, TESK, işçi ve işveren konfederasyonları, meslek kuruluşları, STK’lar ve ilgili tüm tarafların katılım ve katkısıyla Eylem Planı hazırlanmıştır. Eylem Planı 2010/660 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla kabul edilmiş, 15.07.2010 tarihli ve 27642 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

İSTİHDAM ve MESLEKİ EĞİTİM İLİŞKİSİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ EYLEM PLANI Mesleki Yeterlilik Kurumu “Eylem Planının Öncelik Alanları”ndan; Ulusal Yeterlilik Çerçevesinin (UYÇ) oluşturulması Mesleki Eğitim ve Öğretim Kurum ve Kuruluşlarının akreditasyonu Hareketlilik, Yeterlilik ve Mesleki Eğitimle ilgili Avrupa Birliği tarafından geliştirilen araçların uygulanmasında işbirliği yapılması konularında “Sorumlu Kurum” olarak rol almaktadır.

Avrupa Birliği Projesi “Türkiye’de Mesleki Yeterlilik Kurumunun ve Ulusal Yeterlilik Sisteminin Güçlendirilmesi (UYEP)” AB Katılım Öncesi Mali Araç (IPA) kapsamındaki projenin bütçesi yaklaşık 11 milyon AVRO’dur. Proje faaliyetleri 2010 Ekim ayında başlamıştır. Yaklaşık üç yıllık uygulama süresi  olan Proje; Tedarik, Teknik Destek ve Hibe olmak üzere üç bileşenden oluşmaktadır. Projenin genel hedefi: İş piyasası ihtiyaçlarına uygun örgün ve yaygın mesleki eğitim ve öğretim verilmesini sağlamak, hayat boyu öğrenmeyi desteklemek, eğitim ve istihdam arasındaki ilişkiyi güçlendirmek ve Avrupa Yeterlilik Çerçevesi (AYÇ) ile uyumu kolaylaştırmaktır.

Avrupa Birliği Projesi “Türkiye’de Mesleki Yeterlilik Kurumunun ve Ulusal Yeterlilik Sisteminin Güçlendirilmesi (UYEP)” Projenin özel hedefi: Avrupa Yeterlilik Çerçevesi doğrultusunda, uygun bir değerlendirme, ölçme ve belgelendirme sistemi ile, kabul edilmiş meslek standartlarına dayalı etkin ve sürdürülebilir bir Ulusal Yeterlilik Sistemini kurmak ve işletebilmek için Mesleki Yeterlilik Kurumu ve Meslek Standartları Geliştirme, Mesleki Bilgi ve Beceri Sınav ve Belgelendirme Merkezlerini (VOC-TEST) desteklemektir. Hibe bileşeni kapsamında VOC-Test oluşturmayı amaçlayan 26 projeye 6 milyon 600 Avro kaynak sağlanmıştır.

GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER 724 meslek standardının hazırlanmasını kapsayan, 59 “Meslek Standardı Hazırlama İşbirliği Protokolü“ imzalandı. Çeşitli sektörlerde hazırlanan taslak meslek standartlarından 377 tanesi Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. 34 kuruluşla “Ulusal Yeterlilik Hazırlama İşbirliği Protokolü” imzalandı. Protokoller ve UYEP projesi kapsamında yer alan 319 yeterliliğin 159 tanesi Yönetim Kurulu tarafından kabul edilerek yürürlüğe girdi.

GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER Plastik Kaynakçısı (Seviye 3), Çelik Kaynakçısı (Seviye 3), Betonarme Demircisi (Seviye 3), Ahşap Kalıpçı (Seviye 3) ve İş ve Meslek Danışmanı (Seviye 6) yeterliliklerinde UGETAM, BELGETÜRK, İNTES MYM, SAÜSEM ve ANAPER tarafından sınav ve belgelendirme faaliyetleri yürütülmekte olup toplam 5357 kişiye MYK onaylı Mesleki Yeterlilik Belgesi verilmiştir.

Teşekkürler...