Bilgisayar Destekli Öğretim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Teknoloji Nedir?.
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
21. Yüzyıl becerileri.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
E-Öğrenme Nedir?
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Tasarımı
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Öğretim Teknikleri - III
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
İÇERİK Yazılım nedir? Matematik yazılımı nedir?
MATEMATİK YAZILIMLARI.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
GeoGebra Ücretsiz Dinamik Matematik Yazılımı Yrd.Doç.Dr.Mehmet BULUT
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Bilgisayar Destekli Öğretim Genel Bakış Hasan Çakır hcakir@indiana.edu

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Öğretim Aracı Olarak Bilgisayarla Yönetim Uygulamaları Öğretimi Destekleyen Uygulamalar

Öğretim teknolojisi ne yapar? Öğrenme süreçlerini anlamak Öğretim yöntemlerini tasarlamak Öğretim tasarımı süreçlerini uygulamak Yapılan öğretim çözümünü değerlendirmek Bütün bunlarda teknolojiyi kullanmak

Bilgisayar ve Öğretim Kullanım Amacı Örnek Kullanım İdari Amaçlı Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler

Bilgisayar ve Internet

Bilgisayar ve Internet

Öğretim Yöntemleri Ders verme / Sunum Gösterme / modelleme Bire bir öğretme Alıştırma, test, geri bildirim Bağımsız çalışma Tartışma Grup çalışması Oyunlar Simulasyonlar Problem tabanlı öğrenme

Sunumlarda Görsel tasarım Ses ekleme Video klip gösterimi

Sunumlarda - Grafikler

Sunumlarda - Grafikler

Sunumlarda - Ses “Dr. Evil, I didn’t spend 6 years in evil medical school to be called Mister, thank you very much”

Sunumlarda - Video

Bire bir öğretim Eğitici programlar Zengin motivasyon unsurları Çoklu öğrenme stilleri Sonsuz sabırlı öğretici

Bağımsız Çalışma Zengin kaynakların dağıtımı Zamandan ve mekandan bağımsız

Alıştırma / Test Dikkatli hazırlanmış sorular Hızlı geri bildirim Öğrenci durumunun takip edilmesi

Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı

Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!! Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!

Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!! Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değildir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!

Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Bravo doğru cevap

Oyunlar / Simulasyonlar Gerçek hayatın benzeşimi Risk almadan deneme-yanılma Yüksek motivasyon Karmaşık yeteneklerin kazanımı

Oyunlar / Simulasyonlar

Grup Çalışması Fikir paylaşımı Değişik insan grupları ile çalışma Sosyal çevre edinme Kendi bilgisini yapılandırma

Grup Çalışması Quest Atlantis

Problem Tabanlı Öğrenme Hipotez geliştirme Bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenme İnterneti bilgi avı için kullanma

BDÖ Avantajları Çeşitlilik Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma Tutarlılık Zaman ve mekan Kayıt tutma Bilgisayarın yeteneklerini anlama

BDÖ Kısıtlılıkları Altyapı ve Maliyet Eğitici programların azlığı Yüksek beklentiler önyargısı Gerçek sosyal yaşantıya engel olması Sağlık endişeleri

Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Son söz Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Bilgisayar sadece onu destekleyen bir araçtır!!!

Aktivite Size dağıtılan kartlara Kartları toplayıp bana ulaştırın 5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde nasıl kullanabileceğimize dair görüş 5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde neden kullanmamamıza dair görüş Kartları toplayıp bana ulaştırın

Aktivite Her bir düşünceyi 1 – 5 arası notlandırın 5 = Müthiş!!! Çok sevdim 4 = Güzel 3 = Orta halli 2 = İdare eder 1 = Sevmedim

Aktivite Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Puan Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Fikir 3 _____________________ Fikir 4 _____________________ Fikir 5 _____________________ Toplam puan ____

Nasil Kullaniriz Pekiştirmek amaçlı Kavram eğitimi Öz güvenini arttırır Yazılı Çıktı almak Birden çok duyu organını aktif hale getirmek Hikaye anlatmada Eğitici oyunlar oynatabiliriz İşbirlikçi eğitim Zihinsel oyunlar kullanımı

