EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Advertisements

Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretim Analizi.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
Eğitimde Ölçülen Özellikler
Teknoloji Nedir?.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
GÖREV ANALİZİ.
Duyuşsal Alan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf yönetimi ve disiplin
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ MURAT MERE EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

AMAÇLARIN SINIFLANDIRILMASI Bazı eğitimciler insan davranışlarını analiz ederek sınıflama sistemleri geliştirmişlerdir. TAKSONOMİ adı verilen bu sınıflama sistemlerinde, öğrenme ürünleri basitten karmaşığa, kolaydan zora, birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı olarak sıralanmıştır.

Öğrenme ürünlerini analiz ederek sınıflama sistemleri geliştiren eğitimcilerin başında Bloom ve arkadaşları gelmektedir. Onlara göre insan davranışlarının eğitimle ilgili olanları; 1-Bilişsel 2-Duyuşsal 3-Psikomotor(devinişsel) 4-Sezgisel olarak gruplandırılabilir.

İnsan Davranışlarının Eğitimle İlgili Olanları : Zihinsel Etkinliklerin ağırlıkta olduğu davranışları kapsar. : Bir nesne, bir olay, bir konuya karşı ilgi, tutum ve duygu gibi davranış eğilimlerini içerir. : İnsan organlarının eğitim öğretimde kullanılması ile ilgili becerilerin geliştirilmesini içerir. : Öğrenilmiş içe dogmaların, sezgilerin kodlandığı alandır. Bilişsel Öğrenme Duyuşsal Öğrenme Devinişsel Öğrenme Sezgisel Öğrenme

Bir değer ya da değerler bütünü ile nitelenmişlik Sentez Uyarlama Bilişsel Öğrenme Duyuşsal Öğrenme Devinişsel Öğrenme Sezgisel Öğrenme Değerlendirme Oluşturma Geçmiş ve Gelecekle İletişim Kurma Bir değer ya da değerler bütünü ile nitelenmişlik Sentez Uyarlama Analiz Denetim Altında Tutma Örgütleme Karmaşık dışa vuruk faaliyetler Uygulama Alışkanlık Değer verme İçe Doğma Klavuz Denetiminde Yapma Kavrama Tepkide Bulunma Ayırt Etme Hazırlanma Bilgi Alma Algılama Farkına Varma

Değişik alanlarda öğrenilmiş davranışlar, birbirlerinden kopuk değildir. Tersine aralarında yatay ve dikey anlamlı ve sıkı bir ilişki vardır. Bu, biri olmadan diğeri olamaz anlamına gelebilir. Öğretilecek davranışlar basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru aşamalı sıralanmalıdır. Basit ve kolay davranışların ilk sıralara, karmaşık ve zor davranışların daha sonraki basamaklara konulması gerekir.

Eğitimin amacı, öğrenciyi sadece bilişsel alanda yetiştirmek değil, duyuşsal ve devinişsel alanlarda da yetiştirmektir. Hem insan hayatının çok yönlülüğü hem de etkili eğitim için bu gereklidir Bir dersin sonunda öğrencide meydana getirilecek davranış değişikliği, dersin amacı olarak yazılmalıdır. Dersi verirken öğretmenin yapacağı faaliyet (konuyu anlatmak, deneyi yapmak vs.) dersin amacı değildir

Öğretim amaçları, öğretme-öğrenme sürecine yönelik birçok faaliyetin planlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi için bir ölçüt görevi görür bunlara rehberlik eder. Bu faaliyetler: Öğretim ortamlarının seçimi, düzenlenmesi Öğretim strateji ve materyallerinin geliştirilmesi Ölçme araçlarının geliştirilmesi Öğrenci başarısının değerlendirilmesi Öğretim program ve materyallerinin değerlendirilmesi Öğrencilerin öğrenmeye karşı güdülenmesi

Bir dersi alan öğrencinin davranışlarında ders sonunda hiçbir değişiklik olmuyorsa, o dersin bir faydası olmamış demektir. Ancak bazı amaçlara ulaşmak ve ölçmek hemen mümkün olduğu gibi, bazı amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığını görmek için bazı şartların oluşmasını beklemek gerekir. Eğitim amaçlarında bir okulun, bir sınıfın veya bir dersin amaçları genel amaçlardır. Ama bunların yazılmasında da oldukça net ifadeler kullanmalı, genel ve bulanık ifadelerden kaçınmalıdır: