«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Yeniden Yerleşim Planlaması
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
PROJE TEKLİFİ HAZIRLAMA
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kalite güvencesi: Yüksek kaliteli MTE'nin desteklenmesi - AB perspektifi.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
24 Kalite yönetimi.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hayat Boyu Öğrenme ve Kalite Güvencesi Evi Thomas Gruber Almanya Mesleki.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
Prof. Dr. Ulvi ŞEKER MERZİFON/AMASYA
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Örgütsel bilgi kullanımı
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Toplam Kalite Yönetimi
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yazılım Mühendisliği Standartları
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ» Leonardo da Vinci Tematik İzleme Toplantısı 19-20 Aralık 20121 Ankara

Sunuş Planı Kalite Kültürü Kalite Güvencesi Yöntemleri Kalite Yönetim Sistemleri EQAVET Kalite Döngüsü

Kalite Kültürü Kalite güvencesi politikalarının merkezindedir. Kalite güvencesi ve gelişimini her düzeyde destekleyen kapsayıcı bir örgütsel kültürdür. Zaman, özen ve kaynak gerektirir . Resmi ve bürokratik yapı ve işlemlerin ötesindedir. İyileştirme odaklı bir kalite kültürünün güçlendirilmesi, kurumsal kalite güvencesindeki kalite döngüsünün tamamlanmasına yardımcı olur.

Kalite Güvencesi Yöntemleri Öz Değerlendirme Dış Değerlendirme Akreditasyon Kalite Güvencesi Yöntemleri: herhangi bir MEÖ kurumu tarafından ortaya konan kalitenin sağlanmasını ve geliştirilmesini amaç edinen belli bir entegre politikalar, prosedürler, kurallar, kriterler, araçlar ve teyit edici enstrümanlar ve mekanizmalar setidir. En çok kullanılan kalite güvencesi yöntemleri: öz değerlendirme (self-evaluation/self-assessment), dış değerlendirme ve akreditasyondur. Bunlar ulusal ve Avrupa kalite güvence politikalarının merkezinde olan yöntemlerdir. Üçü de EQAVET ile yakından ilişkilendirilebilir ve ilişkilendirilmelidir de. Bu üç yöntem birbiriyle oldukça ilişkilidir: Öz değerlendirme daha sonraki dış değerlendirme ve akreditasyonun temelidir; emsal değerlendirmesinde iç ve dış değerlendirme çeşitli aşamaları kapsayan bir prosedürde birleştirilir. Öz değerlendirme, yıllardır ulusal seviyede ve Avrupa seviyesinde teşvik edilen en önemli yöntemdir. Birçok ülkede kalite yönetim sistemleri özellikle kamu sektöründe eğitim kurumlarında öz değerlendirmenin geliştirilmesine odaklanmıştır. Öz-değerlendirme genellikle kalite güvence/yönetim sistemi oluşturmada ilk aşamayı oluşturur.

Yeni bir Yöntem olarak Emsal Değerlendirme: «Kritik arkadaşlar» dış değerlendirmeye ayrı bir kalite katar; sürece saha bilgisini ve uzmanlığını getirir. Emsal, değerlendirilen ile eşittir (benzer kurumlarda çalışan meslektaşlar). Emsalin kullanılması, uzmanların yaptıkları işin kalitesiyle ilgili sorumluluğu üstlenmelerini pekiştirir. Ayrıca bu yöntem ucuz bir yöntemdir.