Niçin kullanmamalıyız İçe kapanıklığa neden olur Gerçek yaşam öğrenmesini kısıtlar Duygusal / sosyal ilişkileri olumsuz yönde etkiler Sağlık sorunları Kavramları algılama konusunda gelişim problemleri Tehlikeli içerik (siteler) Dil gelişimine ket vurur Yaratıcılığı sınırlar (algı değişimi) Oyun karakterleri ile özdeşleştirme Zaman yönetimi eksikliği

Matematik Bölümü için

Matematik eğitiminde kullanılan teknolojiler üç temel başlık altında toplanabilir: 1- Genel teknolojik araçlar: Sadece matematik öğretimindeki gereksinimleri değil, tüm teknolojiyi kapsayan araçlardır. Örneğin, web tabanlı iletişim.

2- Matematik yapmak için teknolojik araçlar: Daha kolay ve doğru matematik yapmak amacıyla geliştirilmiş olan teknolojileri kapsar. Örneğin, elde taşınabilen hesap makineleri ile Excel, istatistiksel programlar ve grafik programları gibi bilgisayar yazılım uygulamaları. 3- Matematik öğretimi için teknolojik araçlar: Öğrencilerin matematik öğrenmelerini geliştirmek amacıyla geliştirilen yazılım programlarıdır. Örneğin, Cabri 3D, Geometri Sketchpad, Geogebra.

MATEMATİK YAZILIMLARI Teknoloji destekli matematik eğitimi, bir takım donanım ve uygun yazılımlar olmadan gerçekleştirilemez. Aydoğmuş’a göre, yazılımlar, işlenecek konunun bilgisayar destekli olarak ele alınması için düzenlenmiş olan bilgisayar programlarıdır.

Hohenwarter ve Fuchs’e göre, bilgisayarlarda matematik yazılımları, matematik öğretiminde yeni anlayışların doğmasına neden olmuştur. Örneğin, öğrenciler bilgiyi kendi başlarına organize ederek özümseyebilirler. Bilgisayara dayalı dinamik geometri ve cebir yazılımları öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilemektedir.

Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlar iki türlüdür. Bunlar: Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS) Dinamik Geometri Yazılımları (DGY)

Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS): Bilgisayar cebir sistemleri, Derive, Mathematica, Maple veya MuPAD gibi, matematik öğretimi için etkili olarak kullanılabilecek teknolojik araçlardır. Bu yazılım paketleri sınıf ortamında buluş yoluyla öğrenme ve deneysel uygulamalar için kullanılabilir.

Bilgisayar cebir sistemleri genel ve özel amaç sistemleri olmak üzere iki kategoriye ayrılmıştır: 1) Genel amaç sistemleri geniş kapsamlı veri yapıları ve matematiksel fonksiyonlar içerirler ve geniş bir alan çeşitliliği içinde problemleri çözebilirler. 2) Özel amaç sistemleri ise sınırlı bir alanda -genellikle matematik veya fizik- problem çözmede etkili olacak şekilde tasarlanmışlardır.

Dinamik Geometri Yazılımları (DGY): Dinamik geometri yazılımları (DGY), Cabri Geometry, Geometer’s Skechpad ve Cinderella gibi geometri için geliştirilmiş çok özel geometri yazılımlarının ortak adıdır. Dinamik geometri yazılımlarının en güçlü ve yaygın olarak kabul edilen öğretici yönü görsel olma özeliğidir.

Dinamik Geometri Yazılımlarını karakterize eden özellikler şöyle sıralanabilir: Geometrik şekiller çok rahatlıkla oluşturulabilir. Oluşturulan şekillerin özelliklerini belirlemek için ölçümler yapılabilir. Şekiller ekran üzerinde sürüklenebilir. Yapı hareket ettirildiğinde daha önce ölçülen nicelikler de dinamik olarak değişir. Dönüşüm geometrisinin tüm konuları çalışılabilir. Bu yazılımlar hiçbir hazır bilgi ve konu içermezler.

http://mail. baskent. edu. tr/~20397259/hasan%20hoca/projeler/flash http://mail.baskent.edu.tr/~20397259/hasan%20hoca/projeler/flash.swf http://gulkrkmz.blogspot.com.tr/2012/04/yaygin-bilgisayar-destekli-egitim.html