EĞİTİM KOÇLUĞU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Sınav Rehberliği Konusunda
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisini Tanıyalım
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

EĞİTİM KOÇLUĞU

Eğitim Koçluğu; okul ortamında koç vasfını üstlenen öğretmen ile öğrenci arasında karşılıklı güven ve gönüllülük üzerine inşa edilen planlı bir gelişim ilişkisi ve bir iş birliği modelidir.

Eğitim koçluğu sürecinde öğrenci kendisini daha iyi tanır, sahip olduğu meziyetleri keşfeder ve hataları tecrübe olarak kabul edip, yeterliliklerini artırır. Eğitim koçluğu sistemi; öğrencinin okul yaşamı, aile yaşamı ve sosyal yaşamının olumlu yönde etkilenmesini hedefleyen, başından sonuna değin güven ve gizlilik esasına dayanan bir süreçtir.

Koçluk sisteminin uygulandığı okullarda, ders başarısının yükseldiği, bireyin ailesiyle ve çevresiyle ilişkilerinin güçlendiği ve disiplin problemlerinin önemli oranda azaldığı gözlenmiştir. Eğitim koçluğu, bireyin arzu ettiği hedef ve performansa erişmek için koç ve öğrenci arasında çalışılan program dahilinde akademik başarıda, eğitim hedeflerinin yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler sunar.

Eğitim koçluğunun okul idaresini, öğretmenleri ve ebeveynleri kapsayan üç temel dayanağı olsa da, koçluk rolünü asıl üstlenen öğretmenlerdir. Eğitim koçu, öğrenciye odaklanarak öğrenci ve aile ile birlikte öğrencinin başarma isteğini arttırıcı çalışmalar yapar. Çalışma programını oluşturur, çalışma ortamını düzenler, sorunlarıyla ilgilenir. Öğrencinin okulu ile iletişim halinde ders başarısını takip eder. Birlikte ders çalışırlar, birlikte yaşamı paylaşırlar.

Sürecin İşleyişi Özetle Şöyle İfade Edilebilir: Eğitim koçu sorular yoluyla bireye doğru işi gösterir, Öğrenci doğru işi nasıl yapacağı konusunda çaba gösterir, Eğitim koçu sürece geribildirim verir ve tekrar gözden geçirir.

EĞİTİM KOÇLUĞUNUN AMAÇLARI Koçluk hizmeti alan bireyin; Kişisel gelişimini desteklemek, Hususi meziyetlerini fark etmesini sağlamak, Kendini tanıması konusunda farkındalık edindirmek, Geliştirebileceği alanlarla ilgili hedefler belirlemesine yardımcı olmak, Öğrenme biçimini fark ederek bu yönde beceriler kazanmasına vesile olmak,

Bilgi, beceri ve donanımlarını geliştirmek, Ailevi ve toplumsal sorumluluklarının farkında olmasına yardımcı olmak, Olumlu tavır ve davranış geliştirmesine destek olmak, Heyecan ve kaygıyla mücadele etmesi için ihtiyaç duyulan temel davranış kalıplarını idrak etmesini sağlamak,

Kendisi, ailesi ve çevresi ile barışçıl tutumlar geliştiren, sosyal manada iyi ilişkiler kuran, takım ruhu ve iş birliğine yatkın, zorlaştırıcı değil kolaylaştırıcı olan, hoşgörülü birey olmasına yardımcı olmak, Fiziksel ve ruhsal nedenlerle yaşadığı öfkeyi kontrol edebilmesini sağlayacak yönde destek olmak, Potansiyelini ve zamanını etkin, yerinde ve verimli kullanmasına yardımcı olmak,

Teknolojik bilgi ve becerisini artırma yönünde yönlendirmek, yeni ve farklı araçlarla ve öğretilerle buluşmasını kolaylaştırmak, Uyku, yeme, içme, ders çalışma dışında kalan, özgürce değerlendirebileceği, kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kullanacağı boş zamanları en faydalı biçimde değerlendirmesini sağlayacak uygun koşulların oluşmasına vesile olmak,

Daha verimli tekniklerle ders çalışabilmesi için, yaş itibariyle yaşadığı çeşitli sorunlarla daha kolay başa çıkabilmesi için, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinden daha sık yararlanması yönünde yönlendirmek ve teşvik etmek.

