Edgar Dale’in Yaşantı Konisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Eğitim İçeriğinin Sunumu
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Mesaj Düzenleme İlkeleri
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
Öğretim İlkeleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Kavram Karikatürleri.
MERHABA.
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
A.PROJENİN AMACI Bu projede öğrencilerin gözlem, sorgulama, araştırma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmek ve ilerleyen bilime ayak uydurabilmek.
Eğitim Ortamlarında İletişim
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Program Geliştimede İçerik
BÖLÜM 7 MATERYAL ÇEŞİTLERİ
Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BÖLÜM 5.
Sadece sevmek yetmez. Sadece sevmek yetmez. Atletik değilseniz, boksör ya da güreşçi olmayı denemeyin. Atletik değilseniz, boksör ya da güreşçi olmayı.
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
EDGAR DALE’İN YAŞANTI KONİSİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Ö.T.M.T Temel Kavramlar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Edgar Dale’in Yaşantı Konisi

Dale, yaşantılarla kavramların oluşumu arasındaki ilişkilerden yararlanarak, hedef-hedef davranışlara eriştirecek öğretme durumlarının seçiminde, öğretmen ve eğitimcilere yardımcı olmak üzere "yaşantı konisi" adını verdiği çok esnek bir model geliştirmiştir.

Yaşantı Konisinin dayandığı bilimsel ilkeler şöyle sıralanabilir:  Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve o kadar geç unuturuz. En iyi öğrendiğimiz şeyler kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir. Öğrendiğimiz şeylerin çoğunu gözlerimizin yardımıyla öğrenebiliriz. En iyi öğretim, somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru giden öğretimdir.

Bu ilke ve sonuçlara uygun olarak Dale' in modelinde; Bütün duyu organlarıyla edinilebilecek somut yaşantılar koninin tabanına sayısı gittikçe azalan duyu organlarıyla edinilebilecek daha soyut yaşantılar daha yukarılara yerleştirilmiştir. Bireylerce kendi kendine edinilebilecek, yaparak öğrenme ürünü yaşantılar koninin tabanına, başkaları yardımıyla edinilebilecek yaşantılar ise daha yukarılara konulmuştur.