Bilgisayar Destekli Öğretim Genel Bakış Hasan Çakır hcakir@indiana.edu
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Öğretim Aracı Olarak Bilgisayarla Yönetim Uygulamaları Öğretimi Destekleyen Uygulamalar
Öğretim teknolojisi ne yapar? Öğrenme süreçlerini anlamak Öğretim yöntemlerini tasarlamak Öğretim tasarımı süreçlerini uygulamak Yapılan öğretim çözümünü değerlendirmek Bütün bunlarda teknolojiyi kullanmak
Bilgisayar ve Öğretim Kullanım Amacı Örnek Kullanım İdari Amaçlı Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler
Bilgisayar ve Internet
Bilgisayar ve Internet
Öğretim Yöntemleri Ders verme / Sunum Gösterme / modelleme Bire bir öğretme Alıştırma, test, geri bildirim Bağımsız çalışma Tartışma Grup çalışması Oyunlar Simulasyonlar Problem tabanlı öğrenme
Sunumlarda Görsel tasarım Ses ekleme Video klip gösterimi
Sunumlarda - Grafikler
Sunumlarda - Grafikler
Sunumlarda - Ses “Dr. Evil, I didn’t spend 6 years in evil medical school to be called Mister, thank you very much”
Sunumlarda - Video
Bire bir öğretim Eğitici programlar Zengin motivasyon unsurları Çoklu öğrenme stilleri Sonsuz sabırlı öğretici
Bağımsız Çalışma Zengin kaynakların dağıtımı Zamandan ve mekandan bağımsız
Alıştırma / Test Dikkatli hazırlanmış sorular Hızlı geri bildirim Öğrenci durumunun takip edilmesi
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı
Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!! Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!
Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!! Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değildir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Bravo doğru cevap
Oyunlar / Simulasyonlar Gerçek hayatın benzeşimi Risk almadan deneme-yanılma Yüksek motivasyon Karmaşık yeteneklerin kazanımı
Oyunlar / Simulasyonlar
Grup Çalışması Fikir paylaşımı Değişik insan grupları ile çalışma Sosyal çevre edinme Kendi bilgisini yapılandırma
Grup Çalışması Quest Atlantis
Problem Tabanlı Öğrenme Hipotez geliştirme Bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenme İnterneti bilgi avı için kullanma
BDÖ Avantajları Çeşitlilik Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma Tutarlılık Zaman ve mekan Kayıt tutma Bilgisayarın yeteneklerini anlama
BDÖ Kısıtlılıkları Altyapı ve Maliyet Eğitici programların azlığı Yüksek beklentiler önyargısı Gerçek sosyal yaşantıya engel olması Sağlık endişeleri
Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Son söz Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Bilgisayar sadece onu destekleyen bir araçtır!!!
Aktivite Size dağıtılan kartlara Kartları toplayıp bana ulaştırın 5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde nasıl kullanabileceğimize dair görüş 5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde neden kullanmamamıza dair görüş Kartları toplayıp bana ulaştırın
Aktivite Her bir düşünceyi 1 – 5 arası notlandırın 5 = Müthiş!!! Çok sevdim 4 = Güzel 3 = Orta halli 2 = İdare eder 1 = Sevmedim
Aktivite Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Puan Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Fikir 3 _____________________ Fikir 4 _____________________ Fikir 5 _____________________ Toplam puan ____
Nasil Kullaniriz Pekiştirmek amaçlı Kavram eğitimi Öz güvenini arttırır Yazılı Çıktı almak Birden çok duyu organını aktif hale getirmek Hikaye anlatmada Eğitici oyunlar oynatabiliriz İşbirlikçi eğitim Zihinsel oyunlar kullanımı
Niçin kullanmamalıyız İçe kapanıklığa neden olur Gerçek yaşam öğrenmesini kısıtlar Duygusal / sosyal ilişkileri olumsuz yönde etkiler Sağlık sorunları Kavramları algılama konusunda gelişim problemleri Tehlikeli içerik (siteler) Dil gelişimine ket vurur Yaratıcılığı sınırlar (algı değişimi) Oyun karakterleri ile özdeşleştirme Zaman yönetimi eksikliği
Matematik Bölümü için
Matematik eğitiminde kullanılan teknolojiler üç temel başlık altında toplanabilir: 1- Genel teknolojik araçlar: Sadece matematik öğretimindeki gereksinimleri değil, tüm teknolojiyi kapsayan araçlardır. Örneğin, web tabanlı iletişim.
