Müslüman dünyasının genel durumu Kan döken insan ve insanlığı tüketen hırs ve iktidar tutkusu Silah ve teknolojinin kıskacında insanlığın ifsadı ve ıslahı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TBMM Türkiye-Filistin Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı Hüseyin TANRIVERDİ sunar…
Advertisements

KAZANIMLAR 6. Türk Silahlı Kuvvetlerinin önemini ve görevlerini kavrar.
ÇANAKKALE SAVAŞI.
◦ Siyasi ◦ Ekonomik ◦ Askeri ◦ Sosyokültürel ◦ Çevre.
PYD’nin Suriye’nin Kuzeyindeki Faaliyetleri ve Türkiye
IRAK TÜRKLERİ VE İNSAN HAKLARI
Sessiz tanık … İran – Irak savaşı FOTOGRAFLAR: RAMAZAN ÖZTÜRK SESSİZ TANIK İRAN – IRAK SAVAŞI.
Prof.Dr.Erol Güngör.İO T.C İNKİLAP VE ATATÜRKÇÜLÜK DÖNEM ÖDEVİ
GENELGELER VE KONGRELER
APO'YU TÜRKİYE'YE PAKETLEMELERİNİN NEDENİ ŞİMDİ ANLAŞILDI MI ?
ÇANAKKALE ASKERLERİ YAZAN:YAŞAR UZUN.
ABD İŞGALİ SONRASI IRAK’TA MİLLİ GÜVENLİĞİN KURUMSALLAŞMA SORUNU
ÇANAKKALE SAVAŞI OKAN KAZAKLAR 9-C 548.
ŞEHİTLERİN PEYGAMBERİ HZ. MUHAMMED “ Kim sıdk ile Allah'tan şehid olmayı taleb ederse, Allah onu şehidlerin derecesine ulaştırır, yatağında ölmüş bile.
BAŞKENT İKTİSATÇILAR DERNEĞİ GENEL MERKEZİ
ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ SONRASINDA TÜRK DIŞ POLİTİKASI
FAALİYETLER 24 MAYIS 2013 – 15 KASIM 2013
İlköğretim Matematik Öğretmenliği…
İSRAİL MASONU BU SLAYT GÖSTERİSİNDE İSRAİL MASONU İLE İLGİLİ BİLGİLER YER ALMAKTADIR. BU BİLGİLER GERCEK BİR NİTELİK TAŞIMAMAKLA BİRLİKTE BİR İNTİKAM SAVAŞIDIR.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI DÜNYA
ÇANAKKALE SAVAŞI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KÖRFEZ SAVAŞLARI ve DOĞAL KAYNAKLARIMIZ
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
Dönemlere Ayrılma Her dönüm noktası, hem yeni bir gelişmenin başlangıç noktası, hem de bir önceki gelişmenin doruk noktası olmaktadır.
TANZİMAT DÖNEMİ.
KONTROL İZLEYİCİDE Her şeye rağmen muhakkak bir Nur’a doğru yürümekteyiz. Bende bu imanı yaşatan kuvvet, yalnız aziz memleket ve milletim hakkındaki.
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
HABERLER. Başbakan Riyad dönüşü uçakta, Irak Cumhurbaşkanı Celal Talabani’yle görüşme konusunda çok önemli bir bilgi veriyor. Erdoğan, "Kerkük’ün Irak’ın.
Bizler bugüne kadar, Kurtuluş Savası denince aklımıza hiç
KURTULUŞ SAVAŞI CEPHELERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MAZLUM MİLLETLER
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
AK PARTİ GENEL MERKEZ KADIN KOLLARI DIŞ İLİŞKİLER BAŞKANLIĞI
27 Mayıs 1960 Darbesi.
Savaş neden yapılıyor ? Kaynak : Modeller ve Doğal Kaynaklar Yönetimi 1- Kurs Notları Milano Teknik Üniversitesi.
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ.
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
A Kartallar Diyarı RNAVUTLUK.
Cepheden Cepheye Mustafa Kemal
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUSUN ÖNEMİ
Sosyal Bilgiler BEYLİKTEN DEVLETE
Osmanlıcılık Nedir? Osmanlıcılık, Meşrutiyet veya Anayasal Monarşi rejimini benimseyen ve hükümdarın yetkilerinin anayasa ve halkoyuyla seçilen meclis.
TÜRKİYE ORTADOĞU İLİŞKİLERİ VE SURİYE KRİZİ
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞU
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
ATATÜRK’ÜN GÖREV ALDIĞI SAVAŞLAR
ULS2008 ULUSLARARASI GÜVENLİK KURAMLARI ve ANALİZİ
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
TÜRKİYE KÜRESEL PROJELERİN HEDEFİDİR.  BÜYÜK ORTA DOĞU PROJESİ (ABD)  BİZANS PROJESİ (AB ÜLKELERİ)  SİYONİST PROJE (İSRAİL) TERÖRÜN ALTINDAKİ GERÇEK.
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
Türban Türkiye’nin başına nereden musallat oldu ? Cevap : İki kutuplu dünyada ABD dinsizliği savunan Rusya’ya karşı din kozunu kullanmak istedi. Ve 1945’den.
SSCB’NIN KURULUŞU VE BOLŞEVİK İHTİLALİ
UNUTULAN ZAFER KUTÜL AMARE ZAFERİ 100.YIL.
TOKİ TURGUT ÖZAL İMAM HATİP ORTAOKULU
(E)Tuğg.Doç.Dr. Oktay Bingöl
Hz. Muhammed.
(E)Tuğg.Doç.Dr. Oktay Bingöl
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU / Osmanlı Devleti’nin Hızlı Yükselme Sebepleri.
Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
TANZ İ MAT FERMANI. TANZ İ MAT NED İ R ?  Tanzimat kelimesi “düzenleme” anlamına gelmektedir.
ETNİK KİMLİKLER VE MEDYADA SUNUMU: SURİYELİ SIĞINMACILAR ÖRNEĞİ
1. DÜNYA SAVAŞI VE SONUÇLARI
Cumhuriyetimizin Kurucusu… Mustafa Kemal ATATÜRK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Müslüman dünyasının genel durumu Kan döken insan ve insanlığı tüketen hırs ve iktidar tutkusu Silah ve teknolojinin kıskacında insanlığın ifsadı ve ıslahı noktasında sorumluluklarımız “Bir vücüdun azaları gibi acıyı hıssetmek” lakin vucudumuz paramparca Ulus devlet ve sistemleriyle imtihanımız Müslüman Kürtlerin zalimlerinin farklılığı