Kalite Yönetim Sistemleri Tanım: Bir örgütü kaliteye yönelik olarak yönetmek ve kontrol etmek için koordineli olarak yapılan faaliyetler. Kaliteye dönük olarak yönetim ve kontrol; genellikle kalite politikasını ve hedeflerini, kalite planlamasını, kalite kontrolünü, kalite güvencesini ve kalite iyileştirmelerini içerir. Kalite yönetim sistemi, mesleki eğitimi sürekli iyileştirmek üzere; planlama, uygulama, değerlendirme ve gözden geçirme arasında dengeli bir ilişki kuran kalite döngüsüne dayalı bir araç olarak görülmelidir. Örnek: TKY, ISO 9001, EFQM Mükemmellik Modeli. Tanım: Bir örgütü kaliteye yönelik olarak yönetmek ve kontrol etmek için koordineli olarak yapılan faaliyetler. Kaliteye dönük olarak yönetim ve kontrol genellikle kalite politikasını ve hedeflerini, kalite planlamasını, kalite kontrolünü, kalite güvencesini ve kalite iyileştirmelerini içerir. Toplumun Hızla değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini ve gereklerini karşılamak, memnuniyeti artırmak için eğitim-öğretim hizmetinin etkinliği ve etkililiğinin düzenli olarak verilere dayalı bir biçimde değerlendirilmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesi zorunludur. İşte kalite yönetim sistemi bunu başarmak için bir araçtır. Kalite yönetim sistemi, MEÖ ve YE’ni sürekli iyileştirmek üzere; planlama, uygulama, değerlendirme ve gözden geçirme arasında dengeli bir ilişki kuran kalite döngüsüne dayalı bir araç olarak görülmelidir. Bu çerçevede, kalite yönetim sistemi, MEÖ’nün performansını ve kalitesini sağlayan, izleyen ve iyileştiren entegre politikalar, prosedürler, kurallar, kriterler, göstergeler, araçlar ve teyit edici enstrümanlar ve mekanizmalar içeren sistematik bir yaklaşımı işaret eder.

EQAVET Kalite Döngüsü-1 18 Haziran 2009 tarihli Mesleki Eğitim ve Öğretimde bir Avrupa Kalite Güvencesi Referans Çerçevesinin Kurulmasına ilişkin Tavsiye EQAVET Çerçevesi kaliteye ilişkin sistematik bir yaklaşım ortaya koymaktadır. Ulusal mesleki eğitim ve öğretim sistemleri için EQAVET Çerçevesi (kalite kriterleri olarak bileşenleri, tanımlayıcı göstergeleri ve 10-gösterge) kalite yönetim sistemlerinin daha yapılandırılmış bir şekilde uygulanması için katalizör rolü oynayabilir. Tanım: Bir örgütü kaliteye yönelik olarak yönetmek ve kontrol etmek için koordineli olarak yapılan faaliyetler. Kaliteye dönük olarak yönetim ve kontrol genellikle kalite politikasını ve hedeflerini, kalite planlamasını, kalite kontrolünü, kalite güvencesini ve kalite iyileştirmelerini içerir. Toplumun Hızla değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini ve gereklerini karşılamak, memnuniyeti artırmak için eğitim-öğretim hizmetinin etkinliği ve etkililiğinin düzenli olarak verilere dayalı bir biçimde değerlendirilmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesi zorunludur. İşte kalite yönetim sistemi bunu başarmak için bir araçtır. Kalite yönetim sistemi, MEÖ ve YE’ni sürekli iyileştirmek üzere; planlama, uygulama, değerlendirme ve gözden geçirme arasında dengeli bir ilişki kuran kalite döngüsüne dayalı bir araç olarak görülmelidir. Bu çerçevede, kalite yönetim sistemi, MEÖ’nün performansını ve kalitesini sağlayan, izleyen ve iyileştiren entegre politikalar, prosedürler, kurallar, kriterler, göstergeler, araçlar ve teyit edici enstrümanlar ve mekanizmalar içeren sistematik bir yaklaşımı işaret eder.

