Serhat SERBEST Tolga ÜREKLİ Mehmet Can HANAYLI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Advertisements

Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
ÖMÜR BİLGİLİ
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
SEDA ARSLAN TUNCER Android işletim sisteminde RGB histogram değerlerinin gerçek zamanlı olarak elde edilmesi SEDA ARSLAN TUNCER
TEKNOLOJİNİN GÜNLÜK HAYATIMIZDAKİ YERİ
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Mobil Öğrenme m-öğrenme
MART 2013 İŞLETİM SİSTEMLERİ.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Yazılım Gelişimi. Donanım gelişimine paralel olarak süren yazılım gelişimi, son on yılda kayda değer bir ivmelenme ile bilgisayarları, herhangi bir uzmanlık.
OTİZM.
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
EYLÜL 2014 İŞLETİM SİSTEMLERİ Bilgisayar Uygulamaları.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
İŞLETİM SİSTEMİ.
Veri Tabanı Programcılığı
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Mobil Uygulama Geliştirme
BİT KULLANMA VE YÖNETME
Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü 2015
Motivasyon Nedir? Motivasyon, bireyin bir hedefe ulaşmak için bir davranışı başlatmasını ve hedefe ulaşana dek o davranışı sürdürmesini sağlayan güçtür.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Hakan Dalkılıç Dr. Mehmet Hilal Özcanhan
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
GÖRME ENGELLİLER.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
7th International Congress of Research in Education
Özel Gereksinimli Çocuklar
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Neden Bilişim
Sunum transkripti:

Serhat SERBEST Tolga ÜREKLİ Mehmet Can HANAYLI Otizmli Çocukların Sosyal Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Android Uygulaması Serhat SERBEST Tolga ÜREKLİ Mehmet Can HANAYLI

İçerik Otizm Nedir? Günümüzde Otizm ve Eğitim-Öğretim Türkiye’de Otizm Android Programlama Sosyal Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Uygulama Sonuç Ve Öneriler

Otizm Nedir? Otizm üç yaşından önce başlayan ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. Otizm; sessiz kalma, zekâ engelli olma, durmadan el çırpma ya da sallanma gibi ciddi bozukluklar gösteren bireylerden, etkin ama belirgin olarak sıra dışı sosyal yaklaşımlar gösteren, çok dar ilgi odakları olan ve laf ebesi, bilgiçlik taslayan, iletişimi olan daha az bozukluk gösteren bireylere kadar çok geniş bir spektrumda kendini gösterir.

Otizm Nedir? Otizmli bireyler yineleyici ve sınırlı davranışın birçok türünü gösterirler. Stereotipi el çırpma, kafa ve vücut sallama gibi amaçsız hareketlerdir. Kompulsif davranış isteyerek yapılır ve nesneleri belirli bir düzende dizmek gibi rutin kuralları izler. Tekdüzelik değişikliğe karşı direnç göstermektir; örneğin mobilyaların yerinin değiştirilmesine karşı çıkmak gibi.

Otizm Nedir? Rutin davranış günlük etkinlikleri her zaman aynı şekilde yapmaktır; Örneğin aynı yemeklerin yenmesi yada aynı giyisilerin giyilmesi gibi. Sınırlı davranış ilgi ve etkinliklerde sınırlı olmaktır; örneğin tek bir televizyon programı ile ilgilenmek gibi. Kendini yaralama kişiyi yaralayan ya da kendini ısırma gibi yaralayabilecek hareketleri içerir. Not:Araştırmalarda Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) bulunan çocukların yaklaşık %30’unda kendini yaralama davranışlarından etkilendiğini belirtmiştir

Türkiye’de Eğitim-Öğretim Öğrenim görme Türkiye Cumhuriyeti anayasasında da belirtildiği üzere engellenemeyen haklar arasındadır. Anayasanın 42. Maddesi bu söylemde şunu belirtmektedir: “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.” Tedavisi devam eden engellilerin sonrasında normal yaşama entegre edilmeleri, hiçbir zaman hayattan koparılmamaları temel esas olarak düşünülmelidir.

Türkiye’de Otizm

Türkiye’de Otizm Otizm bir anda ortaya çıkan bir rahatsızlık değildir. Gözle görülebilir derecede farklılıklar gösteren bireylerin, teşhis ve tanısında uygun yöntemler kullanılarak sosyal ilişkileri, iletişimde karşılaştıkları zorluklar veya sınırlı, tekrarlayıcı davranış uygulama gibi problemleri eğitim ve öğretim etkinlikleri yardımıyla hafifletilebilir. Dünyada her 100-150 çocuktan biri otizmden etkilenmiş gibi görülüyor. Bu ölçekle ülkemizde yaklaşık 650 bin kişinin otizm olduğu tahmin edilmektedir.

