Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözlem Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Resimlerin Kullanımı.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İdealist Eğitim Felsefesi
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hızlandırılmış Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Etkili Öğretim Modeli.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sunum transkripti:

Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Aslında bilişsel hedeflere ulaşmada yaygın olarak kullanılan birçok yöntem ve teknik devinişsel hedeflere ulaşmada da kullanılabilmektedir.

Örneğin buluş yoluyla öğrenme yöntemi devinişsel hedeflere ulaşmada da kullanılabilmektedir.

Devinişsel hedeflere ulaşmaya özgü olan öğretim tekniklerinden bazıları şunlardır: Gösteri Komut Alıştırma Eşli çalışma

Gösteri tekniğinde öğretmen ya da antrenör hareketi gösterirken açıklamalar yapar. Bu teknikle öğrenenin dikkati çekilir, hareketlerin standartları, sırası, parçalar arası ilişkiler sergilenir.

Komut tekniğinde öğretmen ya da antrenör komutlar vererek öğrenenin bunlara uymasını bekler. Bu teknikte öğretim belirli bir düzen ve disiplin içinde gerçekleşir. Komut tekniği kalabalık gruplarla çalışma yapmak için de uygundur.

Alıştırma tekniğinde öğrenenler gerekli bilgi ve açıklamaları aldıktan sonra kendi başlarına çalışırlar. Çalışma sırasında öğretmen ya da antrenör öğrencilere yol göstererek onlara dönüt verir, standartlara uymalarını sağlar.

Eşli çalışma tekniğinde öğrenenler eşlerle birlikte çalışırlar. Eşlerden biri hareketleri yaparken diğeri gözlem yapar ve dönüt verir. Bu teknikte öğretmen ya da antrenörün uyarısıyla eşler rollerini değiştirerek çalışmaya devam ederler. Gözlem sırasında gözlem kartları (formları) kullanılabilmektedir.