Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Duran Uygur
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğretim Teknikleri.
Yaratıcı Drama.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
İdealist Eğitim Felsefesi
Yaratıcı Düşünme.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Gösterip Yaptırma.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimde Program Geliştirme
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MUSTAFA YAZICI DEVLET KONSERVATUVARI TANITIM GÖSTERİMİ Yrd. Doç. Dr. Metin REYHANOĞLU HATAY – MAYIS, 2013.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GENÇLERDE UYUM.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Gösterip Yaptırma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Bilgi ve beceriler yaparak yaşayarak kazanılır.

Gösterip yaptırma yöntemi, bir işlemin yapılışının ya da bir aracın kullanımının önce gösterilip açıklanması, sonra da uygulama yaptırılmasıdır. Bu yöntem verilen bilgilerin uygulamaya dönüştürülmesi amacıyla kullanılmaktadır.

Gösterip yaptırma yönteminde gösteri kısmı öğretmen, yaptırma kısmı ise öğrenci merkezlidir.

Gösterip yaptırmada aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir: Hedeflenen beceriler önce öğretmen tarafından öğrencilere gösterilmelidir. Gösterilen beceriyi kazanması için her öğrenciye gerekli zaman ve tekrar etme olanağı verilmelidir.

Beceriler aşamalı olarak öğretilmelidir. Öğrencilere önce basit sonra daha karmaşık işler yaptırılmalıdır. Derslik ya da atölyede gerekli güvenlik önlemleri alınmalıdır. Yapılacak işler liste ya da akış çizelgesi biçiminde gösterilmelidir.

Kaynaklar Demirel, Ö. (2004). Öğretme Sanatı. PEGEMA Yayıncılık, Ankara. Genç, M., Kazandırır, Ö. Ve Aytürk, A. (2005). KPSS Eğitim Bilimleri. İhtiyaç Yayıncılık, Ankara. Yorulmaz, A. (2011). Öğretmen Adayları için KPSS Eğitim Bilimleri. Zambak Yayınları, İstanbul.