DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ Görüşme, Gözlemler, Sözlü sunum, Projeler, Öz değerlendirme, Akran değerlendirme, Dereceli puanlama anahtarı, Portfolyo, Performans, Kavram haritaları, V diyagramı, Yapılandırılmış grid, Tanılayıcı dallanmış ağaç
YAPILANDIRILMIŞ GRİD 9 ya da 12 kutucuktan oluşan bir tablo hazırlanır YAPILANDIRILMIŞ GRİD 9 ya da 12 kutucuktan oluşan bir tablo hazırlanır.Konu ile ilgili resim sayı ve tanımlar bu kutucuklara yerleştirilir. Öğrenciye konuyla ilgili değişik sorular verilir. Cevap olan uygun kutucuğu bulması istenir. Kutucuk numaralarını mantıksal olarak sıraya dizmesi istenir.
ÖRNEK:Aşağıdaki tabloda hangi hayvanlar akciğer solunumu yapar ÖRNEK:Aşağıdaki tabloda hangi hayvanlar akciğer solunumu yapar? Tablodaki hayvanları deri, akciğer, solungaç solunumu yapanlar diye sıralayın. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.
Etkinliğin değerlendirilmesi; C1=Öğrenci tarafından doğru seçilen kutu sayısı C2=Toplam doğru kutucuk sayısı C3=Öğrenci tarafından yanlış seçilen kutucuk sayısı C4=Toplam yanlış kutucuk sayısı C1/C2-C3/C4 Çıkan sonuca +1 eklenir ve 5 ile çarpılır.
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ Temelden ayrıntıya giden bir sırayla doğru ve yanlış ifadeler seçerek öğrencinin doğru seçimi yapması istenir. 8 veya 16 seçimlik bir ifadeler listesi ile sonlanan dallanmış ağaç oluşturulur. Öğrenci seçtiği yollara ve ulaştığı son ifadeye göre değerlendirilir.
V DİYAGRAMI Öğrenme-öğretme sürecinin başında, süreç esnasında, bazı kritik soruları cevaplandırarak daha iyi öğrenmeyi sağlayan bir tekniktir. V diyagramı öğretmen tarafından sınıfa gelmeden önce dersi daha verimli işlemek için hazırlanmalıdır. Planlama, temel soru, uygulama, değerlendirme gibi bölümlerden oluşuyor.