SOYKIRIMIN “GANİMET” İLAN EDİLDİĞİ HAREKAT: “ENFAL” ’de altı ayrı Kürt bölgesinde yürütülen sekiz eşgüdümlü bir askeri saldırıya verilen addır. Katliam operasyonuna Kuran’da geçen bir sure adının verilmesi Enfal harekâtı, Baas rejiminin iktidarı ele geçirmesiyle uygulamaya konulan bir Araplaştırma politikasıdır. Baskı ve sindirme politikası ve zorunlu göç

Kürt kaynaklarına göre operasyon sırasında ölenlerin sayısı ’dir. “Uluslararası Soykırım Araştırmaları Merkezi”nde çalışan Süleymaniyeli Dr. Hardi Choman’ın tezine göre, 1968’den Halepçe’ye kadar Kürt öldürüldü. 60 bin çocuk yetim, 35 bin kadın da dul kaldı. “Kimyasal Ali” lakaplı Ali Hasan el-Mecit mahkeme sırasında: “Nereden çıkıyor bu abartılmış 180 bin rakamı? 100 binden fazla olmamıştır!” Göç eden veya başka ülkelere sığınmacı olarak giden 110 bin sığınmacıdan kala kala 30 bin kişi kalmıştır. Kadın ve çocukların toplama kamplarındaki ölümüne yaşamları, on binlerce kayıp vakaları, darmadağın olmuş binlerce aile… En acısı Genç Kürt kızlarının akıbetleridir..

