Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
“ İŞ EĞİTİM MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN MESLEK ÖĞRETMENLERİNİN BECERİ EĞİTİMİ VE SINIF YÖNETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERE İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİN BELİRLENMESİ.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
BALIK KILÇIĞI.
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
REHBERLİK DERS II.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Analizi ve Olgubilim
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Problem Çözme Süreci.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
Nitel Araştırma Teknikleri
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Cüneyt TÜYBEK & Ümit S. TAŞKESEN
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
FEN DAİRESİ BAŞKANLIĞI ATILIM İYİLEŞTİRME TAKIMI.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
BE BEP NEDİR ?.
Mehmet ÖZŞAVLI. Nitel Araştırma Nedir? Nitel Araştırma gözlem, görüşme ve doküman analizi gibi nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı, algıların.
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
REHBERLİK DERS II.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Sefa BARIŞ U110606103 Eşref TİRYAKİ U110606055 Taha AKKOL U100606031 HAZIRLIYANLAR Sefa BARIŞ U110606103 Eşref TİRYAKİ U110606055 Taha AKKOL U100606031

OKUL YÖNETİCİLERİNİN OKUL YÖNETİMİNDE KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR

GİRİŞ Okul müdürlerinin sahip olması gereken temel yeterlikler, liderlik becerileri çerçevesinde şekillenmektedir. Problemin analiz edilmesi, karar sürecinin işletilmesi ve duruma uygun çözüm stratejilerinin uygulanması temelde okul müdürünün liderlik yetenekleriyle, daha da önemlisi öğretim liderliği davranışlarıyla yakından ilgilidir.

Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin okul yönetiminde karşılaştığı problemleri ve bu problemlerin çözümlenmesi aşamasında okul müdürlerinin sergiledikleri davranışları belirlemektir.

YÖNTEM Bu çalışma, okul müdürleri ile öğretmenler arasında ve okul yönetiminde ortaya çıkan sorunların resmedilmesini araştırmak üzere betimleyici bir yaklaşım izlenerek yürütülmüştür. Okul müdürleriyle yapılan görüşmelerde elde edilen nitel veriler görüşme soruları doğrultusunda ve analiz aşamasında ortaya çıkan temalar çerçevesinde tartışılarak yorumlanmıştır..

ÇALIŞMA GRUBU Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülmüştür. Olgubilim deseni, farkında olunan fakat derinlemesine ve ayrıntılı araştırılmasına ihtiyaç duyulan konulara odaklanılmasıdır.

Çalışmada özellikle öğrenci ve öğretmen sayılarının fazla olduğu okullar tercih edilerek 4 ilköğretim ve 3 ortaöğretim okulunda görev yapan 7 okul müdürü araştırmaya dâhil edilmiştir.

VERİLERİN TOPLANMASI Araştırmada görüşme tekniği kullanılmış, geçerliği ve güvenilirliği arttırmak için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak alan taraması ve doküman incelemesi yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi ve aşamaları açık ve ayrıntılı bir şekilde katılımcılara açıklanarak anlaşılmayan konularda ek bilgi verilmiştir.

VERİLERİN ANALİZİ Görüşmeler ortalama 35 dakika sürmüş, katılımcıları yönlendirecek ifadelerden kaçınılmış, ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve katılımcılara görüşme sonunda dinletilmiştir. Görüşmeler sonunda elde edilen veriler doküman haline getirilerek betimsel ve içerik analizi için çerçeve oluşturulmuştur.

Elde edilen verilerin içerik analizi sonunda bazı temaların ön plana çıktığı görülmüştür. Görüşlerine başvurulan okul müdürlerinin okul yönetiminde gözlemledikleri problemler ve bunların çözümüne ilişkin öneriler kavramsallaştırılarak üst kavramlar altında toplanmıştır. Buna göre problem çözme davranışları açısından okul müdürlerinin görüşleri iki tema altında analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.

Bunlar: 1. Öğretmenlerle İletişim ve Karşılaşılan Problemler, 2 Bunlar: 1. Öğretmenlerle İletişim ve Karşılaşılan Problemler, 2. Okul Yönetimiyle İlgili Sorunlar,

Öğretmenlerle İletişim ve Karşılaşılan Problemler Bu tema altında okul müdürlerinin öğretmenlerle iletişimlerinde karşılaştıkları problemler, problemin sebepleri, ideal bir öğretmende bulunması gereken özellikler ve karşılaşılan problemlerle başa çıkma yolları incelenmiştir. Okul müdürleri yönetimde öğretmenlerle iletişimlerinde karşılaştıkları problemleri şu şekilde ifade etmektedir

Öğretmenlerin örgütsel yapıyı bilmemesi, İletişim kanallarının sağlıklı olmaması, Görev bilinci eksikliği, Derse giriş saatlerine riayet etmemek, Öğretmen ve okul idaresi arasındaki iletişim kopukluğu, Kişisel ve mesleki problemler, Öğretmenlerin mesleki yetersizliği, Görev heyecanı ve mevzuat eksikliği , Tükenmişlik, gibi noktalarda yoğunlaşmaktadır.

Okul Yönetimiyle İlgili Sorunlar Okul yönetimiyle ilgili sorunlar temasında, okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları güçlükler, okul içinde karşılaşılan güçlüklerin çözümü ile okulun etkili ve başarılı bir şekilde yönetimine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Okul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı güçlükler şu şekilde ifade edilmektedir.

Veli ilgisizliği, İletişim eksikliği, Yardımcı personelin olmayışı, Temizlik, Öğretmen ve araç-gereç eksikliği, Öğretimle ilgili yapılan planlamaların yetersiz olması, Okul aile birliklerinin yeteri kadar çalışamaması ve okul bütçelerinin yetersizliği gibi noktalarda yoğunlaşmaktadır.

TARTIŞMA VE SONUÇ Bu araştırmada okul müdürlerinin karşılaştıkları sorunlar ve bunun okul yönetimine yansımaları incelenmektedir. Araştırma bulguları okul müdürlerinin öğretmenlerle karşılaşılan problemlerin yanında, okul bütçesi, yardımcı personel hizmetleri, eğitim ve öğretim ile çevre gibi birçok konuda sorun yaşadıklarını göstermektedir. Okul müdürlerinin sorunları arasında öncelikli olarak okul bütçesi ile genel ve idari hizmetlerin yönetimine ilişkin sıkıntıları dile getirmektedir.

TEŞEKKÜRLER