Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar www.AktuelPDR.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

PARAGRAF.
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
hazırlayan: Jocelyne GIASSON
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
PARAGRAF.
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
PARAGRAF NEDİR? Bu sözcük,Yunanca kökenlidir.’’Yazı Bölümü’’anlamına gelir.Türkçe’mizde ise’’Bölümce’’sözcüğü önerilmektedir. Paragraf,bir düşünceyle ilgili.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
PARMAK OYUNLARI.
Öz et.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
BİR TIKLA ELEKTRONİK POSTA
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
HAYAT KAYNAĞIMIZ SU Etkili Sunu Hazırlama.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
YGS-LYS Esnasında Nelere Dikkat Edilmelidir. 1. Sınava başlamadan önce soru kitapçığına göz gezdirin. 2. Sınavda en iyi olduğunuz alandan başlayın. 3.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
NOT TUTMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ
ANLATIMA HAZIRLIK.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Sunum transkripti:

Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar www.AktuelPDR.com

OKUMA BECERİLERİ 1.Başlamadan önce okumanın amacını ve hızını belirleyiniz 2.Hatırlamak için okuyunuz 3.sq3r sisteminin kullanın 4.Tahmin,netleştirme ve özetleme yapınız 5.Konu ile ilgili soruları oluşturun yazın 6.Okuduklarınızı hayatla bağdaştırınız 7.Okuduklarınızı tartışın 8.Okumadan önceki bilgilerinizi gözden geçirin 9.Ana fikirleri,önemli ayrıntıları,sentezlerinizi not alın,altını çizin veya ayrı defter tutunuz 10.Okuduğunuz konuları ilgilerinize göre seçiniz

SQ3R YÖNTEMİ SQ3R SURVEY : TARAMAK QUESTİON: SORU SORMAK READ : OKUMAK RECİTE :ANLATMAK REVİEW : YENİDEN GÖZDEN GEÇİRMEK BU YÖNTEM BAŞTA ZOR GELEBİLİR AMA ZAMANLA BEYİN GÜCÜNÜZÜN ARTTIĞINI GÖRECEKSİNİZ

OKUMA BECERİLERİ Okuma bilgi edinme ve öğrenmenin başlıca kaynaklarından birisidir. Okumanın verimli olması için stratejiler oluşturmak önemlidir.Okuma becerilerini kullanarak zamanla ustalaşmak gerekir.Bu durumda zaman israf edilmemiş olur. İlk sunudaki maddeler,sinyal sözcükleri,tarama,göz gezdirme,ana fikir belirten sözcükler,yorumlar,sentezler,analizler vb. becerileri kazandığınızda asla vazgeçmeyeceğiniz alışkanlıklar olacaktır.

ANA FİKRİ YAKALAMAK ANA FİKİR:Genelde ilk ve son paragraflarda bulunur,bazen metnin içine sıkıştırılmışta olabilir. Ana fikri yakalamaya çalışırken tartışılan şey nedir? Kavram hakkında ne söylendiğini belirleyin. Tüm ayrıntıları kapsayacak bir cümle oluşturun Ana fikri taşıyan paragrafın varsa yan fikirlerini,örneklerini,karşılaştırma,karşıtlıklar,betimlemelere,farklı yazılmış kelimeleri belirleyiniz. Her konuda yukarıdaki ayrıntıları bulamayabilirsiniz.Burada verilen bilgiler en profesyonel yazılar düşünülerek verilmektedir

ANAFİKRİ YAKALAMAK Analojiler:Fikirlerin,kavramları,ilişkilerin karşılaştırılması Tasvirli Konuşma:Bir sözcük yada deyiş kullanımı Satır aralarını Okuma:Üstü kapalı manaları bulma Sıralama :Fikirlerin sıralanması Betimleme :Ses,renk,biçim gibi durumları tanımlar Metodolojik:İşi nasıl yapıldığını belirler Sunuş :Sorularla başlayıp,tanımlar yapar Özet :Özet olarak,sonuç olarak diye başlar Tanım :Niteleme,betimleme,kipleri oluşturma,sınırlama… Geçiş :Bir fikirden diğerine geçişleri gösterir

Sinyal sözcükler 1 Sinyal Sözcükler:Size neyin gelmekte olduğunu ,neyin gözleneceğini, anlatır Okumaya Devam edin daha fazlası gelecek: Ve, daha, dahası, bundan başka, ayrıca, bazı, pek çok,, bir kere, aynı şekilde, ana, bir başka, ilkin,i ikincisi, üçüncüsü, kaldı ki, son olarak, asıl olarak, ek olarak,bir sonraki…

Sinyal sözcükleri 2 Örnek Gösteren Sözcükler: Örneğin, örnek olarak, özellikle, diyelim, gibi, aşağıdakiler… Sonuç/Özet: Böylece, dolayısıyla, bu şekilde, son olarak, sonuç olarak, sonucunda, bundan böyle, özet olarak, dikkate değer ki, sonuncusu

Sinyal sözcükler 3 Düşünceyi Tersine Çevirme: Yine de, rağmen, bununla beraber, fakat,aksi takdirde, bununla birlikte, hala, rağmen, benzer biçimde, karşıt olarak, yerine, ancak, …se bile

Sinyal sözcükler 4 Neden /Sonuç Sözcükleri: Çünkü, bunun nedeni, ..medikçe, sonuç olarak, neden, özellik, vasıf, bu nedenle, eğer olarak, benzerlik, buna rağmen, karşıtlık,aynılık

Sinyal sözcükler 5 Tanımlayan Sözcükler: Olarak değinilir, …dır, …yle, aynı, demektir, olarak tanımlanır, aynısı demektir, eş anlamlısı

Sinyal sözcükler 6 Karşılaştırma /Karşıtlık Sözcükleri: …den daha, yoksa, farklılık, benzer, benzer

Sinyal sözcükler 7 Önem Belirten Sözcükler: Daha iyi, en çok, en az, çoğu, öncelikle, daha az kötü, küçük, bazı en kötü, başlıca, hepsi, çok az, en iyi, iyi, önemli, başlıca faktör,

BİR METİN ÖDEVİNE ÖNCEDEN BAKMAK Başlıklar üzerinde düşünün İlk ve son paragrafları çabucak okuyun Başlıkları/alt başlıkları okuyun Gelişin güzel bir örnek bölüm seçip okuyunuz Tablo,özet,grafik vb..varsa inceleyiniz Bilmediğinizi arayın farklılıkları bulmaya çalışın

Özet olarak Okumanın amacını,yöntemini belirleyiniz İstemediğiniz bölümleri atlayınız. Uygun olduğu yerde ana fikirleri arayarak okuyunuz Ana fikirleri özet için her paragrafın ilk ve son cümlesini okuyunuz Yazarın nerede ne anlatmak istediğini tahmin etmeye çalışınız. Metin sonundaki soruları,kendi sorularınızı cevaplayacak tarzda okuyunuz Temayı nasıl çıkaracağınızı planlayınız Bilgi edinmek için okuyunuz

BİLSEYDİNİZ Tek okumadan sonra ortalama bir kişinin okuduklarının %80 ini unuttuğunu Zamanlarının %25 ini okuyarak geçirenler,%75 okuduklarını anlatarak geçiren kişilerin;zamanlarını %100 okuyarak geçiren kişilere kıyasla öğrendikleri bilgileri daha fazla saklayabilirler

Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar