DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Performans Değerlendirme
Advertisements

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Yapılandırılmış Grid.
KPSS’DE ÇIKAN DİĞER KAVRAMLAR
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
Üst Bilgi Alt Bilgi Çalışması Ve Filigran Ekleme
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
BALIK KILÇIĞI.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
Ölçme Değerlendirme Nedir?
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -9-
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi
Proje, Performans Değerlendirme
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Derslere grup öğrenci tanımlaması yapılabilen ve ders öğrenci sınıf listelerinin raporlarının alınabildiği ekrandır. Ekran 3 sekmeden oluşmaktadır. Bu.
Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri: Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
Aşağıdaki numaralandırılmış kutucuklarda fotosentez sonucu çıkan ürünler verilmiştir. Tabloya göre aşağıda verilen soruları kutucuk numaralarını kullanarak.
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
POSTER.
10 - TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ

Buluş Yoluyla Öğrenme.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Nurcan ŞENMERDAN Farabi Anadolu Lisesi Eylül 2015 Seminer 1.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri
ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yapısal Tasarım Araçları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
5. Sınıf 4. Ünite IŞIĞIN VE SESİN YAYILMASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
BE BEP NEDİR ?.
ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri: Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ Görüşme, Gözlemler, Sözlü sunum, Projeler, Öz değerlendirme, Akran değerlendirme, Dereceli puanlama anahtarı, Portfolyo, Performans, Kavram haritaları, V diyagramı, Yapılandırılmış grid, Tanılayıcı dallanmış ağaç

YAPILANDIRILMIŞ GRİD 9 ya da 12 kutucuktan oluşan bir tablo hazırlanır YAPILANDIRILMIŞ GRİD 9 ya da 12 kutucuktan oluşan bir tablo hazırlanır.Konu ile ilgili resim sayı ve tanımlar bu kutucuklara yerleştirilir. Öğrenciye konuyla ilgili değişik sorular verilir. Cevap olan uygun kutucuğu bulması istenir. Kutucuk numaralarını mantıksal olarak sıraya dizmesi istenir.

ÖRNEK:Aşağıdaki tabloda hangi hayvanlar akciğer solunumu yapar ÖRNEK:Aşağıdaki tabloda hangi hayvanlar akciğer solunumu yapar? Tablodaki hayvanları deri, akciğer, solungaç solunumu yapanlar diye sıralayın. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Etkinliğin değerlendirilmesi; C1=Öğrenci tarafından doğru seçilen kutu sayısı C2=Toplam doğru kutucuk sayısı C3=Öğrenci tarafından yanlış seçilen kutucuk sayısı C4=Toplam yanlış kutucuk sayısı C1/C2-C3/C4 Çıkan sonuca +1 eklenir ve 5 ile çarpılır.

TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ Temelden ayrıntıya giden bir sırayla doğru ve yanlış ifadeler seçerek öğrencinin doğru seçimi yapması istenir. 8 veya 16 seçimlik bir ifadeler listesi ile sonlanan dallanmış ağaç oluşturulur. Öğrenci seçtiği yollara ve ulaştığı son ifadeye göre değerlendirilir.

V DİYAGRAMI Öğrenme-öğretme sürecinin başında, süreç esnasında, bazı kritik soruları cevaplandırarak daha iyi öğrenmeyi sağlayan bir tekniktir. V diyagramı öğretmen tarafından sınıfa gelmeden önce dersi daha verimli işlemek için hazırlanmalıdır. Planlama, temel soru, uygulama, değerlendirme gibi bölümlerden oluşuyor.