ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI
PROGRAM GELİŞTİMENİN PLANLANMASI VE İHTİYAÇ BELİRLEME
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
MERHABA.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MERHABA.
Özel Öğretim Yöntemleri
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
PROGRAM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MERHABA.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
MERHABA.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
PERSONEL GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Öğretimin Planlanması
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ Ünitenin Hedefleri Tyler Modeli’ni kavrayabilme Taba Modeli’ni kavrayabilme Tyler-Taba Modeli’ni açıklayabilme Türkiye’de kullanılan program geliştirme modellerini kavrayabilme

KONULAR Tyler Modeli Taba Modeli Taba-Tyler Modeli Türkiye’de kullanılan program geliştirme modeli

KAYNAKLAR Birey: bireyin ihtiyaçları göz önünde tutulmalıdır. Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor vb. Konu alanı: bilimsel gerçeklikle ne derece uyumludur. O alanla ilgili en önemli davranışları içine almalıdır. Toplum: kültürel gerçek önemlidir. Toplumun siyasal, ekonomik ve toplumsal sistemleri incelenmelidir. SÜZGEÇLER Eğitim felsefesi: temele alınan felsefeye göre saptanan hedefler, yine aynı felsefenin savunduğu mantığa göre süzgeçten geçirilir. Öğrenme Psikolojisi: öğrencinin gelişim düzeyine uygun mu? öğrenilebilir mi? Aynı zamanda öğretilebilir mi?

ÜNİTE 6: PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI Ünitenin hedefleri Program geliştirme çalışmasındaki aşamalar bilgisi Progam geliştirme gruplarını açıklayabilme Program geliştirme gruplarının görevlerini açıklayabilme Program geliştirme çalışmalarında planlama işlemlerini kavrayabilme Program geliştirme çalışmalarında ihtiyaç belirlemenin önemini açıklayabilme Program geliştirme çalışmalarında ihtiyaç belirlemenin yöntemlerini kavrayabilme

KONULAR Program Geliştirme Aşamaları Program Geliştirme Grupları ve Görevleri Program Geliştirme Çalışmalarının Planlanması İhtiyaç Analizi

Bir program geliştirme çalışmasında genel olarak şu yol izlenir Grupların oluşturulması Çalışma planının yapılması İhtiyaç analizi ve değerlendirme Kesinleşmiş hedeflere ulaşılması ile birlikte program tasarısı hazırlama, içerik seçme ve düzenleme Programın denenmesi ve düzeltilmesi Ülke geneline yaygınlaştırılması

Program Geliştirme Grupları Program karar ve koordinasyon grubu Program çalışma grubu Program danışma grubu

Program Karar ve Koordinasyon Grubu Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütü temsilcileri Program Geliştirme Alan Uzmanı (Üniversiteden) Öğretmen örgütlerinin temsilcisi Konu alanı uzman ve temsilcisi ( Bakanlık ve Üniv.) Kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri İşçi ve işveren temsilcileri Meslek odası ve birliğinin temsilcileri Veli temsilcileri Öğrenci temsilcileri

Program Karar ve Koordinasyon Grubunun Görevi Ülkede hangi alanlarda program geliştirme çalışmaları yapılacağına karar vermek, Ülkede başat olan eğitim felsefesinin programlara yansıtılmasını sağlamak, Hazırlanan programları kabul etmek ya da değiştirilmesine karar vermek, Tüm program geliştirme çalışmalarını koordine etmektir.

Program Çalışma Grubu Program Çalışma Grubu Görevi: Program geliştirme uzmanı Ölçme değerlendirme uzmanı Konu alanı uzmanı ( Üniversiteden) Branj ( Alan ) öğretmeni / uygulayıcı Program Çalışma Grubu Görevi: Eğitim programının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi çalışmalarında sürekli ve tam zamanlı olarak görev yapmaktır

Program Danışma Grubu Eğitim psikoloğu Eğitim felsefecisi Eğitim sosyoloğu Eğitim ekonomisti Eğitim denetçisi (müfettiş) Eğitim teknoloğu Okul yöneticisi İletişim uzmanı Konu alanı uzmanları

Program Danışma Grubu Görevi Eğitim programlarının hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğelerinin belirlenmesinde çalışma grubuna danışmanlık hizmeti vermektir. Program geliştirme çalışmalarında sürekli olarak bulunmazlar. ihtiyaç duyulduğu durumlarda fikirleri alınır.

PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARININ PLANLANMASI Program geliştirme çalışmalarına başlamadan önce bu çalışmaların planlanması gereklidir. Bu planın ise bir kart üzerinde gösterilmesinde yarar vardır. Bu çalışmaları; İşlem – zaman ya da PERT- işlem ağı şeklinde göstermek mümkün olabilir

PROGRAM GELİŞTİRME İŞLEM – ZAMAN ÇİZELGESİ AYLAR MART NİSAN MAYIS HAFTALAR 1 2 3 4   İşlem-Basamakları Planlama İhtiyaç Analizi Hedef Yazımı Davranış Yazımı İçerik Analizi Belirtke Tablosu Eğitim Durumu Düzey Belirleme Testi İzleme Testleri Uygulama Kılavuzu Raporlaştırma

PERT İŞLEM AĞI ŞEMASI

İHTİYAÇ SAPTAMADA TEMEL SORUNLAR Genel Durum nedir? Öğrencilerle ilgili veriler nelerdir? Ders kitaplarının içeriği nasıldır?

İHTİYAÇ ANALİZİ YAKLAŞIMLARI Farklar Yaklaşımı Var olan başarı durumu İle beklenen başarı durumu arasındaki farkı ortaya çıkarır. Demokratik Yaklaşım İhtiyaç, toplumdaki baskı gruplarının isteklerinden hareketle ortaya çıkar. Toplumdaki çoğunluk ne isterse o alanda çalışma yapılır. Analitik Yaklaşım Gelecekte ortaya çıkması muhtemel durumlardan yola çıkarak ihtiyacın belirlenmesidir. Betimsel Yaklaşım Bir nesnenin yokluğu ile ortaya çıkacak zararlar ve o nesnenin varlığının ortaya koyacağı yararlardan hareketle ihtiyaç belirlenir.

İhtiyaç değerlendirmesinde kullanılan başlıca teknikler şunlardır: 1. Delphi ( Anket ) Tekniği 2. Progel / Dacum Tekniği 3. Gözlem Tekniği 4. Meslek İş Analizi 5. Ölçme Araçları-Testler 6. Görüşme-Grup Toplantıları 7. Kaynak Tarama

1. Delphi Tekniği ( Anket Tekniği ) : Konu ile ilgili seçilmiş uzmanların ( en az 100 ) görüşlerinin alınması ve ortak görüş sağlanmasıdır. Konu ile ilgili uzman kişilere mektup veya e-mail gönderilir ve görüşleri alınır. Alınan cevaplarda bir gruplama yapılır. Daha çok geleceğe yönelik tahminlerde bulunma için yapılır

2. Progel - Dacum Tekniği Bir işin yapılabilmesi için bireylerin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini ortaya çıkaran bir tekniktir. Uzmanları tarafından işin gerekleri çıkarılır. Daha kısa zamanda sonuçları alınır.

3. Gözlem Kişileri gözleyerek bilgi toplama yoludur. Okul merkezlidir. Gözlem yaparken doğal gözlem tercih edilmelidir. Özellikle psikomotor becerilerin belirlenmesinde kullanılır. Gözlemler gözlem formuna işlenir

4.Meslek ( İş ) Analizi Söz konusu mesleğe ait iş ve işlem basamaklarını belirlemek için yapılır. İş alt basamaklara ayrılır. Alt basamaklar bilişsel, duyuşsal ve devinişsel basamaklardan oluşur.

5. Testler / Ölçme Araçları Eğitimde test, bireyde aranan özelliklerin ne miktarda var olduğunu belirlemek üzere yapılan işlemlerdir. Programın girişinde ya da sonunda öğrenciye uygulanan (Başarı Testi) veya program sürecinde uygulanan (İzleme Testleri) sayesinde öğrenme ihtiyaçlarını belirlemek mümkündür.

6. Görüşme / Grup Toplantıları Görüşme yoluyla öğrenenlerin ve programla ilgili olabilecek tüm katılımcıların program hakkındaki görüş ve tepkileri belirlenir. Görüşme, yüz yüze olabileceği gibi anket formları, tele konferans ya da internet aracılığı ile de olabilir.

7. Kaynak / Literatür Tarama Son yıllarda yurt içi ve yurt dışındaki eğilimler, bilimsel çalışmalar, mevcut programa ilişkin verilen raporlar değerlendirilerek mevcut program incelenmektedir.

Raporların değerlendirilmesi İhtiyaç değerlendirme çalışmalarında en etkin yollardan biriside denetçilerin hazırladıkları raporların değerlendirilmesidir. Sağlıklı bir değerlendirme gerçek ihtiyaçların ortaya çıkmasını sağlayabilir.