2- Matematik yapmak için teknolojik araçlar: Daha kolay ve doğru matematik yapmak amacıyla geliştirilmiş olan teknolojileri kapsar. Örneğin, elde taşınabilen hesap makineleri ile Excel, istatistiksel programlar ve grafik programları gibi bilgisayar yazılım uygulamaları. 3- Matematik öğretimi için teknolojik araçlar: Öğrencilerin matematik öğrenmelerini geliştirmek amacıyla geliştirilen yazılım programlarıdır. Örneğin, Cabri 3D, Geometri Sketchpad, Geogebra.
MATEMATİK YAZILIMLARI Teknoloji destekli matematik eğitimi, bir takım donanım ve uygun yazılımlar olmadan gerçekleştirilemez. Aydoğmuş’a göre, yazılımlar, işlenecek konunun bilgisayar destekli olarak ele alınması için düzenlenmiş olan bilgisayar programlarıdır.
Hohenwarter ve Fuchs’e göre, bilgisayarlarda matematik yazılımları, matematik öğretiminde yeni anlayışların doğmasına neden olmuştur. Örneğin, öğrenciler bilgiyi kendi başlarına organize ederek özümseyebilirler. Bilgisayara dayalı dinamik geometri ve cebir yazılımları öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilemektedir.
Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlar iki türlüdür. Bunlar: Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS) Dinamik Geometri Yazılımları (DGY)
Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS): Bilgisayar cebir sistemleri, Derive, Mathematica, Maple veya MuPAD gibi, matematik öğretimi için etkili olarak kullanılabilecek teknolojik araçlardır. Bu yazılım paketleri sınıf ortamında buluş yoluyla öğrenme ve deneysel uygulamalar için kullanılabilir.
Bilgisayar cebir sistemleri genel ve özel amaç sistemleri olmak üzere iki kategoriye ayrılmıştır: 1) Genel amaç sistemleri geniş kapsamlı veri yapıları ve matematiksel fonksiyonlar içerirler ve geniş bir alan çeşitliliği içinde problemleri çözebilirler. 2) Özel amaç sistemleri ise sınırlı bir alanda -genellikle matematik veya fizik- problem çözmede etkili olacak şekilde tasarlanmışlardır.
Dinamik Geometri Yazılımları (DGY): Dinamik geometri yazılımları (DGY), Cabri Geometry, Geometer’s Skechpad ve Cinderella gibi geometri için geliştirilmiş çok özel geometri yazılımlarının ortak adıdır. Dinamik geometri yazılımlarının en güçlü ve yaygın olarak kabul edilen öğretici yönü görsel olma özeliğidir.
Dinamik Geometri Yazılımlarını karakterize eden özellikler şöyle sıralanabilir: Geometrik şekiller çok rahatlıkla oluşturulabilir. Oluşturulan şekillerin özelliklerini belirlemek için ölçümler yapılabilir. Şekiller ekran üzerinde sürüklenebilir. Yapı hareket ettirildiğinde daha önce ölçülen nicelikler de dinamik olarak değişir. Dönüşüm geometrisinin tüm konuları çalışılabilir. Bu yazılımlar hiçbir hazır bilgi ve konu içermezler.
http://mail. baskent. edu. tr/~20397259/hasan%20hoca/projeler/flash http://mail.baskent.edu.tr/~20397259/hasan%20hoca/projeler/flash.swf http://gulkrkmz.blogspot.com.tr/2012/04/yaygin-bilgisayar-destekli-egitim.html