EQAVET Kalite Döngüsü-2 Döngünün 4 aşaması-Planlama, Uygulama, Değerlendirme ve Gözden Geçirme- kalite iyileştirmenin temel döngüsünü (the PDCA cycle) izler. Bu dört aşama, gösterge niteliğindeki tanımlayıcılar ile desteklenir. Bunlar birlikte mesleki eğitimin ortak çekirdek kalite kriterlerini oluşturur. Bunlar kalite güvencesi sistemlerini mesleki eğitime özgü hale getirirler. Tanım: Bir örgütü kaliteye yönelik olarak yönetmek ve kontrol etmek için koordineli olarak yapılan faaliyetler. Kaliteye dönük olarak yönetim ve kontrol genellikle kalite politikasını ve hedeflerini, kalite planlamasını, kalite kontrolünü, kalite güvencesini ve kalite iyileştirmelerini içerir. Toplumun Hızla değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini ve gereklerini karşılamak, memnuniyeti artırmak için eğitim-öğretim hizmetinin etkinliği ve etkililiğinin düzenli olarak verilere dayalı bir biçimde değerlendirilmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesi zorunludur. İşte kalite yönetim sistemi bunu başarmak için bir araçtır. Kalite yönetim sistemi, MEÖ ve YE’ni sürekli iyileştirmek üzere; planlama, uygulama, değerlendirme ve gözden geçirme arasında dengeli bir ilişki kuran kalite döngüsüne dayalı bir araç olarak görülmelidir. Bu çerçevede, kalite yönetim sistemi, MEÖ’nün performansını ve kalitesini sağlayan, izleyen ve iyileştiren entegre politikalar, prosedürler, kurallar, kriterler, göstergeler, araçlar ve teyit edici enstrümanlar ve mekanizmalar içeren sistematik bir yaklaşımı işaret eder.

EQAVET Kalite Döngüsü-3 EQAVET Kalite Döngüsünün Aşamaları Ortak Çekirdek MEÖ Kalite Kriterleri   Planlama Açık amaçlar ve belirlenen amacı gerçekleştirmeye yönelik tutarlı planlama Sistematik bir kalite yaklaşımının varlığı Uygulama Bir uygulama planının varlığı Kaynakların ve sorumlulukların açık bir şekilde tahsisi Değerlendirme İyi tanımlanmış bir değerlendirme sisteminin ve sistematik bir değerlendirme stratejisinin varlığı Değerlendirme için tutarlı ve hesap verebilir bir yöntemin kullanılması Gözden Geçirme Değerlendirme sonuçları, geri bildirim mekanizmaları ve planlama süreci arasında görünür ve belgelendirilmiş bir bağlantı Tanım: Bir örgütü kaliteye yönelik olarak yönetmek ve kontrol etmek için koordineli olarak yapılan faaliyetler. Kaliteye dönük olarak yönetim ve kontrol genellikle kalite politikasını ve hedeflerini, kalite planlamasını, kalite kontrolünü, kalite güvencesini ve kalite iyileştirmelerini içerir. Toplumun Hızla değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini ve gereklerini karşılamak, memnuniyeti artırmak için eğitim-öğretim hizmetinin etkinliği ve etkililiğinin düzenli olarak verilere dayalı bir biçimde değerlendirilmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesi zorunludur. İşte kalite yönetim sistemi bunu başarmak için bir araçtır. Kalite yönetim sistemi, MEÖ ve YE’ni sürekli iyileştirmek üzere; planlama, uygulama, değerlendirme ve gözden geçirme arasında dengeli bir ilişki kuran kalite döngüsüne dayalı bir araç olarak görülmelidir. Bu çerçevede, kalite yönetim sistemi, MEÖ’nün performansını ve kalitesini sağlayan, izleyen ve iyileştiren entegre politikalar, prosedürler, kurallar, kriterler, göstergeler, araçlar ve teyit edici enstrümanlar ve mekanizmalar içeren sistematik bir yaklaşımı işaret eder.

EQAVET Kalite Döngüsü-4 Planlama Sistematik bir kalite yaklaşımının varlığı ISO 9001, EFQM Mükemmellik Modeli Gözden Geçirme Değerlendirme sonuçları ve planlama süreci arasında bağlantı Uygulama Bir uygulama planının varlığı Tanımlayıcılar 10-Gösterge Değerlendirme İyi tanımlanmış bir değerlendirme sisteminin varlığı Öz-Değerlendirme Dış Değerlendirme Akreditasyon Emsal Değerlendirmesi