Türkiye’de Otizm Otizmli bireylerin topluma kazandırılmasında bugün için kabul edilmiş en önemli yöntem, erken yaşta verilmeye başlanan bireyselleştirilmiş özel eğitimdir. Özel eğitim alan otizmli çocukların sosyal yönlerinin geliştiği, iletişim becerilerinin arttığı ve takıntılı davranışlarının azaldığı bilinmektedir. Sevgi, sabır ve anlayışla sürdürülen eğitimlerle desteklenen otizmli çocuklar, akranlarının sahip oldukları becerileri edinerek toplumda yerlerini alabilmektedirler.

Türkiye’de Otizm Otizmli bireylerin yapamadıkları yerine yapabildikleri veya üzerine çalışırken mutlu oldukları işleri yapabilmelerine imkân vermek, örneğin ayakkabı bağcığını bağlayamama gibi bir sıkıntı yerine mükemmel odaklanma kabiliyetlerini kullanmalarına yardımcı olmak

Android Programlama Mobil teknoloji, kullanıcıların zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın, kablo vb. araç kullanmadan internet gibi genel ve özel ağlara erişmesini, veri alışverişi yapmasını ya da iletişim kurmasını kesintisiz olarak sağlayan teknoloji olarak tanımlanabilmektedir. Günümüzde cep telefonları, akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar gibi taşınabilir cihazların kullanımının artmasıyla ve mobil internet erişiminin ucuzlamasıyla birlikte mobil teknolojilerin önemi de artmaktadır

Android Programlama Mobil cihazlarda Android en çok tercih edilen işletim sistemi olma özelliğini taşımaktadır.Android İşletim Sistemleri Linux tabanlı açık kaynak kodlu işletim sistemleridir.

Otizmli Çocukların Sosyal Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Tasarlanan Android Uygulaması Bu uygulamanın geliştirilmesindeki amaç; otizmli çocukların sosyal becerilerini geliştirebilmelerini, temel ihtiyaçlarını karşılayabilmelerini ve kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda yapılan araştırmalar sonucunda Android uygulama geliştirmek içinAndroid Eclipse (Java Script), Smart Face App, Basic 4Android gibi programların olduğu saptanmıştır.

Otizmli Çocukların Sosyal Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Tasarlanan Android Uygulaması Geliştirilecek olan uygulamanın daha basite indirgenebilmesi, ortak çalışmaya imkan sağlayabilmesi ve Java Script bilgisi gerektirmemesi açısından Google tarafından geliştirilmiş olan online App Invertor isimli yazılım kullanılmıştır. App Invertor sayesinde sürükle bırak tekniği ve temel programlama mantığı kullanılarak fidan uygulaması tasarlanmıştır. Bu kapsamda proje ekibi online olarak kendi bölümlerini hazırlamış ve fidan uygulamasını adım adım ortaya çıkarmıştır.

Otizmli Çocukların Sosyal Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Tasarlanan Android Uygulaması Şekillerden de görülebileceği gibi uygulama kolaylık ve kullanışlılık üzerine tasarlanmıştır. Görsel ve işitsel öğelerle desteklenen bu program otizmli bireylerin sosyal becerilerini hatırlatmaya, geliştirmeye ve uygulamalar yapmaya olanak tanımaktadır.

Sonuç Engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırmak için çok fazla gündemde olmayan mobil uygulamaların gelişimi eğlenceli ve dikkat çekici öğrenmeyi desteklemektedir. Uygulamada otizm engeli bulunan çocukların sosyal gelişimini arttırmak için; teknolojinin kullanılmasıyla öğrenmenin kolaylaştırılması amaçlanmıştır. Bu sayede öğrenci istediği sosyal gelişimi dinleyerek ve eklenen görsellerle destekleyerek öğrenmenin kalıcılığının artması amaçlanmıştır. Sonuç olarak bu uygulama, otizm engeli bulunan çocuklarla ilgilenen bireylerin de yükünü bir nebze olsun hafifletmiştir. Proje üzerinde yeni eğitim ve modüllerin eklenmesi için gerekli çalışmalar otizmli çocuklara eğitim veren kurumlarla beraber devam etmektedir.

Teşekkürler Dokuz Eylül Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünde yüksek lisans öğrenimine devam eden ve bu projeye destek veren Okan Afşar, Osman Aksakar, Erdi Köprülü, Meltem Mutlutürk, Fevzi Demirsoy, Muzaffer Adalı ve Muzaffer Çelikkaya’ya teşekkür ederiz.

Otizmli Çocukların Sosyal Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Tasarlanan Android Uygulaması Teşekkür Ederim Öğr. Gör. Mehmet Can HANAYLI mehmet.can.hanayli@cbu.edu.tr mehmet.can.hanayli@gmail.com Öğr.Gör.Serhat SERBEST serhat.serbest@cbu.edu.tr serhat.serbest@hotmail.com Tolga ÜREKLİ tolga.urekli@schneider-electric.com tolga.urekli@ gmail.com