İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
HOŞGELDİNİZ.
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
Hazrlayan: Sebiha Şafak
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırmada altın öneriler...
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ERGENLE İLETİŞİM.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
KİTAP OKUMA ÜZERİNE ….
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
Eğitim ve öğretmenlikle ilgili kitapların incelenmesi seminer konusu
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Çİzgİ Romanlar.
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET

Çocuğu tanıma Ana-baba çocuğun gelişim özelliklerini bilmelidir. Bunun için çocuk gelişimine, psikolojisine ilişkin kitapları okumalı; çocuğu tanımalı, onun gereksinmelerini ilgilerini dikkate almalıdır.

tercihler Yaşlarına ve gelişim dönemlerine göre çocukların okuma eğilimleri farklıdır. Gelişim, bireysel farklılık gösterir. Belli bir yaştan sonra (9-10 yaş) sonra kız ve erkek öğrencilerin okuma ilgileri farklılaşır.

Okuma tercihleri Erkekler, spor, gezi serüven, makine, bilim ve ünlü kişilerin yaşam öykülerini okumayı tercih ederken Kız öğrenciler; romantik öyküler ve şiirler okumayı tercih eder

Ailelere düşen görevler Çocuğa ders kitabı dışında kitap alması için de harçlık verilmelidir. Ailenin aylık bütçesi yapılırken kitap, dergi, gazete için de para ayrılmalıdır, bir çocuk dergisine abone olunmalıdır. Çocuğun evde kendine ait bir kitaplığı olmalıdır. Çocuk ana babaya kitap okumak ya da konuşmak isterse çok iyi dinlemeli, istemediği durumlarda sesli okuması için zorlanmamalıdır.

Ailelere yönelik öneriler Çocuğa armağan verilecekse bu bir kitap olmalıdır. Anne baba gerek dil kullanımı gerekse okuma alışkanlığı ile çocuğa örnek olmalıdır yaşından sonra çocuklar kendi kitaplarını kendileri seçmelidir. (kılavuzluk yapılmalıdır)

Ailelere yönelik öneriler Çocukların dil gelişimi için okul aile işbirliği yapılmalıdır. Çocukların çok yoğun ilgi gösterebilecekleri bir araç televizyondur. Televizyondaki herhangi bir dizi ya da film çocukların okudukları bir kitapla ilişkilendirilerek, sorular aracılığıyla dil gelişimine katkıda bulunulabilir.

Öğrencilerin yapacakları ve velilerin sorumlulukları Okuma grupları oluşturulmalı Okuma panoları hazırlanmalı Okuma günlük ya da defterleri tutulmalı Okuma yarışmaları düzenlenmeli Veliler öğrencileri yapılanlar konusunda takip etmelidir.