Koçluk sisteminde doğru sorular etrafında birlikte karar vermek esastır. Koçluk hizmeti alan bireyin doğru soruları sormasını sağlamak eğitim koçunun birincil önceliğidir. Aşağıdaki sorular koçluğun başlaması için doğru kalıplar olarak kabul edilebilir. Bireye özgü sorular eklenebilir. Talebim nedir? Potansiyelim nedir? Hangi uğraşlar beni mutlu eder? Neredeyim? Nerede olmak istiyorum?

KOÇLUĞUN TEMEL İNANIŞLARI Kimse yanlış ya da hatalı değildir Kişi ihtiyaç duyduğu kaynaklara sahiptir. Her davranışın altında iyi bir niyet yatar. Eğer cevabı beğenmediysen başka bir şey denemelisin. Kişi içinde bulunduğu şartlar içinde verebileceği en iyi kararı verir. Başarısızlık yoktur geri bildirim vardır. Dünya için mümkünse benim için de mümkündür bu sadece “Nasıl”ı bulma meselesidir.

EĞİTİM KOÇUNUN SORUMLULUKLARI Eğitim Koçu;öğrencilerimizin ilgi, yetenek ve isteklerini göz önünde bulundurarak koçluk yaptığı bireyin; Okul başarısını gözlemleme ve artırma, Sınav başarısını takip etme ve yükseltme, Sınav ile ilgili kaygılarını minimize etme, Aile içi iletişimde yaşanan sorunların azalması konusunda yardımcı olma, Arkadaş ilişkileri ve sosyal iletişimlerinin sağlıklı gelişimine yardımcı olma,

Sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlere karşı ilgisini artırma ve teşvik etme, İlgi ve yetenekleri tespit ederek etkilemeye çalışmadan mesleki yönlendirme yapma Etkili çalışma ve sağlıklı yaşam temalı zaman yönetimi için etkin izleme yapma misyonunu taşımalıdır. Bu misyon çerçevesinde bazen bireysel bazen rehber öğretmenden destek alarak bazen de bireyin diğer öğretmenleriyle işbirliği yaparak, yıllık koçluk planına uygun çalışmalar yapılmalıdır.

KOÇLUK SÜRECİ NASIL İŞLER Eğitim koçluğu sistemi ile ilgili tüm öğrenciler bilgilendirilir. Okul yönetimince belirlenen öğrenciler birebir koçluk sistemine dahil edilir. Eğitim koçları okul yönetimi tarafından görevlendirilir. bu görevlendirmede objektifliğin korunabilmesi ve öğretmenlik-koçluk rollerinin karışmasını engellemek amacıyla koçun, eğer mümkün ise öğrencinin herhangi bir dersine girmemesi olabildiğince göz önünde bulundurulur.

Öğrenci rehber öğretmeni tarafından koçu ile tanıştırılır. Öğrenci ile birlikte kaç aylık program uygulanacağı belirlenir(haftada 1/15 günde bir görüşmeler şeklinde 6/12 seans yapılır). Okulda bir odada gerçekleştirilir. Koçluk hizmet5-12. sınıf öğrencileri gönüllülük esasına göre yararlanır. Önerilen görüşme süresi 30-45 dakikadır. Eğitim koçu aynı anda en fazla 5 öğrenciye koçluk yapabilir.

Ailenin bilgisi, ilgisi, koordinasyonu önemlidir Ailenin bilgisi, ilgisi, koordinasyonu önemlidir. Süreç içerisinde en az iki aile ziyareti yapılmalıdır. Öğrenci ile yapılan paylaşımlar, yaşam tehdidi oluşturan durumlar hariç, aile ile ya da okul ile hiçbir şekilde paylaşılmaz. Hangi konuların çalışma kapsamında olduğu ve sonuçları aile ile paylaşılır. Herkes neyin paylaşılıp neyin paylaşılmayacağını sürecin başında öğrenir. Bir psikolog tarafından çalışılması gerekilen konular uzmana bırakılır.

Sınav kaygısı, stres yönetimi gibi konular kaygı ve stres yüksek düzeyde ise rehber öğretmen tarafından çalışır. Öğrencilerin hedeflerini netleştirmesine yardım edilir. Hedefler için stratejiler ve eylem planları belirlenir. Bir sonraki görüşmede yapılan çalışmalar değerlendirilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER PSİKOLOJİK DANIŞMAN ELİF TAŞDELEN