PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Öğretim Etkinliklerini Planlama
KARMAŞIK SAYILAR.
Genel Öğretim İlkeleri
MERHABA.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Program geliştirmede içerik seçimi ve düzenlenmesi
MERHABA.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
MERHABA.
Program Geliştimede İçerik
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
MERHABA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Davranış yazımında dikkat edilecek bazı hususlar
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
EĞİTİMDE PROGRAM HAZIRLAMA
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME- ÖĞRENME YAŞANTILARI)
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Probleme Dayalı Öğrenme
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Betimsel içerik Normatif içerik
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
İÇERİĞİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Programlı Öğretim.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
İçerİk Belİrtke Tablosu Ünİte Analİzİ
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK Haz: Arş. Gör. Ceyhun OZAN Atatürk Ünİ., Eğitim programları ve öğretim

 İÇERİK Öğretim programının bu boyutunda hedeflere ulaşabilmek için öğretilmesi gereken konuların düzenlenmesi yapılır.  İçerik; “ne öğretelim?”  sorusuna cevap verir. İçeriğin belirlenmesinde en önemli nokta; hedef-davranışlarla içeriğin tutarlılığının sağlanmasıdır” Yani içerik hedef ve hedef davranışlara göre seçilir ve düzenlenir. Hedeflerin gerçekleşmesi için içerik hazırlanır. Diğer bir deyişle içerik; hedeflerin gerçekleşmesi için seçilen ve düzenlenen konulardır.

İçerİğİn Düzenlenmesİnde KullanIlan Temel İlkeler Somuttan-soyuta Basitten-karmaşığa Kolaydan-zora Bugünden-geçmişe İçerİğİn Düzenlenmesİnde KullanIlan Temel İlkeler Yakından-uzağa Anlamlılık Yaşama yakınlık Öğrenilebilirlilik ve öğretilebilirlilik Ekonomiklik

İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI Doğrusal Yaklaşım Sarmal (Helezonik) Yaklaşım Modüler Yaklaşım Piramitsel Yaklaşım Çekirdek Yaklaşım Konu Ağı – Proje Merkezli Yaklaşım Sorgulama Yaklaşımı

DOĞRUSAL YAKLAŞIM Tyler tarafından geliştirilmiştir. Bloom`un Tam Öğrenme ve Skinner`in Programlı Öğretim Modeli’nde kullanılmıştır. Birbiri ile ardışık sıralı, aşamalı, yakın ilişkili ya da önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu derslerin içeriğinin düzenlenmesinde kullanılır. Konular kolaydan zora, basitten karmaşığa, bilinenden bilinmeyene, somuttan soyuta, genelden özele ve yakından uzağa doğru düzenlenir ve konular arasında dikey ilişki(dikey kaynaşıklık) vardır. Yeni bilginin etkili öğrenilmesi ön öğrenmelerin yeterince öğrenilip öğrenilemediğine bağlıdır.

SARMAL YAKLAŞIM Bruner tarafından önerilmiştir. Konuların yeri ve zamanı geldikçe tekrar tekrar öğretilmesi söz konusudur. Önceki öğrenilenler tekrar edilirken konuların kapsamı genişletilir. Genişleyen kapsam bu tekrarın üstüne kurulur. Temelinde yeni öğrenilenlerin ön öğrenmeler üzerine inşa edilmesi düşüncesi vardır. Özellikle dil öğretim ve matematik programlarının içeriğini düzenlerken bu yaklaşım kullanılır.

MODÜLER YAKLAŞIM Vygostky tarafından önerilmiştir. Öğrenme üniteleri öbeklere (modüllere) ayrılır. Her modül kendi içinde anlamı bir bütündür. Modüller arasında aşamalı, ardışık ve ön koşullu bir ilişki olması beklenmez; önemli olan her modülün kendi içinde anlamlı bir bütün oluşturmasıdır. Modüller kendi içlerinde doğrusal, sarmal ya da çekirdek yaklaşımlar kullanılarak düzenlenebilir. Bu programlar modüllerin işleniş tarzı ve işleniş sırası bakımından esneklik özelliğine sahiptir. Beden eğitimi dersinde üniteler “koşma”, “atlama”, “voleybol”, “basketbol”, “futbol” gibi modüller şeklinde düzenlenir ve bu modüllerinden hiç biri bir diğerinin ön koşulu değildir. Modüllerin işleniş sırasındaki değişiklik öğrenme problemlerine yol açmaz.

İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ MODÜLER PROGRAMI Kadın Hakları Çocuk Hakları Yurttaşlık Hakları Eğitim Hakkı

Biyoloji (Zooloji, Botanik…) Fen Bilgisi (Fizik,Kimya, Biyoloji) PİRAMİTSEL YAKLAŞIM Geniş ve genel bir içerikten dar ve özel bir içeriğe doğru ünite ve konuların düzenlemesi yapılır. İlk yıllarda geniş tabanlı konular yer alır, süreç içerisinde konular uzmanlaşmaya doğru daralır ve kapsam özelleşir. Programlar esnek değildir. Programı tamamlayanlar, o alanın uzmanı olurlar. Botanik Biyoloji (Zooloji, Botanik…) Fen Bilgisi (Fizik,Kimya, Biyoloji)

ÇEKİRDEK YAKLAŞIM Sosyal Alanlar Dewey tarafından önerilmiştir. Tarih Sosyal Alanlar Coğrafya Kültür Vatandaşlık Dewey tarafından önerilmiştir. Öğretimin merkezine çekirdek (ortak ve zorunlu) konular yerleştirilir. Bu konuları her öğrenci almak zorundadır. Bu çekirdeğin etrafında her öğrenci ilgi duyduğu alanlarda ders alabilir. Piramitsel yaklaşımdan farkı, öğrenciye birden çok alanda uzmanlaşma seçeneği sunması ve toplumsal sorunların temel alınmasıdır.

KONU AĞI – PROJE MERKEZLİ YAKLAŞIM Dewey tarafından önerilmiştir. Konuların ağı bir harita gibi çıkartılıp öğrencilere verilir. (Konu haritası) Belirli zamanlarda nerelerde bulunmaları gerektiği konusunda öğrencilere rehberlik edilir. (Zaman planı) Öğrenciler, birbiri ile ilişkilendirilmiş konular çerçevesinde projeler üzerinde çalışır. İçerikte öğrencilerin bireysel ya da grup halinde karar verebilme olanakları vardır.

SORGULAMA MERKEZLİ YAKLAŞIM Dewey tarafından önerilmiştir İçerik önceden saptanamaz. İçerik düzenlemesi öğrencilerin sorularına, ilgi ve ihtiyaçlarına göre oluşturulur. Öğrencilerin sorularına ve gereksinimlerine yanıt verme gerekliliğini benimseyen felsefi görüşe göre temellendirilir. İçerik yaşamsal konular temelinde oluşturulur. İlköğretim programlarında kullanılmaya daha uygundur. En esnek içerik düzenleme yaklaşımıdır.

Konular X BİLGİ Düzeyi UYGULAMA Düzeyi DEĞERLEN-DİRME Düzeyi ANALİZ Düzeyi Dış ölçütlerle değerlendirebilme X DEĞERLEN-DİRME Düzeyi İç ölçütlerle değerlendirebilme Bir öğrenme durumundaki öğeler arasındaki ilişkileri görebilme Karmaşık bir öğrenme durumunu ya da öğrenmeye ilişkin bir bilgi bütününü öğelerine ayırabilme UYGULAMA Düzeyi İlke ve genellemeleri özel durumlara uygulayabilme Özel bir durumu ya da bir bilgi bütününü yorumlayabilme KAVRAMA Düzeyi Öğrenmeye ilişkin bilgi, ilke ve genellemeleri bir formdan başka bir forma çevirebilme Öğrenme kuramlarının bilgisi Öğrenmeye ilişkin ilke ve genellemelerin bilgisi Öğrenme yöntemlerinin bilgisi Önemli olguların bilgisi BİLGİ Düzeyi Temel kavramların bilgisi Konular Yeterlikler Öğrenme Öğrenme Kuramları Öğrenme Yolları Güdülenme ve Öğrenme Transfer Hatırlama ve Unutma Etkili Öğrenmede Öğretmen Faktörü Başarının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi