ÜSKÜDAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI Hukuk İşleri Müdürlüğü 2009 Sunumu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Advertisements

Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
Modül 8 İhtiyari Protokol. Bireysel Başvuru Usulü Bireysel Başvuru Usulüne ilişkin bazı hususlar •Yarı-yargısal usul •Yazılı usul •Kayıt (Ön-kabuledilebilirlik)
Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğü
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİR.
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kartal Belediyesi KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 2010 YILI FAALİYETLERİ.
Candaş İLGÜN YARGITAY ÜYESİ.
GENEL OLARAK MAHKEMELER
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
TAM YARGI DAVALARI.
HUKUK Hukuk Okuryazarlığı - Hukuk Mahkemeleri -.
5393 say. Belediye Yasası.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
HUKUK Hukuk Okuryazarlığı - Ceza Mahkemeleri -.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
MÜGENUR BAŞÇOBAN 162 6/B.
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
AVUKAT 1.AVUKAT KİMDİR 2.AVUKATIN GÖREVLERİ NELERDİR
2014 GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİ:
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
(Genel) Vergi Hukuku.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
İTİRAZIN İPTALİ DAVASI(İİK m. 67 vd)
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
8. H AFTA İdari Sözleşmeler. H EDEFLER İdari sözleşmelerin tanımını yapacak. İdari sözleşmeleri, idarenin özel hukuk sözleşmelerinden ayıracak İdarenin.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
İdari Yargı Örgütü 3. Hafta.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
İDARİ DAVALAR Tam Yargı Davaları.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
DAVA İŞLEMLERİ 17 – 21 EKİM 2016.
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
25/01/2017 tarihli değişiklikler
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İdari Davaların Açılması
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ VE TÜKETİCİ MAHKEMESİ
İŞ MAHKEMELERİ.
4483 MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN.
T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AYAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
Sunum transkripti:

ÜSKÜDAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI Hukuk İşleri Müdürlüğü 2009 Sunumu

Müdürlüğümüz Misyon ve Görevleri Belediye birimleri arasındaki uyuşmazlıkların ve diğer tüm hukuksal sorunların giderilmesi ve yönetimin düzenli işleyişinin temin edilmesi maksadıyla istenilen danışmanlık hizmetini sunmak, Belediye Başkanı adına tüm yargı mercilerinde, hakemler, icra daireleri ve noterlerde, görevli avukat eliyle Belediye tüzel kişiliğini temsil etmek, icra işlemlerini yürütmek, dava açmak, açılan davalarda gerekli savunmalarda bulunmak ve davaları takip etmek. Yargı organları tarafından verilen kararları, gereğinin ifası için ilgili müdürlük, kuruluş ve kişilere bildirmek, Başkanlık Makamının ve diğer birimlerin yazılı ve sözlü hukuki mütalaa taleplerini yerine getirmek, Yönetmelik, yönerge, sözleşme tasarıları, protokol vb. Belediye iç mevzuatının hazırlanmasında danışmanlık hizmeti sunmak, Yukarıda sayılan görevlerin gerektirdiği diğer faaliyetleri gerçekleştirmek. Bütün müdürlüklerle ortak olan diğer görevleri yerine getirmek, görevlerini yerine getirmektedir.

Belediyemiz meclis, encümen ve birimlerine yönelik olarak 12 adet yazılı hukuki görüş verilmiştir. Belediyemiz Başkanlık Makamı, Encümen ve müdürlükleri ile ilçemizde yaşayan vatandaşlara yaklaşık 1000 sözlü hukuki görüş verilmiştir. 2 adet yönetmelik taslağı, 3 adet protokol hazırlanmıştır. 30 adet belediye meclisi komisyon raporunun hazırlanmasında hukuki destek sağlanmıştır. Verilen Hukuki Görüşler Ve Yardımlar

Belediyemiz birimleri tarafından yapılan ihalelerle ilgili olarak çok sayıda idari şartname, teknik şartname, ve sözleşme tasarısı sözleşme hazırlanmasında hukuki destek verilmiştir. Belediyemizi ilgilendiren mevzuat hükümleri ilgili birimlere bildirilmiştir. Bir a det basın açıklaması metni hazırlanmıştır

Davalar ve Yazışmalar Davalar Son altı ayda yılında yaklaşık 1000 adet duruşma ve 30 adet keşfe iştirak edilmiştir. İcra işlemleri Müdürlüğümüzce 23 adet icra takibi açılıştır. Belediyemiz aleyhine de 34 adet icra takibi yapılmıştır. Yapılan Yazışmalar 1258 yazı Müdürlüğümüz kayıtlarına girmiştir. 639 adet yazı da Müdürlüğümüz tarafından yazılmış ve Giden Evrak defterine kaydedilmiştir. Davalar ve Yazışmalar Davalar Son altı ayda yılında yaklaşık 1000 adet duruşma ve 30 adet keşfe iştirak edilmiştir. İcra işlemleri Müdürlüğümüzce 23 adet icra takibi açılıştır. Belediyemiz aleyhine de 34 adet icra takibi yapılmıştır.

Derdest Davalar Davalar DAVALARADETORAN HUKUK DAVALARI438%39 İDARİ DAVALAR420%38 CEZA DAVALARI254%23 TOPLAM1112%100

Son altı ayda açılan davalar DAVA CİNSİADET HUKUK DAVALARI50 CEZA DAVALARI36 İDARİ DAVALAR52 TOPLAM138

Son altı ayda terkin olan davalar DAVALARADET HUKUK DAVALARI1 CEZA DAVALARI5 İDARİ DAVALAR15 TOPLAM21

Son altı ayda açılan h ukuk d avaları MAHKEMELERADET ASLİYE HUKUK MAHKEMELERİ31 SULH HUKUK MAHKEMELERİ5 İCRA HUKUK MAHKEMELERİ12 İŞ MAHKEMELERİ2 FİKRİ SINAİ HAKLAR MAH.- TOPLAM50

Son altı ayda c eza m ahkemelerinde açılan d avalar MAHKEMELERADET AĞIR CEZA MAHKEMELERİ ASLİYE CEZA MAHKEMELERİ34 SULH CEZA MAHKEMELERİ1 ÇOCUK MAHKEMELERİ1 CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI- TOPLAM36

GİDERLER Genel Giderler GİDER TÜRÜMİKTAR (TL) PERSONEL VE SGK GİDERLERİ ,75 MAHKEME HARÇ VE GİDERLERİ ,45 DİĞER MAL VE HİZMET ALIMLARI 2.061,06 DİĞER GİDERLER TPOLAM ,30 Tazminat, Kamulaştırmasız El Atma Bedeli gibi ve bunların faizleri gibi giderler ilgili müdürlüklerince ; Mahkeme Harç ve Giderleri ile Avukatlık Ücretleri ise müdürlüğümüzce tahakkuk ettirilmektedir.

GİDERLER Mahkeme Harç Ve Giderleri HARCAMA CİNSİMİKTAR DAVA VE İCRA TAKİP GİDERİ(MAHSUP EDİLEN AVANS) ,22 KARŞI TARAFA AİT VEKALET ÜCRETİ,MAHKEME HARÇ VE GİDERLERİ İLE DİĞER ÖDEMELER ,23 TOPLAM

ÖNERİ VE TEDBİRLER Belediyemizin taraf olduğu tüm davalar önem taşımakla birlikte özellikle plan iptali davaları ile kamulaştırmasız el atma davaları sonuçları itibarı ile ilçemizin geleceği ve bütçeye getireceği yükler açısından ehemmiyet arz etmektedir. Bu nedenle planların hazırlanmasında gerekli olan usul kuralları ile şehircilik ilkelerine ve planlama kurallarına azami riayet edilmelidir. Kamulaştırmasız el atma davalarının sonuçları itibarı ile büyük risk faktörü olmaya devam etmektedir. Bu davaların bir kısmı gerçekten el atma niteliği taşımakta olup bu nedenle öncelikli olarak yapılacak olan hizmetin niteliği ve hacmi değerlendirilmeli, ilgili taşınmaz sahibi kurum, kuruluş ve kişilerle anlaşma yolu denenmeli, ancak çok zaruri olup başka da imkan yoksa getireceği mali yük de hesaplanarak bu yola başvurulmalıdır.

ÖNERİ VE TEDBİRLER Kamulaştırmasız el atma davalarının bir kısmı ise imar uygulamalarının yapılamadığı alanlarda ortaya çıkmaktadır. Bu gibi alanlarda bulunan yol, park vb alanlar kamulaştırmasız el atma sayılmaktadır. Bu durumda belediyemizce İmar Kanununun 18’nci maddesine göre gerekli uygulamaların yapılması önem arzetmektedir. Ayrıca konu ile ilgili Kanun değişikliği teklifimiz Bayındırlık Bakanlığı’na gönderilmiştir. Ama konu ile ilgili girişimlerin artırılması ve kamu oluşturulması da büyük önem arz etmektedir. İmar planları ve imar uygulamalarına ilişkin davalar bu konuda ihtisaslaşmış mahkemelerde görülmelidir. Yani imar mahkemeleri kurulmalıdır. Uygulamada idari veya adli yargı mercilerinde bulunan hâkimler ihtisas gerektiren bu alanlara ilişkin olarak tamamı ile bilirkişilerin görüşlerine bağlı kalarak karar vermektedirler. Bilirkişilik müessesesi önemli olmakla birlikte bu konuda nihai kararı verecek olan hâkimlerin de ihtisas sahibi olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bu konu ile ilgili Kanun değişikliği teklinde bulunulmalı ve kamuoyu oluşturulmalıdır.

ÖNERİ VE TEDBİRLER İcracı müdürlüklerin görevlerine müteallik eden konularla ilgili olarak özellikle Borçlar Kanunu, T.C.K ve ihale mevzuatı hükümleri uyarınca üçüncü kişiler hakkında dava açılmasını, suç duyurusunda bulunulmasını ve başkaca işlemler gerektiren olay ve fiillerin neler olduğu ve bu fiillerle karşılaşıldığında neler yapılması gerektiği konusunda gerekli bilgiye sahip olmalıdırlar. Bu konuda bu yıl 2009 yılı içerisinde bir eğitim çalışması Müdürlüğümüzce planlanmıştır. Ancak bu konuda ilgili mevzuat hükümlerinin bilinmesi ve gerekli uygulamaların yapılması için birimlerin ellerinden gelen çabayı göstermeleri gerekmektedir. Belediyemizin taraf veya müdahil olduğu davaların sadece Hukuk İşleri Müdürlüğü’nün değil tüm Belediyenin davaları olduğu şuuru yerleşmelidir. Bu davalardaki başarı yüzdemizin artışı ilgili Müdürlüklerin konu ile ilgili bilgi, belgeleri zamanında Müdürlüğümüze ulaştırmalarına ve düşünce ve tecrübelerini de avukat arkadaşlarımızla paylaşmaları ile mümkündür.