“Gizli ve acil 20/12/1989 tarihli belgede şöyle söyleniyor: Siyasi komutanlığın bize verdiği yetkiye dayanarak, Enfal operasyonlarının birinci ve ikinci hamlelerini yaptık. Bu operasyonlarda toplu bir şekilde şahıslar ve yaşları arasında kızları ele geçirdik. Bize verdiğiniz talimatlara göre, bazılarını Mısır’daki gece kulüplerine ve genelevlere gönderdik. İstediğiniz üzere kızların adlarını ve karşılarında yaşları belirlenen listeyi size gönderiyoruz. Bilginiz için arz ederiz.”

Enfal Harekatı sırasında uygulanan soykırım planı, Nazilerin Yahudilere karşı uyguladığı soykırım uygulamalarıyla birçok benzerlik arz ediyor. Raul Hilberg’in deşifre ettiği Nazi soykırımı projesinin ‘dağınık bir grubu imha etme’ yöntemi Saddam rejimi tarafından kusursuzca uygulandı. Nazi soykırım planına göre, önce bir grup, yani kurbanlar tanımlanmalı, ondan sonra dağınık oldukları için bir araya getirilmeli, son olarak da ortadan kaldırma işlemi uygulanmalı.

HALEPÇE’NİN KONUMU VE TARİHÇESİ “Şairler Diyarı“ndan “Gökten ölümün yağdığı yer”e veya “Ortadoğu’nun Hiroşiması” Bölgesel Kürdistan Yönetimi toprakları içerisinde içerisinde, Süleymaniye şehrinin kuzeyinde bir kent. İran sınırına uzaklığı sadece 16 kilometredir. Katliam öncesi 87.ooo olan Halepçe’nin şuan ki nüfusu ’dir. Halepçe de yaşayan nüfusun hemen hemen hepsi Kürt’tür. Şehrin tarihi, Miladi 1700’lü yıllara kadar yani; Osmanlı Devletinin Şehrezor bölgesi ve Baban Emirliğinin Süleymaniye de ki hâkimiyetine kadar dayanıyor.

İRAN- IRAK SAVAŞINDAN ÖNCE HALEPÇE 1889’dan itibaren İngiltere’nın nüfuzu bölgede artarken 1921 yılında Şeyh Reşit Ebabili ve Şeyh Mahmudê Berzenci komutasında Halepçe bölgesindeki Kürtler İngiliz kuvvetlerine karşı savaşmıştır. 1935’ten itibaren “Heywa El Emel”, 1945 senesinde “Irak Komünist Partisi” ve “Kürdistan Demokrat Partisi” ve 1954’de Halepçe’de Şeyh Mahmud Es-Savvaf, “İhvan’ül Müslimin Cemaati”nin çalışmalarına başlamıştır. Şeyh Osman Halebcevi liderliğindeki “el-Hareke’ül İslamiyye fi-Kürdistani’l Irak” da bu dönemde Halepçe’de oldukça güçlüydü. “ Baas yönetimi, aynı süreç içerisinde “İhvan-ı Müslimin” üzerine giderek 1971 yılında söz konusu yapılanmanın tamamen çözülmesine sebep olmuştur. "Afganistan cihadı’yla 1980’’de “El-Ceyş’ul İslami El- Kurdistani/İslami Kürdistan Ordusu” adında silahlı bir grup kurulmuştur. 1987’’de İran’ın yardımıyla Şeyh Osman b. Abdulaziz Halepçe merkezli “Tanzim’ul Hareket’il İslamiyye/İslami Hareket Oluşumu” kurmuştur.

HASAN EL BENNA VE KÜRTLERİN DURUMU İhvan-ı Müslimin’in resmi web sitesinde yayınlanan bir telgrafta Hasan el-Benna’nın, Kürt sorunuyla alakalı görüşlerini ihtiva etmektedir. ''1945 yılında vuku bulan Barzani ayaklanması esnasında cemaatin kurucusu şehit Hasan el-Benna Irak hükümetine, Kürt sorununun silah ve baskı yoluyla değil; diyalog, eşitlik ve haksızlığın kaldırılması yoluyla çözülmesini isteyen bir telgraf mektubu göndermiştir. Telgraf mektubu ihvan-ı Müslimin dergisinde yayınlanmış bulunmaktadır.” Telgrafta daha sonra el-Benna’nın “Kardeşleri olan Kürtler'e yönelik herhangi bir olumsuz duygu beslemediğini ve kıyamlarının / mücadelelerinin, emri bil-maruf ve nehyi anil-münker çerçevesinde gerçekleştiği” görüşüne yer verilir

Bu telgraf iki açıdan önemlidir: Hasan el-Benna, Kürt sorununda şiddeti bir çözüm/tasfiye aracı olarak kullananın Irak hükümeti olduğunu belirtmiştir. Bu yaklaşım aslında Kürtler'in mazlumiyetine atıfta bulunmakta ve Hasan el-Benna’nın Kürt sorununda asıl problem kaynağı olarak iktidarları gördüğünü göstermektedir. İkinci husus ise cemaatin şiddet karşıtı genel duruşu Üstad Benna’ya göre Kürt meselesinde çözüm şiddet üzerinden değil diyalog ve adalet üzerinden işletilmelidir.

İhvan-ı Müslimin’in Kürt meselesine yönelik ilgisi Hasan el- Benna’nın şehadetinden sonra da devam etmiştir:.1960’larda İhvan liderlerinden bir heyet Molla Mustafa Barzani’yi ziyaret etmiştir.. Acaba günümüzde cemaatin Kürt meselesine bakış açısı hangi minval üzere yürüyor? Bunun cevabına İhvan-’ın genel mürşidi Muhammed Mehdi Akif’in yakın dönemdeki bir röportajında rastlıyoruz ''…Türkiye’yle temas kuruyorum ve diyorum ki: Ey kardeşim (Başbakan'a hitaben), siyonistlerin Müslümanları öldürdüğü yolla senin Kürtleri öldürmen caiz değildir. Bunlar (Kürtler) senin gibi Müslüman’dırlar. Gerçekte, ben İslami ve insani gerekliliğe Erdoğan gibi uyan bir insan bulamadım. Bu uyarıdan sonra onu (başbakanı) ‘savaşın Kürtler'in sorunlarını bitirmeyeceğini’ ifade ederken gördüm.'' (Üstad Muhammed Raşid: Dirasetün Şeriyyetün we siyasiyetün lil kadiyetil irakiyyeti (Irak Sorunu için Şeri ve Siyasi Dersler, Arapçadan çeviriler: Dr. Mesut Bayar),

HALEPÇE SOYKIRIMI’NIN NEDENLERİ Etnik sebepler (Araplaştırma) Dini sebepler (Halepçe Bölgesinin diğer Kürt bölgelerine nazaran İslami canlılığı) Siyasi sebepler ( İran Irak savaşında Halepçe’nin İran İslam İnkılabı’nın yanında yer alması) Ekonomik sebepler(İran Irak savaşının ağır faturası) Psikolojik sebepler (Saddam’ın siyasi hırsı)

HALEPÇE SOYKIRIMI’NIN SONUÇLARI Sovyet yapımı MİG 23’tü bombaları atan uçaklar. Gazları ise ABD ve Avrupa ülkeleri vermişti. Halepçe'de 12 kimyasaldan oluşan bir kokteyl kullanıldı. Bir kimyasal silah olan “koktey”in içinde; deriye, gözlere, boğaza ve akciğere büyük zarar veren Hardal gazı bulunuyordu. Hayvanlar üzerinde dahi kullanılması yasak olan kimyasal silahlar Nagazaki ve Hiroşima‘dan sonra Kürtler üzerinde denendi.

İsveçli gazeteci Stefan Hjerten: “Tek kelime ile büyük bir vahşetti! Halepçe’de korkunç bir savaş alanı görüntüsü vardı. Her taraf cesetlerle doluydu. Çocuklar, kadınlar sanki ölmemişler gibi, avlularda, masalarının başında, çocuklar evlerinde oyuncakları ile sessizce derin bir uykuya dalmış gibiydiler… Görüntü gerçekten korkunçtu. İran bölgede gaz maskeleri dağıtmıştı. Ama ölenlerin hiç birinde gaz maskesi yoktu. Öyle görünüyor ki, zehir saçan bombalardan kurtulmak inancıyla, halk panik içinde evlerine kaçmış, kapılarını kilitlemiş ve kurtulacaklarını hesap etmişler.’’

Çoğu çocuk ve kadın olan kişi zehirlenerek ya da yanarak öldüğü kişi ağır derecede yaralandığı yerdir. Dünya sağlık örgütünün (WHO) raporuna göre bu kimyasal saldırı, günümüze kadar kişinin ölümüne, kişinin de sakat kalmasına sebep olmuştur. Süleymaniye Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyesi Prof. Fuat Baban 7 Aralık 2002 tarihli “The Sydney Morning Herald” gazetesinde yayımlanan makalesinde, Halepçe'de özürlü doğumoranının Hiroşima ve Nagasiden 4-5 kat fazla olduğunu belirtmektedir.

Halepçe ve Müslümanlar Mısırlı Fehmi Şinnavi’nin “Ümmetin Yetimleri” Halepçe katliamının oldugu dönemde ne Halepçe hakkında yapılmış İslami bir konferansa şahit olduk ne de meşhur bir din adamının bizimle ilgili bir konuşmasına. Haklı bir nidaydı…

Saddam Hüseyin yönetiminin, kimyasal silahlarla Halepçe’ye saldırdığı Mart’ 1988’de İslam Konferansı Kuveyt’te toplantı halindeydi. Türkiye’yi Kenan Evren temsil ediyordu. 52 üyeli İslam Konferansı’nın Kürdlere yapılan soykırımla ilgili olarak küçücük bir tepkisi olmadı. İran’ın uzattığı insani yardım eli dışında kimse elini uzatmadı. Katliamdan sonra İran’daki Kürt muhacirlerin sayısı 1974’den beri göç edenlerle beraber 374,000’i geçti. Halepçe’de mazlum Kürt halkı değil, aynı zaman da bu halkın İslam ümmetine ve İslam kardeşliğine inancıydı.

Bu zulümleri İslami yapılara ve ümmet’e yükleme yanlışlığı, sol ve ulusalcı kesimin kendi ideolojileri için sorunun temelinde ümmet algısının olduğu propagandası nasıl anlamalıyız ???

İLGİLİ KAYNAKLAR: Irak’ta Soykırım, Irak Kürdistanı’ndaki Kürtlere Karşı Enfal Askeri Harekatı, Koreme’nin Yok Edilmesi, Hazırlayan, Ortadoğu İzleme Örgütü ve İnsan Hakları İzleme Örgütü, İngilizce’den çeviren Ümit Aydoğmuş, Avesta Yay, İstanbul,2001, Kenet R. Timmerman, Ölüm Lobisi, Batı Irak’ı Nasıl Silahlandırdı? İngilizce’den çeviren İbrahim Bingöl, Avesta/Acil Kitaplar, İstanbul 2002 Jonat C. Randal, Bunca Bilgiden Sonra Ne Bağışlaması, Kürdistan İzlenimlerim, İngilizce’den çeviren Faysal Nesre, Avesta/Acil Kitaplar, İstanbul, 2001 Kanan Makiya, Vahşet ve Sessizlik, Savaş, Diktatörlük, Başkaldırı ve Arap Dünyası, İngilizce’den çeviren Arif Karabağı, Avesta/Acil Kitaplar, İstanbul 2003 Necmettin Salaz,Ortadoğu’nun Hiroşiması Halepçe, Rezan Yayıncılık, İstanbul 2010, Av. Tarık Cambaz’ın, Kerkük’te Kürt ve Türkmen Soykırımı (Kimlik Değiştirme), (Arapça’dan çeviren Geylan Necmettin Altıparmak, Deng Yayınları, İstanbul